Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Společnost TomTom zveřejnila statistiky týkající se hustoty dopravy v různých městech po celém světě. Z nich vyplývá, že Praha na tom není zdaleka nejhůře. V české metropoli v průměru řidiči stráví 27 % času navíc při čekání v kolonách. Města s největšími dopravním zácpami se pohybují nad padesáti procenty.

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

Desítku nejucpanějších měst najdete níže v tabulce. První příčku okupuje Mexico City, kde dopravní zácpy prodlouží řidičům cestu o 59 %. Zajímavé jsou ale také hodnoty v rámci dopravních špiček. Ve zmíněné metropoli totiž trvá cesta v ranní dopravní špičce o 97 % déle při srovnání se situací, kdy je město volně průjezdné, respektive o 94 % ve večerní špice. Třeba druhý Bangkok ale umí protáhnout večerní cestu ještě více (o 114 %).

Dest celosvětově nejucpanějších měst
  Průměrné prodloužení času  Prodloužení času v ranní špičce  Prodloužení času ve večerní špičce
Mexico City 59 % 97 % 94 %
Bangkok 57 % 85 % 114 %
Lodž 57 % 72 % 98 %
Istanbul 54 % 62 % 94 %
Rio de Janeiro 47 % 66 % 79 %
Moskva 44 % 71 % 91 %
Bukurešť 43 % 83 % 87 %
Salvador 43 % 67 % 74 %
Recife 43 % 72 % 75 %
Čcheng-tu 41 % 73 % 81 %

Z evropských měst trpí největším dopravními zácpami polské město Lodž, které je v tomto směru ještě horší než Moskva. Třetí je Bukurešť a čtvrté Palermo. V evropském kontextu je Praha na 51. místě, přičemž žebříček TomTom obsahuje 142 evropských měst. Nejvolnějším evropským městem je italská Brescia.  

Z českých měst sleduje TomTom Prahu, Brno a Ostravu. Celkově je na tom Praha a Brno s dopravními zácpami v podstatě stejně, když průměrné prodloužení cesty vlivem dopravní zácpy je 27 %. Ostrava má 18 %.

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Co se Prahy týká, tak ta si v posledních letech s dopravními zácpami podle statistik společnosti TomTom polepšila. V roce 2010 bylo průměrné prodloužení cesty na 35 procentech, rok 2014 a 2015 už znamenal 27 %.

V Praze se nejdéle zdržíte vždy mezi osmou a devátou hodinou ranní, respektive mezi pátou a šestou hodinou večerní. Ranní špička je nejintenzivnější v úterý (58 %) a nejslabší samozřejmě v pátek. Večerní špička je nejhorší ve čtvrtek (51 %) a v pátek (50 %). 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků