Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Společnost TomTom zveřejnila statistiky týkající se hustoty dopravy v různých městech po celém světě. Z nich vyplývá, že Praha na tom není zdaleka nejhůře. V české metropoli v průměru řidiči stráví 27 % času navíc při čekání v kolonách. Města s největšími dopravním zácpami se pohybují nad padesáti procenty.

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

Desítku nejucpanějších měst najdete níže v tabulce. První příčku okupuje Mexico City, kde dopravní zácpy prodlouží řidičům cestu o 59 %. Zajímavé jsou ale také hodnoty v rámci dopravních špiček. Ve zmíněné metropoli totiž trvá cesta v ranní dopravní špičce o 97 % déle při srovnání se situací, kdy je město volně průjezdné, respektive o 94 % ve večerní špice. Třeba druhý Bangkok ale umí protáhnout večerní cestu ještě více (o 114 %).

Dest celosvětově nejucpanějších měst
  Průměrné prodloužení času  Prodloužení času v ranní špičce  Prodloužení času ve večerní špičce
Mexico City 59 % 97 % 94 %
Bangkok 57 % 85 % 114 %
Lodž 57 % 72 % 98 %
Istanbul 54 % 62 % 94 %
Rio de Janeiro 47 % 66 % 79 %
Moskva 44 % 71 % 91 %
Bukurešť 43 % 83 % 87 %
Salvador 43 % 67 % 74 %
Recife 43 % 72 % 75 %
Čcheng-tu 41 % 73 % 81 %

Z evropských měst trpí největším dopravními zácpami polské město Lodž, které je v tomto směru ještě horší než Moskva. Třetí je Bukurešť a čtvrté Palermo. V evropském kontextu je Praha na 51. místě, přičemž žebříček TomTom obsahuje 142 evropských měst. Nejvolnějším evropským městem je italská Brescia.  

Z českých měst sleduje TomTom Prahu, Brno a Ostravu. Celkově je na tom Praha a Brno s dopravními zácpami v podstatě stejně, když průměrné prodloužení cesty vlivem dopravní zácpy je 27 %. Ostrava má 18 %.

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Co se Prahy týká, tak ta si v posledních letech s dopravními zácpami podle statistik společnosti TomTom polepšila. V roce 2010 bylo průměrné prodloužení cesty na 35 procentech, rok 2014 a 2015 už znamenal 27 %.

V Praze se nejdéle zdržíte vždy mezi osmou a devátou hodinou ranní, respektive mezi pátou a šestou hodinou večerní. Ranní špička je nejintenzivnější v úterý (58 %) a nejslabší samozřejmě v pátek. Večerní špička je nejhorší ve čtvrtek (51 %) a v pátek (50 %). 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků