Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Společnost TomTom zveřejnila statistiky týkající se hustoty dopravy v různých městech po celém světě. Z nich vyplývá, že Praha na tom není zdaleka nejhůře. V české metropoli v průměru řidiči stráví 27 % času navíc při čekání v kolonách. Města s největšími dopravním zácpami se pohybují nad padesáti procenty.

Zajímavosti | Život řidiče | Názory

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

Desítku nejucpanějších měst najdete níže v tabulce. První příčku okupuje Mexico City, kde dopravní zácpy prodlouží řidičům cestu o 59 %. Zajímavé jsou ale také hodnoty v rámci dopravních špiček. Ve zmíněné metropoli totiž trvá cesta v ranní dopravní špičce o 97 % déle při srovnání se situací, kdy je město volně průjezdné, respektive o 94 % ve večerní špice. Třeba druhý Bangkok ale umí protáhnout večerní cestu ještě více (o 114 %).

Dest celosvětově nejucpanějších měst
  Průměrné prodloužení času  Prodloužení času v ranní špičce  Prodloužení času ve večerní špičce
Mexico City 59 % 97 % 94 %
Bangkok 57 % 85 % 114 %
Lodž 57 % 72 % 98 %
Istanbul 54 % 62 % 94 %
Rio de Janeiro 47 % 66 % 79 %
Moskva 44 % 71 % 91 %
Bukurešť 43 % 83 % 87 %
Salvador 43 % 67 % 74 %
Recife 43 % 72 % 75 %
Čcheng-tu 41 % 73 % 81 %

Z evropských měst trpí největším dopravními zácpami polské město Lodž, které je v tomto směru ještě horší než Moskva. Třetí je Bukurešť a čtvrté Palermo. V evropském kontextu je Praha na 51. místě, přičemž žebříček TomTom obsahuje 142 evropských měst. Nejvolnějším evropským městem je italská Brescia.  

Z českých měst sleduje TomTom Prahu, Brno a Ostravu. Celkově je na tom Praha a Brno s dopravními zácpami v podstatě stejně, když průměrné prodloužení cesty vlivem dopravní zácpy je 27 %. Ostrava má 18 %.

Život řidiče | Názory

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Co se Prahy týká, tak ta si v posledních letech s dopravními zácpami podle statistik společnosti TomTom polepšila. V roce 2010 bylo průměrné prodloužení cesty na 35 procentech, rok 2014 a 2015 už znamenal 27 %.

V Praze se nejdéle zdržíte vždy mezi osmou a devátou hodinou ranní, respektive mezi pátou a šestou hodinou večerní. Ranní špička je nejintenzivnější v úterý (58 %) a nejslabší samozřejmě v pátek. Večerní špička je nejhorší ve čtvrtek (51 %) a v pátek (50 %). 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků