Kryštof za námi, před námi i nad námi (diskuse)

107 komentářů

matuS
12. října • 16:22

ked ti pride fotka, tak sa ozvi

F RS
12. října • 20:52

Já nevím, jestli mě brácha dovolí Ti ji poslat

F RS
11. října • 22:51

..... akce kryštof byla úplně na prd. Pro bezpečnost na silnicích bych udělal následující opatření: 1. zákaz předjíždění kamionů na dvoupruhových dálnicích. 2. zavedení pouze doporučené rychlosti 150 km/hod na dálnicích, při velkých rychlostech by však byla rychlost k tíži viníka 3. postihování prasáren typu: předjíždění zprava odstavným pruhem, jízda na červenou, předjíždění přes dvojitou plnou, nedávání znamení o změně směru jízdy apod. 4. zlepšit dopravní značení (využít i možnost zvýšení rychlosti) 5. ad policie - všichni si řeknou o úplatky, protože vybíraj na místech, kde je jasné že jen magor dodržuje povolenou rychlost (příklad 50tka na čtyřproudovce u mercedesu na chodově, P4 - upozornuji, že tato čtyřproudová komunikace je kvalitní, bez přechodů apod). 6. zásadní zdražení dálničních poplatků pro kamiony + mobilní váhy a povinně vážit 7. zavedení min. rychlosti na dálnici na 90 km/hod a přísné hlídání - radary policie má (třeba dneska před Brnem na D1 ohrozovala provoz nějaká blbá ženská s vozíkem, na kterým měla snad nějaké velké keře či co, a jela cca 70, tj. avie jí předjížděli atd - totálně to ucpala a na případné nehodě by měla zásadní podíl) 8. tvrdé postihy úplatků na STK - pokud někdo má auto měsíc po STK a auto dělá na silnici osmičky, je jasné, že tu něco není v pořádku - tvrdý postih stanice STK i řidiče - auto není pro všechny, kdo na to nemá ať jezdí vlakem nebo busem. 9. duraz v činnosti policie na to, aby byla produktivní , ne aby podnikala restriktivní opatření a snadno vydělávala na úplatky (např. přiznám se že mám Fabii RS (je to auto, které má jednak velmi silné brzdy, jednak silný motor a podvozek jako motokára), takže na dálnici nedodržuju povolenou rychlost. Dneska jsem jel z Brna do Prahy (stálá rychlost 180-220 km/hod, čas 01:06), ovšem nikoho jsem za celou cestu neohrozil ani neomezil, noha připravená stále na brzdě, musím podotknout že xenony působí velmi dobře na to, že řidiči slušně uhýbají (a pokud někoho dojedu třeba při předjíždění kamionu, nedělám z toho žádnou vědu, on si za kamionem zajede doprava a já se opět bez problémů dostanu na těch 200). Ovšem co mě nejvíce dostalo byl fakt, že někde u Jihlavy z takového dlouhého, krásného a přehledného kopce (kde i favoriti vymáčknou 160 aby se do protilehlého šíleného kopce vyvezli) jsem zahlédl po P straně ve svahu policejní felcku jak měří rychlost. Upozornuji, že moje aktuální rychlost byla 215 km/hod. Tj. brzdit nemělo cenu, jel jsem stejnou rychlostí dále. cca za 10 vteřin jsem minul policejní hlídku, která zastavovala ty, které měly méně štestí. Takže mám vysvětlení, že policista u radaru stačil jen říct: ty vole fabia 215 v levym pruhu no a hlidka co zastavuje jaksi viděla, že asi nemá cenu se stažit za dvě sekundy přeběhnout mezi auty jedoucími 160 do levého pruhu, kde nekdo jede 215, když může pohodlně tisícovkový úplatek vybrat na jakémkoliv z těch co tam jeli pomaleji...

Frukac
12. října • 20:30

Tak Fabia RS a 215 to zni docela jako blbost. Mam toyotu s motorem 3S-FE, 94kW, 16ti ventil, je to sice slabsi o 2kW, ale  zrychleni na 100 to ma za 9 sekund (proti 9,6 u Fabie), jelikoz oproti dieselu tam jsou vetsi rozsahy pouzitelnych otacek,podle technicaku je maximalka 200, rekl bych ze tech 215 by to dalo, ale tech poslednich 15kmh by se to asi vleklo. Neverim tomu, ze takova plecka jako Fabia RS, navic diesel, ktery nema rad otacky se v pohode rozjede na 215. To je s prominutim hovadina.....

Leonardo Cupranek
16. října • 11:30

Mam 1.9 TDI 140kW. Taky me predjedes?

Rekl bych, ze na tu maximalku ma docela velky vliv sestikvalt. Kdybych mel treba osmikvalt, jelo by to jeste rychleji, protoze nyni mam maximalku jiz dost za optimalnimi otackami.

Fabia je relativne lehka a ma ten sestikvalt. Jde chipnout na dobrych 120kW, coz uz na tak male auto muze byt docela dost a mozna by s tim organi chytli i nejake benzinove 2.5 V6.

F RS
12. října • 20:41

ty otáčky jsou vykompenzované samozřejmě jiným řazením a zpřevodováním, pomůže i šestistupňová převodovka. tachometrová maximálka z kopce je 233 km/hod. bez čipu. s čipem + kn kitem se to nepochybně zlepší.

Frukac
12. října • 21:01

ale jo, sestistupnova prevodovka nepochybne hodne pomuze, ale z vlastnich zkusenosti si troufam tvrdit, ze rozhodne neplati, ze kdyz se ve 200  slapne na plyn, tak behem par sekund tam je 215...to neni mozne. Krome toho, Fabia je pomerne vysoke auto, co odpor vzduchu ? Pri tech rychlostech to udela velmi hodne.

Leonardo Cupranek
16. října • 11:38

Samozrejme ze akcelerace z 200 na 215 neni u TDI nijak dramaticky rychla.

Ktere auto vas ve 200km/h pri slapnuti naplyn jeste zamackne do sedacek? Porsche? Audi S6?

Auta od 200kW vejs ano, ale co to je za auta a kolik stoji? To bych byl fakt nerad, kdyby si PCR kupovala takovy fara za moje dane. Je nesmysl chtit, aby PCR mela lepsi auta, nez normalni ridici - ridici si na ta auta musi vydelat, PCR si na to (od nich) ukradne pomoci dani.

Proste nejrychlejsi auto mit nebudou. Preci si nekoupi Veyron a az vyleze neco rychloejisho, preci to nebudou hned obmenovat.

A i s obycejnou Octavii RS chipnutou na 154kW vetsinu lidi chytej. Holt asi ne BMW M5, ale to se neda nic delat. Nebo at si koupej Seat Leon Cupra 165kW, Hondu Civic Type R, nebo podobne levne ale rychle auto. Ale i to je podle me pitomost - akorat pri honicce ohrozej nevinne lidi. At si na frajera v Porsche pockaj na sjezdu z dalnice, nebo at ho sledujou vrtulnikem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Polda
17. října • 7:58

Jo máš pravdu, vrtulník není tak drahej jako středně výkonné auto.

Leonardo Cupranek
17. října • 14:49

Vrtulnky uz mate, ne?

Huf
13. října • 22:15

Výšku ani tak neřeš. To, co Fabii brzdí, je zadek. Táhne za sebou pytel s podtlakem. Na tohle jsou o dost lepší velké auta se splývavou zádí. Třeba A6 nebo Oktávka.

ACE
12. října • 20:39

Ale jo, já bych tomu věřil, viděl jsem tabulku z tesů, srovnávali kolik ukazuje a kolik jede. Při tachometrovejch 130 jela 113 nebo 117 teď už nevím jistě takže když ukazuje 215 je otázkou zda má opravdu alspoň 200. Mimochodem z testovanejch asi 20 aut Fabka proměřovala nejvíce.

dup
15. října • 23:51

to klidne uber... meril 'sem to onehda podle gps (mam ctyrkovyho golfika, tudiz palubka sice motometer a fabka ma vetsinou vdo, ale stejny nastaveni)...  a kdyz 'sem jel 199, na tachaci bylo velice tesne pod 240  

F RS
12. října • 20:44

musím oponovat, zaprvé eresko má jinou palubku. zadruhé dá se to změřit podle kilometrovníků na dálnici apod, kámošem na motorece, gps atd - tachometrová odchylka je cca 7 km kod při rychlosti okolo 210 .

Pája
11. října • 18:06

Nejsem si jistý, ale možná že tím autem nebude ani Fabka, ani Octa, ale stříbrný MB řady S (čtyřdveřový sedan)... dneska stál na D1 z Brna do Prahy na pravé krajnici těsně před Passatem tDI a kolem se motali policajti... žádná bouračka, jen těsně zastavené, jakoby trochu bloknuté...  ale třeba jsem další auto v té rychlosti přehlédl  jinak v Praze jsem viděl v honičce policejní Ford Mondeo, ale to už je starší (98)...

Myslím, že podobná akce nemá valného smyslu. Když je orgán v každé vesnici, pojedou všichni dle předpisů... jakmile orgán zmizí, nastane klasické peklo. Ze silnic by hlavně měly zmizet vraky = přísnější STK, a lidi bez mozků ... řešení nemám

Jogurt
12. října • 14:41

Když vyloučíš lidi bez mozků, kdo bude řídit kamiony a autobusy? Dráhy to všechno nepřevezou.

X12345678
11. října • 10:04

Až jednou:

  • odstoupí neschopní...(jmenovat netřeba, všichni je známe)

  • nastoupí schopní kteří zapomenou na to že není přestupek jako přestupek (nebezpečné předjíždění jako prošlé obinadlo) a donutí policisty začít od nebezpečných a až pak ztrácet čas kravinami typu fólie na sklech nebo 160 na liduprázdné dálnici, náhradní xenonová výbojka či měsíc prošlý fáč který stejně nikdo neumí použít.

  • vznikne jasný a pevný sazebník pokut bez rozmezí od-do, respektující míru nebezpečí a bude vydán zákonem (například přejetí podélné čáry souvislé: moto+osobní 1000, dodávka  3000, nákladní 5000, autobus 7000, ani o korunu méně, ani o korunu více, žádné diskuse ani smlouvání, inkaso na místě se zápisem jednoduchého protokolu, tedy bez komunistických bločků, kde bude jasně uvedeno kdo a čeho se dopustil, jak je to dokumentováno a kdo to projednal, kopii obdrží řidič) Pokud řidič nesouhlasí, musí se až následně domáhat přezkumu aniž by to mělo odkladný účinek na postih. Prokáže-li, že byl postižen neprávem, stát mu pokutu vrátí, omluví se a postihne policistu pokutou ve stejné výši jakou neprávem uložil. Pokud  řidič neprokáže neoprávněnost pokuty, zaplatí totéž ještě jednou jako správní poplatek.

  • přepracují nesmyslný návrh bodového systému tak aby odpovídal skutečnému nebezpečí a ne zmateným pseudomyšlenkám nic nechápajících mocných

  • zklidní a umravní kamionovou dopravu, dodávky a autobusy jako současný nejhorší zdroj potenciálního nebezpečí

  • zklidní a umravní obchodní zástupce v "Astrách caravan a Feliciích kombi" jako druhý nejhorší zdroj potenciálního nebezpečí

  • přesunou radary z dálnic ke školám

  • policisté budou respektovat zákony například tím, že na zelených vestách budou mít viditelná služební čísla, jak jim ukládá zákon, nebudou parkovat na chodnících a v zákazech zastavení či na místech pro invalidy (nejen když jdou na kafe nebo pro bagetu) a pokud nemají zapnutý maják a sirénu, budou dodržovat VŠECHNA ustanovení dopravních předpisů aby byli vzorem, etalonem kázně

  • Pak bude mít své místo amatérské počínání formou policejní zteče "proti všem" jako jednorázová komická akce, zahrnující i ony lékárničky a veřejnost to bude brát jako úsměvný folklór, připomínající, že i ty lékárničky jsou vlastně důležité a ne jako projev úřední tuposti s nulovým významem, zavánějící však těžkou arogancí bujícího policejního státu. Policejní magnáti si pak nebudou muset dělat ostudu veřejným blekotáním na téma že vlastně ani oni sami nevědí jestli akce skončila už v pátek nebo až v neděli když přitom ještě v sobotu do médií vykřikovali že stále trvá a nakonec ji zpětně utípli pátkem aby ta ostuda byla přeci jen o něco menší, čímž dosáhli opaku.

    Petr
    12. října • 21:16

    Konstatujete naši smutnou realitu, těžko však s tím něco uděláme. Musím s Vámi vpodstatě ve všem souhlasit, dnes dokonce i s Leonardem Cupránkem. Neodpustím si však několik drobných připomínek:

    ad "obchodní zástupci": napsané vozy bych nahradil kombinací Octavia / Golf / Passat, k dodávkám bych přidal malé náklaďáky (velikost Avie, ale "lepší" - Iveco a spol.);
    Do "rizikových skupin" bych zařadil "mláďata" s čerstvým řidičákem (asi všichni jsme si tím různě dlouhým obdobím, než jsme si zvykli a uklidnili se, prošli), pospíchající nervózní šéfy / podnikatele ideálně s mobilem u ucha a "smetánku místního významu";
    Škodovky bych neviděl nutně jako jediné synonimum pro "staré auto ve špatném stavu" - co takhle vozíky z RVHP všeobecně, Kadetty, Sierry, 205ky, BMW a MB ze 70tých let, kolikrát jsou v daleko horším stavu než mnoho stopětek...

    Leonardo Cupranek
    16. října • 11:22

    To je pravda, novacci by mohli mit nejaky prisnejsi limit a treba by nesmeli po nejakou dobu vozit spolujezdce (aby kdyz tak zabili jen sebe).

    Kdyz jsem mel nove papiry, taky jsem mel trosku problemy (par skrabancu v Praze), ale mnoho let jiz jezdim NAPROSTO bez nehody (3x tuk na drevo). Zcela evidentne se minimalizoval i pocet nezavinenych nehod (clovek casem lepe odhaduje mozne chyby ostatnich).

    A opet musim pripomenout, ze by bylo vhodne, aby testy (prakticke) v autoskolach byly prisnejsi. Kdyby ted nekdo dal krabicku od sirek pod kolo vsem autum v kopci (takova Jecna, atd...), ukazalo by se, ze 80% ridicu by melo vratit ridicak. Rozjezd vubec dela lidem dost problemy. Za znacnou cast zacp v Praze mohou sami ridici, kdyz jich na jednu zelenou projede pulka, nez by bylo mozne. Blikne zelena a on teprve zacne hledat paku. Blikne zelena, ten pred nim odjede 100 metru a on zacne premyslet, kde ma spojku.

    Souhlasim, snad v nejhorsim stavu jsou stare velke luxusni automobily. Na Skodu 105 sezenete nahradni dily levne. Ale na BMW ci Mercedes ne. A nove gumy na stare BMW stoji stejne jako na nove BMW. Slusne 18'' gumy budou asi stat vic, nez za kolik ten clovek ten desetilety pekac koupil. Takze i v zime jezdi na sjetych letnich gumach, coz je v kombinaci s motorem vpredu a nahonem na zadek prima kombinace.

     

    Proc Passat? Ten ma jizdni vlastnosti docela dobre. Pravda ale je, ze Golf (a jeho odvozeniny) maji jizdni vlastnosti oproti takovemu Focusu vyrazne horsi (pocituji to denne).

    Petr
    18. října • 16:03

    Možné řešení by bylo, že by nováčci směli nějaký čas jezdit jen s řidičem na místě spolujezdce, myslím, že by to mělo pozitivní vliv. Když budou jezdit sami, nikdo je neupozorní na chyby. Otázkou ovšem zůstává "kvalita" takového spolujezdce.

    Passat jsem nekritizoval, jen jsem ho jmenoval jako jeden z typů, který poměrně často využívá skupina "obchodních zástupců", kde X1-8 původně jmenoval Felicie a Astry, kterých je oproti Golfům a Octaviím mizivé procento.

    Test s krabičkou by zvládlo málo (a bez ruční brzdy minimum) lidí. Bohužel je u autoškol tlak na nejnižší cenu a ne na lépe vycvičeného řidiče.

    Staré BMW a Mercedesy (když se podíváme, kdo a jak s tím jezdí, není se čemu divit) . Řekl bych ale, že Kadetty a Golfy I-II jsou někdy ještě horší - jsou lidi, kteří na to přesedají ze 100vky a chovají se k tomu úplně stejně.

    Rozjíždění mi pije krev, já ve chvíli, kdy naskakuje oranžová už mám zařazeno a stojím na spojce...a čekám, až ten přede mnou popojede aspoň o metr, abych mu, když bude hledat dvojku, nevletěl do kufru... Ale taky nemám rád, když mi 30 čísel za zadním sklem zastaví 20tunová Scanie. Nesmyslem je interval mezi červenou a zelenou 10 vteřin - v Praze se s tím dost často setkávám, a to i na frekventovaných křižovatkách. To pak projedou 2-3 auta a konec.

    X12345678
    13. října • 9:50

    Dal jsem astry a felicie do uvozovek abych označil skupinu, ne značku a model aut (ale passatů tam opravdu moc nenajdete, jsou to auta do 500tis. kč). Obchodní zástupci, tzv. "reps" farmaceutických, telekomunikačních, kosmetických, cateringových a dalších firem, kteří mají z jedné stranybrutální  tlak zaměstnavatele na výkon, počty obchodních rozhovorů, tedy produkující časový stres a z druhé strany kvanta školení, podporujících sebevědomí a bezohlednost, ti jsou nebezpečným produktem komerčních systémů a chovají se na silnicích velmi podobně  tomu, jak se potýkají s konkurenčními produkty na trhu. A to bez ohledu na to s čím jezdí. Při jejich nadprůměrných platech na straně jedné a ochraně zaměstnavatelů, kteří zásadně policii jména těchto řidičů při "podávání vysvětlení provozovatele vozidla" nesdělují, je jejich počínání víceméně nekorigovatelné. Proti nim jsou manažeři s telefonem u ucha i alieni v rozpadajících se škodovkách jen odvarem

    Technik PČR
    13. října • 17:16

    Musím s potěšením konstatovat že vaše názory jsou přesné, dokonale postihující podstatu problému a troufám si tvrdit že kdyby vaše návrhy byly zavedeny do praxe, fungovalo by to. Škoda že nejste ředitelem služby dopravní policie. Docela by mě to potěšilo.

    Leonardo Cupranek
    16. října • 11:25

    A v tom je prave ten problem. Kdyby PCR (a dalsi statni "sluzby") byly normalne poskytovany na trznim principu a platce a zakaznik by byl "panem", prizpusobovaly by se tyto sluzby pozadavkum klientu zcela automaticky.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Jogurt
    17. října • 14:57

    Tak tohle mě dostalo. Policii nechat fungovat na tržních principech, vskutku neortodoxní názor! Myslím že opak má perspektivu, ona bohužel zčásti právě na tržních principech funguje a cílem je postupně ji to odnaučit.

    X12345678
    14. října • 8:53

    Děkuji, nechci. Pracovat pod Grossem a Kolářem bych nechtěl ani za hodně velké peníze. Snad jedině to že by odešel Bambas by bylo jistým zadostiučiněním. Na jeho místo ale má kdo nastoupit a to teď hned. Pokud bude pan H... chtít, samozřejmě.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Fidel Castrol
    17. října • 15:14

    Huml? To by asi šlo. Umí souvisle mluvit a vypadá jako že má v hlavě pořádek.

    Huf
    11. října • 19:31

    X1-8> Jo jo... Máš recht. Kéž by to nebyla jen utopie. Jen ty pokuty pro osobáky bych zdražil. Taky bych zvážil zavedení hodnocení přestupků podle příjmové skupiny.

    BTW, Tvůj nadpis mi připomněl, že jsem včera prošvihl koncert Katapultů ve Zlíně... Kurňa.

    tibor
    14. října • 13:59

    Ty jsi hovado mufe!Tak podle tebe socialne slabsi budou platit za stejny prestupek min?to je zvracena teorie smrdici diskriminaci!A jsi nevyvazena nedospela osobnost,ale kazdy nemuze byt chytry,ne?!

    Huf
    14. října • 20:42

    Inteligent se ozval... Dobrý. Tos psal sám? Máš aspoň 3ciferné IQ?  Sice nevím, s kým se bavíš, ale Huf Ti odpoví.

    Já psal zvážit. Sám si nejsem jistý, jestli by to pomohlo. V D to není nic neobvyklého a ve skandinávii jakbysmet. Vše, co jsem tím chtěl říct je, že na tom možná něco bude, Ty úde. Pokud mají mít pokuty odstrašující efekt a ne pouze efekt fiskální, je třeba strašit rovnoměrně všechny příjmové skupiny. Mně samotnému příjdou současné pokuty směšné a spíš než strach u mě vyvolávají úsměv. Chci se polepšit a chci, aby se polepšili všichni. K tomu snad podobný náhled pomůže.

    tibor
    17. října • 13:20

    Jsi hovadko mufe!Ja chapu tve snazeni o zlepseni sve osobnosti ta je opravdu na urovni puberty!Uz te vidim jak budes koukat,kdyz za honicku s zigulem zaplatis ty o litra vic nez dotycnej socialni pripadJo a podivej se mi nezijem ve skandinavii!Pro nas jsou dulezitejsi pravni predpisy nemecka,rakouska atd.tem se mame priblizit!Takze nech teoretizovani a radsi jdi projet tu svou fabku,nebo uz ti zase nejezdi?!

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Huf
    17. října • 14:10

    Hochu hochu... Podívej se na svůj příspěvek s odstupem a řekni mi, proč bych se s Tebou měl bavit...

    tibor
    18. října • 15:51

    Tak promin,nechal jsem se trochu unest,myslim ze jsi docela chytry,ikdyz s tvym nazorem nesouhlasim...a ta tvoje fabka se mi vazne nelibi!ale je to tvoje auto,ne?!tak se na me nezlob a bav se se mnou,jsi muj pritel...

    Huf
    18. října • 18:54

    Která?

    BTW, jsi homosexuál?

    tibor
    22. října • 17:36

    Ma sexualni orientace neni dulezita,ne?!ALe mam rad hezka auta,takova jemnejsi...Myslim,ze se jeste nezname tak dobre abych ti zdeloval veci ze sveho soukromi,ale treba jednou...

    Leonardo Cupranek
    16. října • 11:04

    To je jedno - navrhnout blbost, nebo dat blbost ke zvazeni, to je uplne stejne. Uz ted staci, ze zdravotni a socialni pojisteni se plati podle prijmu a ne podle miry rizika. Za chvili by treba taky mohla houska na krame stat podle prijmove skupiny obyvatelstva. Rohlik pro HUFa zadarmo, pro Karla Gotta za petikilo. V dalsim kroku uz pak klidne muzeme penize zrusit, protoze ztrati jakykoli a octneme se v komunistickem raji. Kazdemu podle jeho potreb!

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Huf
    16. října • 13:58

    Nic. Podle Tvé reakce jsi to nepochopil. Jasně jsem napsal, že pokuty nemají plnit fiskální funkci. Proč tu meleš o cenách potravin, vážně nechápu .

    Leonardo Cupranek
    16. října • 14:28

    Sorry.

    Netusis, jak v tom socialistickem Svedsku zkoumaji tu prijmovou situaci ridice? To kazdu musi u sebe vozit zapoctovy list, nebo posledni danove priznani? To by na tom nasi podnikatele v mercedesech byli pomerne dobre, protoze pokud nejsou uplne na hlavu, maji na vyplatni pasce minimalni mzdu.

    Takze nejvic by to zase odnesli slusne placeni gazisti, jako ostatne odnaseji vsechno (danim se nijak nevyhnou). Byt nejaky manager s platem 200000 mesicne, tak si to asi hodim. Stat mi bez moznosti jakehokoli odpoctu sezere drtivou vetsinu prijmu. Kdyby po takovem cloveku pak jeste chteli vyssi pokuty, nedivil bych se, ze by to skoncilo jako ve FallingDown - strelbou.

    Polda
    15. října • 9:58

    Hufe začínám se bát, ty se chceš polepšit?

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Huf
    15. října • 11:57

    Polda> Pokud tu bude jednotný řád pro všechny a všichni ho budou muset dodržovat, budu tak s radostí činit i já. Do té doby rozhodně nehodlám být slušnější, než okolí.

    Jogurt
    15. října • 8:00

    V socialismu Skandinávie to tak skutečně je. Jenže tam to nefunguje. Předpisy tam porušují především skupiny s nulovým nebo minimálním příjmem. Švédi jsou od přirození ukáznění. Čímž pádem to občas aplikují s pompézní mediální podporou jak boháč jel po dálnici 208km/h ve ferrari, mají půl roku o čem psát a dají mu půl milionu pokutu. To je stejná komedie jako kryštof. Čest práci.

    Tady v marasmu který tu vládne je potřeba zavést pevná pravidla a pevné taxy to určitě jsou. Odstupňování podle závažnosti přestupku a kategorie vozu se mi líbí. Je přeci nesmysl aby za 80km/h v obci zaplatil truckdriver s oficiálním příjmem na hranici minima méně než někdo kdo jede s osobním autem ale bere dvacettisíc. Přestupek je to obojí ale míra nebezpečí a rizika následků je u náklaďáku řádově vyšší a to je potřeba respektovat. Takže sociální služby typu sleva chudákům, osolit bohatým, to bych nezaváděl. Nejsem Jánošík.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Huf
    15. října • 11:54

    Jogurt> Rozumím Tvým argumentům, ale jak chceš dokázat odradit od rychlé jízdy lidi, pro které je 10tisíc sem a tam jen drobek? Pevná pravidla jsou super, pokud budou hodně moc přísná pro všechny. Třeba jízda na červenou za 10tKč, Překročení Vmax o 30 v obci za 5tKč. Pak bychom zvládli 2 mouchy jednou ranou. Sociálové by raději vůbec se škůdkami nevyjeli a bohatší by sekali dobrotu ;o)

    Leonardo Cupranek
    16. října • 11:13

    Jestli by se to ale nemelo pak odvijet od "realne nebezpecnosti" takoveho prekroceni rychlosti. Kdyz novy S-Classe Mercedes na dalnici prekroci maximalku o 20km/h, nema to vliv na bezpecnost prakticky zadny. Pokud se na 150km/h v nejake posledni kreci rozjede 20 let stary Ziguli 1500, jedna se v podstate o obecne ohrozeni.

    Ne nadarmo v Nemecku maji ustanoveni, ze doporucena rychlost je 130, ale povolena je neomezena. Kdo jede vic jak 130 a neco zpusobi, ma VELKOU smulu. A tak majitel S-Klasse si to riskne, protoze vi, ze jeho auto to snese a majitel 20 let stareho golfa to neriskne, protoze ma vysokou pravdepodobnost, ze mu uleti kolo a protoze vi, ze mu to tak nebrzdi.

    Schvalne si vsichni kouknete, jakou mate v technicaku "Maximalni povolenou rychlost". Ja tam tu rubriku mam a je tam cislo o dost vyssi, nez je max povolena rychlost na dalnici. Takze by slo treba rict, ze povolena rychlost se vypocte napriklad takto: MaxPovolenaRychlostZTechnicaku - 5 x StariVozu   

    To auto jede samozrejme vic, nez je v tom technicaku (a to i bez tuningu). Takze rychlost nad tento limit jiz pravdepodobne neni bezpecna a mela by byt zakazana. Na druhou stranu neexistuje rozumny duvod, proc na nove rovne dalnici Beroun-Plzen neject v nedeli rano (nulovy provoz) podelanych 160.

    X12345678
    16. října • 12:56

    Ano, přesně o tom to je. Jen bych to nepatlal do zbytečných detailů. Je v podstatě jedno jestli 160 na dálnici jede Octavia 1,4V s údajem o maximální rychlosti v TP 160 nebo kolik a nebo Octavia 1,8T s víceméně stejným podvozkem a údajem v TP 216.

    Není ale jedno jestli zatáčku řízne protisměrem řidič osobního vozu (jakéhokoliv, byť nepochybuji že Carrera 4 udělá vyhýbací manévr rychleji a bezpečněji než Moskvič 2140) nebo řidič patrového autobusu. Rizika v případě autobusu jsou mnohonásobně větší, jak pro posádku tak pro okolí (zde pro protijedoucího či ostatní kolem) a proto bych skutečně preferoval odstupňování podle kategorie vozidel. Už i proto že neukázněný profík jezdí po silnicích denně od nevidím do nevidím zatímco sváteční pilot jen na dušičky a když má tchyně jubileum. Potenciální počet obětí či jiných škod působením profíka je tak proti amatérovi nesrovnatelně větší.

    Jinak mě dojímají sociální výkřiky typu že nejnebezpečnější jsou zhýralci v drahých autech s mobilním telefonem u ucha. Nikomu tenhle názor neberu ale já si to nemyslím. Není jich ani zdaleka tolik jako neukázněných řidičů "bílých dodávek", autobusů a kamionů. Kromtoho když dostanu zezadu zánu od roztěkaného telefonisty za volantem A8, bude mě to bolet podstatně méně než když to bude DAF95XLs přetíženým návěsem, i když možná ne, v tom druhém případě už mě asi nic bolet nebude.

     

    X12345678
    16. října • 9:54

    O výši sazeb je možné polemizovat. Jestli 500 nebo 5000 je jedna věc, aby se to neopakovalo, od toho není pokuta ale bodový systém. Takže pokutou bych odstupňoval míru nebezpečí (proto dodávka základní sazba x3, nákladní x5, autobus x7) a k tomu efektivní bodový systém, ne ten paskvil co zveřejnili jako budoucí spásu.

    Chybí nám jednoduché dopravní předpisy, formulované srozumitelně i pro polo- a neinteligenty (viz diskuse k článku plná čára o soubežné jízdě, jen málokdo skutečně chápe o čem to je). Formulace předpisů by navíc měla být taková aby bylo možno je kontrolovat (viz například vágní definice bezpečné vzdálenosti, kterou dnes policie ani kontrolovat nemůže protože dokud nedojde k nehodě, nemá se čeho chytit a takových nesmyslů je v komplikovaném předpisu habaděj), k tomu tabulku sazeb za porušení a bodů do registru(rovnou ke každému paragrafu - toto musíš, toto je sazba za porušení, tolik bodů ti k tomu přičteme).

    Dnes totiž jednak pokuty všichni chápou jako poplatek za pohyb po silnicích, definice přestupku je v podstatě že "toto" se smí, ale za poplatek. Asi stejně jako placené parkování. Policie sama degraduje dozor na inkaso za nesmysly místo systematické práce od nejhorších zločinů na začátku po prkotiny na konci. Zatím je to naopak. Viz slavný výrok policejního prezidenta na dotaz novinářů proč kryštofové kontrolovali lékárničky a ne bezohledné předjíždění.

    Sch
    11. října • 14:10

    Naprostý souhlas,

    k těm přestupkům příslušníků, před pár měsíci jsem viděl jeden z těch krátkých šotů Besip, který se tvrdě opřel do policistů, že nepoužívají bezpečnostní pásy. Mají jít příkladem, ale to jim ani z daleka nehrozí. Ruka zákona to má vždy těžší než ten koho stíhá, protože zákony musí dodřžovat, jinak naprosto ztrácí respekt. Myslím, že pro mnoho lidí je to banda šašků, kteří vám, budete-li mít štěstí a narazíte na správného, možná pomohou.

    Polda
    11. října • 13:37

    Z 90% nezbývá než souhlasit. Ve zbývajících 10% se pár věcí najde, které  nemůže nezaujatý člověk vždy posoudit(např. zaparkování na chodníku, či přestupky bez majáku). Je-li hlášeno "třeba" vloupání do vašeho auta, přijet až na místo s kvílející sirénou je sice pěkná filmová scéna, ale v praxi má smysl jen tehdy, hodlám-li nechat pachatele uprchnout. Ale jinak souhlasím a i pro mě je tajemstvím proč nejsou váhy na náklaďáky, proč je u nás cizinec v podstatě nepostižitelnej za dopr. přest., proč není víc kamer na dokumentace, radar na každém druhém autu a fungující sankce. Zatím mi připadá, že se toho schvaluje čím dál tím víc pro vzrůstající chaos v dopravě. Jo ta korupce, mě se nelíbí, ale většině z Vás a to naprosté většině vyhovuje. Až se s ní zas setkáte, pište prosím u jaké složky, většina poldů totiž zkorumpovaná není, ale s těmi se asi v běžném životě tak často nepotkáváte. 

    franta
    11. října • 9:04

    čao lidi, jen otázečka trošinku mimo, jestli m§žu. Co by mělo za vliv, když mám v techničáku povolenej rozměr pneumatik na auto 165tky a použil bych 185tky?

    Kdyžtak jestli k tomu někdo něco napíšete... díky

    Eteric
    10. října • 21:42

    jsou jim na nic,chyba je systemova,vzdyt oni sami mnohdy necti zakon,prikladu zna kazdy tisice.Rychly vuz by jim snad jen slouzil k rychlejsimu prijezdu na kafe na pumpu, resp. pohodlnejsi preprave rodinnych prislusniku,machrovani,atd... Nehlede na to,ze ty penize by se stejne rozpustili,viz. armada,je jedno kolik jich je,vse se preci da jednoduse utratit,jakakoliv castka.Navic probiha permanentni nabor novych lidi do rad PCR,lec zde kvalita neni primo umerna kvantite,nabor je za kazdou cenu a podle toho to vypada.Jinak receno,vice lidi neznamena lepsi funkci,je nutno resit vec jinak a jinymi nastroji,pokud system nefunguje.Financni pobidky PCR mi pripadaji stredoveke.Jeste bych toho rekl kupu,ale na co,keci nic nezmeni.

    PS:Krystof je dobry pocin,ale je to jen gesto a to vyprcha

    Marty
    11. října • 0:41

    Hodnotim akci Krystof jako naprosto zbytecnou represivni akci predvadejici akcnost PCR. Fascinuje me, jak bezhlave se vedeni policie a ministr vnitra chovaji. Jak by se dala vetsina problemu vyresit ?
    Auta technicky nezpusobila k provozu:
    Na kazdem protokolu o technicke prohlidce je jmeno technika, ktery vozidlo schvalil k dalsimu provozu= u vraku a polovraku tedy jmeno cloveka, ktery si nechal dat 1500 nebo vic do kapsy. Toto chovani se da s prehledem a jednoduse kvalifikovat jako obecne ohrozeni, jelikoz takovy automobil je na silnici casovana bomba. Za podobny trestny cin (nikoli prestupek !!!!!) by bylo vhodne ukladat cca 6ti mesicni nepodmineny trest. Verte mi, az budou ve vezeni prvni dva uplatkari, domino efekt zpusobi, ze uz si nikdo nedovoli schvalovat vraky. A pokud ano, diky riziku vzrostou jeho naroky na "financni odmenu". Uvazite-li, ze jiz dnes cini vyse uplatku vetsinou cca 25% ceny vraku, vyroste-li na 50 nebo vys, kdo si to bude moci dovolit ?
    Mam nejmene 3 zname, kteri v podobnych vracich jezdeji a jsou ochotni dat misto 8.000,- za zakladni opravu brzd a zavesu kol 2.000,- uplatnemu STK a jezdit v zivotu nebezpecnem vraku. Ano, i oni sami jsou idioti....nicmene tento system by fungoval skvele i bez jejich ucasti.
    Uvazite-li, ze by s temer nulovymi naklady - za cenu toho, ze dejme tomu deset lidi, kteri si to stejne zaslouzi, pujde na chvili sedet - prestaly u nas jezdit vraky....srovnejte to se skvelou akci Krystof....
    Bouracky a mrtvi na silnicich:
    Mrtvi budou vzdycky a byl bych hloupy, kdybych tvrdil, ze to lze vyresit zcela.
    Soucasnou alarmujici situaci s nekazni ridicu a uplatkarstvim na obou stranach barikady castecne vyresi jednoduche opatreni:
    1. kazdy budouci ridic by musel poskytnout PCR udaje o svem uctu, ktery by mel nastaveny bankou minimalni zustatek na dejme tomu 5.000 korun.
    Bez splneni techto predpokladu nevydat ridicske opravneni.
    2. zruseni hotovostnich plateb za prestupky (redukce uplatku...)
    3. jako pojistku proti neplaceni slozenek za prestupky bych dal policii pravo obestavet ucet dotycneho v pripade prodleni platby a odecist castku dejme tomu ve vysi 500% puvodni pokuty.

    Velmi by me zajimaly vase pripadne reakce.

    Marty


    VIKTOR
    11. října • 11:07

    Co se bodu 2 tyce:

    2. zruseni hotovostnich plateb za prestupky (redukce uplatku...)

    ...je to nesmysl, co by jim branilo vzit uplatek za to ze bezhotovostni platbu vubec nepredepisou...

    VIKTOR

    Marty
    11. října • 14:18

    Pravda, uplatkarstvi by se neeliminovalo uplne...pokud budou s uplatkem souhlasit ridic i policista, nema zadne takove opatreni zrejmy prusecik...zbyva nasadit volavky a uplatneho policistu ihned zbavit sluzby...jenze v ci zajmu to opravdu je ? Kdyz hlavy nasi policie jsou prazdne a nejsou schopni systemoveho kroku a nemaji zadnou skutecnou filosofii fungovani policie, potazmo nedokazi uhodit do svych vlastnich rad ?A kdyz 90% ridicu neni schopno uznat chybu a smirit se s pokutou? A misto toho se raduji, ze usetrili petikilo a zaroven jim vubec nevadi, ze ho strcili do kapsy POLICAJTOVI ??
    Prvni krok je samozrejme (a zni to trosku jako z Rychlych sipu...) NECHTIT DAT UPLATEK ZE ZASADY.
    Vim, ze v PCR jsou jenom lide, stejne tak jako na silnicich. A jsou (jsme) bohuzel "jenom" cechacci se vsim, co to obnasi. Nemastni neslani prizdis.acove bez spetky hrdosti a cti.
    Zdravi
    Jarka Metelka

    VIKTOR
    10. října • 17:49

    Akce Krystof byl totalni nesmysl.

    Zajimalo by me zejmena, kde jsou v normalnich neakcnich dnech vsichni ti policiste. V akcni den jsou na kazdem rohu, normalne o ne clovek skoro nezavadi, a kdyz udela v Praze tuk tuk, ceka na ne celou vecnost. Dale by me zajimalo, co si pomysli kontrolujici policista, kdyz zastavi vrak drzici pohromade silou vule, ktery ma mesic starou technickou? Asi ze ta rez je dneska fakt agresivni... Statistiky uvadeji nejake ridice, kteri nemeli platnou technickou. Jedine co z tohoto udaje vypliva je to, ze dotycni zapomeli nekoho uplatit na STK. Neslysel o jedinnem zavrenem komisari STK za obecne ohrozeni, ktereho se dopousteji tim, ze v CR jezdi vysoke procento vraku ktere jsou starsi nez 20let, a o technickem osvedceni ziskane legalni cestou si muzou nechat akorat znat. Jedinne co u[platnejm komisarm ulehcuje svedomi je to, ze ty vraky co jim tu technickou davaj vetsinou ani nevidej...-)

    Totez ovsem plati o polici CR , tedy hlavne o jeji dopravni slozce, nejzkorumpovanejsi profesni skupine v CR. Kdy uz konecne pochopej, ze tim ze se nechavaj uplacet a poustej mezi lidi hovada za volantem, strileji take do vlastnich rad? Kolik jeste mrtvej mrtvejch policajtu jako minuly tyden v Tesine ( ne ze by policejni zivot byl cennejsi nez jakykoliv jinny, ale v TV bylo videt ze se jich to dotyka vic nez obvykly silnicni masakr, ktery denne vysetruji) musi bejt, aby policajti pochopili, ze jsou s tema pitomcema na silnici jako na jedny lodi. A s nima jejich manzelky a deti. Ten vrahoun v mercedesu byl mistni znama firma. Tesin je male mesto. S 31 zavaznejma pretupkama na karte ridice museli dlouho vsichni mistni policisti privirat oci. A to jak znamo dopravni policajti nedelaj zadarmo. Nejsmutnejsi na tom je, ze statisticky vzato je zde pravdepodobnost hranicici s jistotou, ze na tak malem meste museli nekdy privrit oci i sami zabiti policiste. To byl ale drahy privydelek...

    Viktor

    P.S.: ...jelikoz jsem tentokrat volil mirnejsi slova, doufam ze redakce necha muj prispevek pro tentokrat na pokoji...

    Petr K.
    12. října • 21:51

    Ten vrahoun v mercedesu byl mistni znama firma. Tesin je male mesto. S 31 zavaznejma pretupkama na karte ridice museli dlouho vsichni mistni policisti privirat oci. A to jak znamo dopravni policajti nedelaj zadarmo. Nejsmutnejsi na tom je, ze statisticky vzato je zde pravdepodobnost hranicici s jistotou, ze na tak malem meste museli nekdy privrit oci i sami zabiti policiste. To byl ale drahy privydelek...
    Nezlobte se ale v tom s Vámi nemohu souhlasit. Kdyby policisté přivírali oči, tak by ten vrahoun neměl na kartě řidiče evidováno 31 vážných přestupků protože by to hned na silnici vyřešil příslušným úplatkem! Oči musel přivírat správní orgán (městský úřad nebo kde se to nyní děje) který jako jediný má právo odebrat mu řidičák a osolit jej případnými dalšími sankcemi.

    Domnívám se proto že pokud někdy náhodou nějaký policista v tomto případě přivřel oči, pak jedině z pocitu marné práce, protože věděl že když mu napíše do karty další, byť padesátý  vážný přestupek a předá jej správnímu orgánu, tak že se stejně zase nic nestane. V první řadě bych se proto důkladně podíval na správní orgán který měl ty jeho přestupky řešit a příslušné úředníky bych pohnal k zodpovědnosti! Jinak  naše zákony jsou prostě jako ve známém Kocourkově, přeci například v Rakousku když udělám dopravní přestupek tak mě policista osolí až se mě z toho udělá špatně a pokud na pokutu nemám, může mě klidně sebrat z auta kameru, autorádio a podobně, za to u nás Vám nemůže udělat vůbec nic. Dokud nebude mít u nás policie znovu oprávnění odebrat techničák vraku, řidičský průkaz opilcovi a pod. tak to bude na našich silnicích vypadat prostě jako v současné době.  Otázkou pouze zůstává, jak  naši policisté jsou schopni s takovými pravomocemi v praxi naložit. Zda budou útočit opět pouze na normální řidiče kteří překročili rychlost na místech kde je omezení naprosto nesmyslné, nebo zda je napadne postavit se například někdy v sobotu v noci na místa poblíž hospod a diskoték, kde tou dobou parkuje spousta aut návštěvníků těchto zařízení. To už je ale na jiné téma.

    Viktor
    13. října • 12:21

    Re: dyby policisté přivírali oči, tak by ten vrahoun neměl na kartě řidiče evidováno 31 vážných přestupků protože by to hned na silnici vyřešil příslušným úplatkem!

    Toto je chybna implikace, ne vsichni policiste se ne vzdy nechaji uplatit. Nekdy pokutu zaplatil kazdy, zrejme i tento pan. To ze mu ale proslo minimalne podobne procento prestupku jako jinym spoluobcanum (vzhledem k jeho evidentne nadprumerne kupni sile bych tipnul i vetsi procento), je velmi pravdepodobne.

    Re: Domnívám se proto že pokud někdy náhodou nějaký policista v tomto případě přivřel oči, pak jedině z pocitu marné práce, protože věděl že když mu napíše do karty další, byť padesátý  vážný přestupek a předá jej správnímu orgánu, tak že se stejně zase nic nestane.

    Rozebirat motivacni faktor brani uplatku policisty opravdu nehodlam, ale trochu mi to pripomina to hezke ceske, kdy se vsechno relativizuje a cerna je najednou bila. Uplatek je uplatek, a je mi jedno proc ho kdo bere. Nemuzu brat ohled na to ze policista touzi po napriklad plazmove televizi, na kterou by bez uplatku nemel, proto je bere.

    Take ohledne pravomoci si nejsem jist. Neni to tak davno co je policajti jeste meli, a nejaky velky rozdil opraoti soucasnemu stavu nepamatuju. Akorat se ted maj cim ohanet. Napriklad to ze musej nechat jet ozralyho ridice , protozou mu nemuzou vzit ridicak je totalni alibismus. Muzou ho predvest a zajistit pro pouhou opilost, jako kazdyho neridiciho ozralu nekde na ulici, nebo pro podezreni ze spachani trestneho cinu "obecne ohrozeni pod vlivem navykove latky..."

    Viktor

    Tomas-X
    10. října • 21:30

    Tak tohle by mě opravdu taky zajímalo. Kam najednou zmizeli všichni policisté?? Příslušné STK by měli přijít o licenci, že vůbec takové rozpadlé vraky pouští na silnici. Tím se nechci dotknout majitelů starších aut. Jsem z vesnice a když vidím co tam jezdí po silnicích, tak se divím, že některé auta ještě drží pohromadě.

    TO
    10. října • 14:11

    "Za třetí: Policisté stáli v drtivé většině případů na obvyklých místech, většina řidičů tedy přesně věděla, kde si dávat pozor. "

    S touto vetou nesouhlasim, naopak, videl jsem cely tyden policisty na miste kde bych je v zivote necekal, napr. vestnicka o cca 100 obyvatelych v pul seste vecer, ci odpocivadlo mezi poli kde neni pobliz zadna vesnice.....

    za ten tyden jsem toho sjezdil dost....

    padrino
    10. října • 12:34

    Podobné nárazové akce jen suplují neschonost policie postarat se o pořádek na silnicích po celý rok. Myslím, že by zcela postačovalo vyhnat z kanceláří úředníky na ulici, beztak by mě zajímalo, kolik lidí má policie na ulicích a kolik lidí vyřizuje beztak byrokratickou agendu a je poschováváno po různých teplých kacelářích.

    padrino
    10. října • 12:34

    Podobné nárazové akce jen suplují neschonost policie postarat se o pořádek na silnicích po celý rok. Myslím, že by zcela postačovalo vyhnat z kanceláří úředníky na ulici, beztak by mě zajímalo, kolik lidí má policie na ulicích a kolik lidí vyřizuje beztak byrokratickou agendu a je poschováváno po různých teplých kacelářích.

    Leonardo Cupranek
    10. října • 9:22

    Policajti ZASADNE kontroluji jen to, co je pro ne pohodlne.

    Nevsimaj si prasat, ktera jezdi na cervenou, nebo predjizdi kolonu po tramvajovem pasu (a pak se tam nasilim cpou). Nikdy jsem nevidel, ze by nekoho takoveho sejmuli.

    Naopak nejradeji maj mista, kde je ctyrprouda silnice dalnicniho typu (Radlice, Roztyly, nad Barrandovskym mostem, atd...), kam nejaky idiot dal nesmyslnou ctyricitku (a nebo tam nesmyslne dal dalnici vedle skoly bez zabradli a podchodu). Tam se vzdy vyradi, protoze tam porusuje rychlost kazdy (protoze je urcena nesmyslne) a protoze tam se da to auto jednoduse zastavit.

    Chovani policie proste plyne z toho, ze statni "sluzby" nejsou sluzby. U normalni sluzby, kterou si kupujeme na trhu, je poskytovatel sluzby zavisly na spokojenosti sveho zakaznika, jinak zbankrotuje. Policie (a dalsi statni pseudosluzby) jsou zcela odtrzeny od svych zakazniku. Jejich prijem NIJAK nezavisi na tom, jako jsou ti, kteri je plati (my poplatnici), spokojeni s jejich vykonem. Napriklad kdyby se mestsky blok 5ti panelaku slozil a zaplatil si hlidace, vyjde to na cca100Kc na domacnost. Od te doby by pravdepodobne nebyl vykraden jediny byt, ukradeno jedine auto. Mestska policie nas stoji daleko vice a dela pro nas DALEKO mene. Kdyby se zrusila i dopravni policie, trh by si opet poradil. Napriklad pojistovnam by doslo, ze vice nehod pro ne znamena vice pojistneho plneni. Proto by A) vice diferenciovali pojistky podle rizikovosti jednotlivych ridicu, aby je motivovali k nehodovosti nizsi. B) Dohodli by se s majiteli silnic/dalnic (neni problem, aby dalnice byly soukrome - placene vyhradne jejich uzivateli) na vytvoreni vlastni soukrome policie za ucelem nehodovost dale snizit. Pojistovny by mely ralnou a skutecnou motivaci nehodovost snizovat - vyplaceli by mene pojistneho plneni. Naopak policie vlastne motivaci nema. Naopak: cim vetsi nehodovost a zlocinnost, tim mohou cekat vetsi rozpocet, rychlejsi auta, vice pravomoci, atd...

    Leonardo Cupranek
    10. října • 9:04

    1) Rychla auta pro PCR : At si je koupi ze sveho! Jiz zvyseni platu organu na 30000 mi prijde jako nehoraznost. Vetsina policajtu jsou nekvalifikovani lide, kteri jdou k polici bud proto, ze by se jinde nechytli, nebo proto, aby vybirali uplatky. Je nehorazne, ze nejaky absolvent ucnaku s maturitou, ktery v podstate nedela nic uzitecneho, ma vyssi plat, nez ucitel s vysokou skolou! Proc se nezeptaji tech, kteri plati dane, jestli jim na to daji? No proto, ze by nedali! Kdyby na kazdou hovadinu, kterou si vymysli, museli delat sbirku jako na Narodni divadlo, pak by se ukazalo, co od nich lidi chtej a co ne. Nehlede k tomu, ze je uplna blbost nekoho na dalnici honit. Je to VELMI nebezpecne a hlavne to jde resit jinak : rici dalsi hlidce, aby pachatele zadrzela. Prijde mi divne, ze kvuli tomu, ze nekdo jede o 30km/h vice, ohrozi desitky nevinnych ridicu.

    2) Spise nez represe pomuze prevence. At za ty velky penize, ktere platime na danich, postavi dalnice, na kterych se bude dat jezdit bezpecne i pri vyssich rychlostech (je snad v Nemecku diky absenci limitu vyssi nehodovost?), at se stavi odstavna parkoviste na krajich mest, obchvaty (aby kdejeka Avie cestou z Plzne do Mlade Boleslavi nemusela pres Vaclavak), at se stavi mosty (v Praze jich chybi alespon 5). At se lidi uci lepe jezdit v autoskole - test s krabickou od sirek pod kolem v kopci by prokazal, ze 70% ridicu u nas neumi jezdit! At policajti opet maji (jako za totace) mobilni meraky emisi a at tem Avim, Trabantum a Skodivkam okamzite berou papiry. At okamzite berou i licenci stanicim tech. kontroly, ktera jim ty papiry (logicky za uplatek) vydala. At policajti o pulnoci hlidaj u hospod a berou NA FURT papiry tem, kteri lezou do auta ozrali. Ale at neopruzujou "preventivne" lidi, kteri jedou v deset vecer KONECNE zpet z prace ke sve rodine. Sorry, to je pod mou dustojnost. Ve slusnejch zemich nesmi policajti zastavovat auta ani lidi JEN TAK. Pouze kdyz maji KONKRETNI PODEZRENI ze spachani KONKRETNIHO cinu. Opruzy typu "ukazte zarovky a pojistky. Aha, vy je mate, no tak zkusime lekarnicku"  - to at si nechaj do Bulharska.

    polda_2
    14. prosince • 3:25

    Dovolím si trošku nesouhlasit. Prevence na českého člověka absolutně nefunguje. Je mu prostě ukradená. To je prostě fakt. A represe ? Povím to na příkladu. Již delší dobu jsem nejel po dánici. Až minulý týden. Čekal jsem, jako vždy před tím, silná auta řítící se v levém pruhu dvoustovkou, předjíždění z prava při jízdě v koloně a u uzavírek a podobné typicky české výstřelky na které obvykle v zahraničí nenarazíme. Ale ocitl jsem se tak trošku v jiném světě. "Co se stalo?" říkal jsem si, "že by čecháčkové dostávali rozum ?" Ale kdepak !  Po cestě z Brna do Prahy jsem zjistil co je příčinou toho, že všichni okolo změnili styl své jízdy. Na dálnici jsem totiž na této cestě potkal asi tak 5 policejních kontrolních stanovišť, kde se např. měřila rychlost jízdy a nebo se dohlíželo nad zprávným způsobem jízdy. Strach ! To je totiž ten jediný důvod, který přinutí českého hazardujícího a bezohledného řidiče k umírněné jízdě. A ten z nás, kdo si to nepřizná by se měl zamyslet. Co vy na to ? A návrh, aby se postavily lepší silnice atd... Plně souhlasím ! Ale to je pro nás boj s větrnými mlýny. My se musíme umět naučit jezdit bezpečně a ohleduplně na každé silnici, i na té špatné. Myslet si, že až nám postaví dobré silnice a velká parkoviště, všichni jako mávnutím kouzelného proutku najednou začnou jezdit a parkovat tak jak mají, tomu přece sami nevěříte ... :o))  

    Petr K.
    12. října • 21:20

    RE: Leonardo Cupranek

    K bodu 1): nesmíte taky ale věřit všemu co Vám říká Gross v televizi, co jsem slyšel tak jim sice plat zvýší ale za tu cenu že nebudou mít nárok na mzdu za přesčasy. Takže pokud si zase někdo vymyslí podobné hurá akce jako tohoto slavného Kryštofa, tak při těch odpracovaných hodinách se může stát že bude mít policista vlastně méně než nyní. Je to stejné jako když Škromach vypráví nesmysly o 10 let ztrátových živnostnících kteří všichni platí méně na pojistném než zaměstnanci a pod., taky mu to spousta lidí co do toho nevidí "žere". Nehledě na to že o nějakých 30000 se může určitě těm řadovým policistům akorát zdát, je to průměr a všichni víme jak vypadá například statisticky průměrná mzda v ČR, její výše také dosáhne ve skutečnosti hodně málo lidí kteří se živí rukama. Co se týká silných aut, myslím že je to trochu ostuda ty policejní Felicie, jejich jízdní vlastnosti, bezpečnost atd. nejsou určitě v dnešní době adekvátní proti tomu co používají darebáci které má policie stíhat. Nejsem pro nějaké filmové honičky, ale zdravý rozum mě na druhou stranu říká že určitě by v mnoha případech policie měla mít lepší auta.

    Chtěl bych říct že nejsem policista, naopak jejich práce se mě vůbec nelíbí a dle mého názoru má dopravní policie rozhodně svůj díly viny na otřesném stavu na našich silnicích. Otázkou ale zůstává, zda za to že s radary stojí na nesmyslných místech atd atd... můžou ti policisté kteří nás na silnicích takto nesmyslně buzerují zatím co darebáci jim unikají, nebo zda za to mohou jejich nadřízení kteří o tom rozhodují, špatné zákony atd.

    K bodu 2):  souhlasím

    Polda
    10. října • 16:51

    Zlatý slova, já rychlé vozidlo nepotřebuju, na co se honit za kradenejma kárama nebo opilcema, vždyť je to hazard. Když nikoho nebudu zastavovat nic se mi v podstatě nestane. Dát echo jiné hlídce po trase, joo na takovej nápad jsme čekali, vždyť to tak dělaj vlastně v každym US filmu, že jsme na to hlupáci nepřišli sami. U nás je moto hlídek na rozdávání. Jo a felda se fakt nedá 2 T merglem vytlačit. Jo a do auta si může vožralej vlízt kdo chce, něčeho se dopouští až když se rozjede, jo a to pak dou zastavit snadno červenou baterkou. Jo a 30000 hrubého s nočníma so. ne´+300 hodin zadarmo to je opravdu nehoráznost, kde jakej obchodníček má víc. Tak se příště alspoň zeptej někoho, kdo má o tý práci šajn a necintej kraviny. Nebo alspoň používej hlavu.

    Leonardo Cupranek
    10. října • 20:38

    To jsem rad, ze si ted muze kazdej precist, jak mysli a pise "Polda" - nad pomery placenej hlidac.

    Polda
    11. října • 12:55

    Já mám alspoň odvahu napsat co dělám a vím o čem píšu. Všechno nejde tak jednoduše jak v US filmu. Ty se tu chlubíš nadstandartním autem a vysokým příjmem, ale už se neodvažuješ napsat kolik a za co. Já alspoň nehodnotím jinou práci, když o ní alspoň něco nevím. Jak jsem si všim, ty nejsi spokojen vlastně s ničím(tedy kromě sebe). Tak co jak se vykroutíš z přímé odpovědi, snad se za svoji práci a příjem nehambíš.

    Leonardo Cupranek
    11. října • 19:38

    Nechapu, z ceho bych se mel vykrucovat. Delam takovou praci, ktera je pro me klienty prospesna - prinese jim daleko vice, nez kolik zaplati me - takze mi DOBROVOLNE a na zaklade vzajemne vyhodnosti plati (na rozdil od sluzeb statu, kde dobrovolnost ani vzajemna vyhodnost jaki neni v mode). Tak totiz funguje trh - aby se obchod uskutecnil, musi byt vyhodny pro obe strany. Kdyz delam treba pro nejakeho klienta nejakou analyzu, musi to byt finance zajimave pro mne i pro zakaznika (diky te analyze vydela vice, nez na kolik ho ta analyza prijde). Policie a jakekoli dalsi statni "sluzby" takto bohuzel nefunguji. Kde neni trh, neni mozno posoudit, jestli ty sluzby jsou dobre, nebo spatne, levne, nebo predrazene. Toto lze rict pouze tam, kde funguje svobodna smena. Kdyz si koupim treba novy mobil za XXX Kc, k uzavreni obchodu mezi mnou a prodejcem dojde POUZE tehdy, kdyz pro nej ma tech mych XXX Kc vetsi cenu, nez ten jeho mobil a naopak kdyz ten jeho mobil ma pro mne vetsi cenu, nez tech mych XXX Kc. Jinak by k tomu obchodu nedoslo. Z toho vypliva, ze na svobodnem trhu se uzaviraji obchody (smena) tehdy, jsou-li vyhodne pro obe strany. Pokud bych stejny mobil mohl koupit u konkurence levneji, k tomuto obchodu by nedoslo. Pokud by prodejce mohl ten mobil prodat nekomu jinemu draz, taky by k tomu obchodu nedoslo. Musi (alespon subjektivne) vydelat (zvysit sve "bohatstvi") oba.
    U policie to tak neni. Nemohu rict, ze nechci platit mestskou policii, ze se radeji domluvim se sousedy, ze efektivnejsi by bylo pro nas blok najmout soukromeho hlidace. Nemohu rict, ze policie pracuje spatne a ze ji tedy nebudu platit. Prijmy policistu tak jsou zcela odtrzeny od spokojenosti jejich zakazniku. Ten mobil si kupujete zcela dobrovolne. Polici platit musite, i kdyz se vam zda, ze nedela to, co ma a naopak opruzuje slusne lidi. Kdyz me zastavi policajt a prudi s kontrolou lekarnicky (pritom musi videt, ze to auto je rok stare a ze lekarnicka je soucasti vybavy, takze nemuze byt prosla), tak se ho drze zeptam, kolik uz za ten den chytil zlodeju aut, vrahu, podvodniku, atd... Samozrejme, ze odpovi, ze zadneho. Moje dalsi otazka zni: "Tak proc otravujete slusne lidi (ty, kteri vas plati) a proc nehonite zlocince (coz je udajny duvod, proc si je platime). Ale toto je mi prd platne, policajt se jen usmeje a je mu to jedno. Kdyby se takhle chovala soukroma firma na volnem trhu, do tydne je v bankrotu.

    Taky bylo komicke, kdyz mi jeden policajt tvrdil, ze TAKE PLATI DANE. To je smesne. Papirove je samozrejme plati. Ale kdyz si obcan A (organ) vezme z penez obcana B (realne pracujici a vydelavajici) 30000Kc mesicne a zaroven mu 7000Kc vrati, tezko muzeme rikat, ze obcan A obcanu B neco DAVA. Maximalne muzeme rikat, ze obcan A okradl obcana B ne o 30000Kc, ale "jen" o 23000Kc.

    Ja fakt nechapu, jak si muze nekdo myslet, ze kdyz stat neni schopen lepe nez trh zajistit nic od peceni chleba az po vyrobu aut, proc by zrovna v poskytovani bezpecnostnich sluzeb mel byt lepsi ?!?!?!
    Kouknete se, jak po vzniku jakekoli prilezitosti po ni soukrome pojistovny vystartujou (v dusledku liberalizace zdravotniho pojisteni, povinneho ruceni, zavedeni penzijniho pripojisteni, zvotniho pojisteni, atd...) Nasleduje masivni reklamni kampan a vyplneni vsech trznich mezer. Co by se asi stalo, kdybychom rekli, ze od zitra neni policie? Pojistovnam by doslo, ze kdyz nic neudelaj, stoupne kriminalita a oni se nedoplati na pojistnem plneni. Takze by asi o trochu vzrostlo pojistne (ale nekolikanasobne vice bychom usetrili na danich) a pojistovny by zalozili bud vlastni bezpecnostni sluzby (stejne je jiz v mensim maji) a zaroven by vznikly nezavisle bezpecnostni sluzby typu Pinkerton (pojistovny by byly jejch zakazniky). A pojistovny by se (daleko efektivneji) snazily minimalizovat kriminalitu (skody). Zcela jiste by udrzovaly i fyzickou bezpecnot pro lidi, protoze jinak by se nedoplatily na plneni z zivotniho a zdrvotniho pojisteni. Pojistovny by mely SKUTECNY zajem na boji s kriminalitou, protoze by se od ni odvijel jejich zisk.
    Ale treba by se situace vyvinula uplne jinak a bezpecnosti sluzby by nabizel uplne nekdo jiny. To samozrejme dopredu nelze rict. Kazdopadne by trh logicky nabizel to, co by obcane (zakaznici) pozadovali.
    Je tragickym paradoxem soucasneho systemu, ze ten, kdo nas ma chranit (stat) nas vlastne nejvice okrada. Co je to za ochranu, za kterou MUSITE platit (i kdyz o ni treba nestojite). To je nebezpecne podobne praktikam ruznych mafii - zaplat 70% ze sveho prijmu a za to dostanes relativni klid. Jediny rozdil mezi statem a tou mafii je ten, ze ta mafie se nesnazi pokrytecky tvrdit, ze je to tak spravne, pro tebe vlastne vyhodne, nebo dokonce MORALNI. Navic ta mafie obvykle pozaduje mensi procento z prijmu "ochranovane" osoby.
    Ja chapu, ze pro bezneho policistu jsou teorie rakouske ekonomicke skoly dost vzdalene, ze si tezko objednava odborne knihy v anglictine ze zamori (v cestine toho moc nevychazi), ale neznalost na pravde nic nemeni. Pravda existuje naprosto nezvisle na tom, co si lide mysli. Ve stredoveku si lide mysleli, ze je zeme placata, ale ona se kvuli tomu nezplostila ani o milimetr. Nyni si velke procento lidi mysli, ze nasilne okradani spoluobcanu (dane) jsou v poradku, ale kradez zustane kradezi (neopravneni prisvojeni si cizi veci) i kdyz ji zabalite do jakekoli teorie a podeprete jakoukoli legislativou.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Polda
    11. října • 20:59

    Nikdo ti nebrání pane analytiku si toho hlídače se sousedama objednat a platit. Ale možná ti nedochází, že s jedním nepokreješ 24 hodin, nemoc, dovolenou atd., dobře jeden ve směně ten dostane brzo nakládačku, protože budeš chtít ušetřit a za pár šlupek solidní materiál neseženeš, takže alspoň 2 a to není žádná sláva. Zavolat na policii nemohou (s tou přece nepočítáš, takže ji vypustíme). Jak ten chudák pozná pachatele, když nemůže kontrolovat doklady a ověřit majitele? Jo a nebude to zbytečná buzerace. Jak zareaguje na pachatele? Jak tak čtu tvou analýzu, pěkně okrádáš zákazníky, když si neumíš propočítat jednoduchá čísla a představit si modelovou situaci. Asi máš s mafií větší zkušenosti než já, když víš kolik si berou, mě okrádaní lidé říkají něco jiného, ale spíš jsi to vyčet z knížky ze zámoří, nebo vykoukal z filmu ze zámoří. No a svůj příjem jsi přešel a svou práci se taky bojíš pořádně přiznat, copak cizí kritizuješ a do tvého nikomu nic není? Joo to je snadný, být neviděn můžu kritizovat každého, to je jednoduché, a cinty přes celou stránku o ničem stále dokola to ti de. Dej se na politiku a změň to, vždyť tu v jedné s diskuzí tvrdíš že se nemá "kňourat", že je každej zodpovědnej za změny ve vlastním životě a ty tu bulíš v jednom kuse. No kdyby si policie najmula analytika jako seš ty, to by teprve bylo okrádání daňovejch poplatníků.

    Leonardo Cupranek
    11. října • 22:13

    Brani - stat! Protoze mi na hlidace nezbudou penize, protoze je musim platit na nefunkcni statni sluzby.
    Uz mi staci ta silena nespravedlnost, ze musim platit dane na vysoke skoly prestoze si platim soukromou skolu. To je fakt prima spravedlnost - sice mohu

    studovat soukromou skolu, ale stale MUSIM platit vysokolske studium studentum statnich VS, a to i tem bohatym.

    Proc by soukromy policajt nemohl kontrolovat doklady? Samozrejme, ze v normalnim zrizeni je vlastnicke pravo nedotknutelne a nadrazene jakemukoli jinemu

    pravu. A proto by vlastnik pozemku mohl na svem pozemku poverit kohokoli kontrolou cehokoli. A samozrejme take komukoli povolit/zakazat vstup. To je jen

    prirozene. Normalne by totiz ani zadny statni majetky/pozemky existovat nemely, protoze stat je vsechny bud primo ukradl (vyvlastnil v tzv."verenem

    zajmu"), nebo koupil za ukradene penize (dane). Vse by tedy spravne melo byt soukrome a vlastnik by urcoval, co se na jeho pozemku bude dit.

    Proboha, proc bych nemohl o sve praci nemluvit a zaroven kritizovat tvou? Moje prace je uplne obycejna, uplne normalni, nicim nevynikajici, takova,

    kterou dela tisice lidi. Mezi mou a tvou praci je ale zasadni rozdil: ty mou praci platit nemusis, resp. musis jen kyz by ses rozhodl vyuzit mych sluzeb.

    Naopak ja tvou praci platit MUSIM at ji vykonavas kvalitne, nebo ne, at o tve sluzby stojim, nebo ne, at si za ni reknes 15000, 30000, nebo treba 100000

    mesicne - za kazdych okolnosti jsem tvoje sluzby nucen kupovat - i kdy o ne treba nestojim. Stejne tak si MUSIM kupovat statni sluzby typu "let Jana

    Kavana do NewYorku", "dotace do zemedelstvi", "10x predrazena vystavba dalnice", "dotace Ceskych drah", "koupeni bytu romskym rodinam, ktere se vratily z

    vyletu do Britanie", "tisk nekrytych penez v CNB", "uzasne padaky pro armadu", "limuzina pro pna ministra", atd...

    Jeste jednou si precit, co a jak pises. Doufam, ze to cte hodne lidi - pak pochopi, jaky lidi nad nama maj moc.

    A taky bys z toho mohl pochopit, ze na plitiku se z principialnich duvodu dat nemohu : to proto, ze neverim, ze o pravu a pravde se da hlasovat, ze pravo

    a pravda muze byt predmetem politiky. Ja rikam NE : o tom, co je pravda, o tom co je pravo se NEDA ani hlasovat, ani politicky vyjednavat! Stejne jako se

    neda hlasovat o platnosti prirodnich zakonu. Vsad se, ze kdyby v nemecku v roce 1943 vyhlasili zcela demokraticke referendum o sterilizaci zidu, proslo

    by to. Kdybys ted u nas vyhlasil referendum o znovuzavedeni trestu smrti, proslo by to. Dost mozna by i ted u nas v anonymnim referendu prosel zakon o

    nucenem omezeni porodnosti v romskych rodinach. Pri spravne demagogii projde ledacos - viz treba nase "nezavisla" predreferendova kampan o vstupu do EU

    pod zcela neutralnim heslem "ANO". Opakuji : o tom, co je pravda a o tom, co je pravo se hlasovat neda. Kradez ci vrazda zustane vrazdou a kradezi i

    kdyby si 99% poslancu odhlasovalo pravy opak. Jak si vysvetlis, ze v nekterem state je neco povoleno a v jinem je to zakazano? Treba potrat. Omezuji v

    Polsku nepripustne prava zen, nebo jsme u nas legalizovali vrazdy nenarozenych deti? Kde je pravda a pravo? To muzeme pouze zkoumat vedeckymi metodami a

    ne o tom hlasovat. Ale je evidentni, ze souvisejici legislativa je bud v Cesku, nebo v Polsku v HRUBEM ROZPORU s prirozenym pravem, realitou,

    spravedlnosti a pravdou.

    Kde je nejaka stopa prava na chystanem zakonu o omezeni prodeje v supermarketech o vikendech? Co je statu po tom? Neni snad ciste veci majitelu obchodu,

    kdy budou mit otevreno a veci zakazniku, kdy chteji nakupovat?
    Kde je nejaka stopa prava v zakonu o Ceske televizi? Kde je alespon nejaka stopa spravedlnosti v tom, ze koncesionarsky poplatek ve prospech CT musi

    platit i ten, kdo se na CT vubec nediva?
    Samozrejme, ze v tom neni ani stopa prava. Ani byt nema a nemuze. Legislaiva je totiz OPAK prava. Pravo nelze vygenerovat tim, ze parlament (treba pri

    50ti procentni volebni ucasti) odhlasuje vetsinou z pritomnych strizlivych dvaceti poslancu nejaky vylobbovany paskvil.

    Kdo tady buli? Ja jen rikam, ze stat je parazit a zlodej (dle definice to je ten, kdo zije z penez jinych, kdo jim je bere proti jejich vuli - to snad

    sedi, ne?).

    A co mohu delat jineho, nez to kritizovat? Prestat ty dane platit? To by me ta vase masinerie pekne rychle zlikvidovala. Mohu jen sirit svoje nazory

    (dokud to jde) a doufat, ze lide pochopi, ze stat je ten nejhorsi tvurce pravidel, ten nejhorsi poskytovatel sluzeb. Ze stat je teritorialni monopol na

    vykoristovani lidi. Nic jineho bohuzel delat nemohu.

    Ale kazdopadne by ses mel smirit s tim, ze sice delas potencionalne uzitecnou praci (boj proti zlocinu), ale ve zcela chybnem ramci. Ze zijez z penez,

    ktere byly obcanum odebrany proti jejich vuli (je snad nekdo, kdo dane plati dobrovolne?), ze pracujes ve firme, ktera mozna z casti konat dobro, ale

    zcasti kona pravy opak (treba brani obcanum ve svobodnem nakladni s jejich zivotem a majetkem). Musis se smirit s tim, ze pracujes v organizaci, ktera je

    z principu korupcni, protoze korupce je vsude tam, kde jedni rozhoduji o osudu/zivote/majetku druhych. Musis se smirit s tim, ze znacna cast zakonu,

    ktere vynucujete, je v primem rozporu s prirozenym pravem a spravedlnosti. Naopak se musis smirit s tim, ze legislativa ja a vzdy bude kratka na urcitou

    cast lidi, kteri se dopousteji protipraniho chovani. Ale je mozne, ze te to az tak moc trapit nebude. Policajti za komunismu se taky asi nebudili ze sna

    hruzou, ze jsou nastrojem statni zvule, ze?

    Jelikoz me tato disluse jiz vycerpava, doporucil bych i nejakouodbornou literaturu.
    Jako vychozi bod si muzes vzit treba www.LibInst.cz

    Konkretne doporucuji toto:
    http://www.libinst.cz/etexts/Hoppe_demokracie.pdf
    http://www.libinst.cz/tl/tl_4_2002.pdf
    http://www.libinst.cz/etexts/lipka_demokracie.pdf
    http://www.libinst.cz/etexts/proc_vlada_roste.pdf
    http://www.libinst.cz/etexts/hoppe_omyly.pdf
    http://www.libinst.cz/tl/tl_2_2002.pdf
    http://www.libinst.cz/tl/tl_6_2002.pdf
    http://www.libinst.cz/tl/tl_5_2002.pdf

    Polda
    12. října • 0:32

    To mi celkem stačí, myslím že potřebuješ odbornou pomoc.

    Akai
    13. října • 10:05

    Neber si to osobně, Leo nemíří proti TOBĚ, ale proti zřízení. A má pravdu, bohužel. Taky bych měl raději pocit, že žiju ve svobodném státě, kde platí právo ale situace je jiná. A i ty když budeš poctivý polda, který bojuje jen proti zločinu a snaží se ve všem konat jen podle potřeb společnosti a přitom neobtěžovat počestné občany, asi brzo zjistíš, že :
    a) jsi jeden z mála
    b) nepoctiví mají dost velké páky na to TVOU činnost eliminovat
    c) jedná se o boj s větrnými mlýny.
    Mám tak trošku strach ze řešení, které navrhuje Leo, ale přechází mě když vidím, jak s důvěrou kterou dostali zachází "demokraticky zvolení" poslanci.

    Leonardo Cupranek
    12. října • 0:53

    Ze by uz zase statni moc chtela lidi s nepohodlnymi myslenkami zavirat do blazincu? To tu dlouho nebylo, ze...  Je evidentni, ze personalni kontinuita policejniho sboru s minulym rezimem priliz porusena nebyla.
    Nebo tou "odbornou pomoci" myslite vas pendrek? Tim se take se stridavymi uspechy lide vaseho razeni snazili lecit nevhodne mysleni. Ze bychom si zase vyslapli na "protistatni zivly"?


    To jste mezi temi odpovedi moc odborne literatury asi nestihl nastudovat, ze?

    http://www.libinst.cz/tl/tl_4_2002.pdf
    http://www.libinst.cz/tl/tl_7_2002.pdf


    PS: Vsimnete si autoru uvadenych clanku. Vyznacni profesori zahranicnich i nasich univerzit. Ty nase obcas i vidite v TV a urcite moudre prikyvujete jejich nazorum. Akorat ze do televize si netroufnou rict to, co si troufnou napsat na papir. Asi se vas boji.

    p0etrik
    13. října • 15:09

    Tobe asi musi docela kapat na karbid, co?

    Polda
    12. října • 4:22

    Ne kvůli myšlenkám určitě ne, ale kvůli neschopnosti udržet nit a na konkrétní otázky konkrétně odpovědět. Zeptám se jak si představuješ hlídání pozemku a dozvím se že v polsku je interupce vražda, zeptám se na tvou práci a plat a dozvím se že Kavan někam odletěl. Jsem zvědav až ti někdo fikne dceru nebo ženu, jestli pátráním pověříš svého osobního hlídače.Já se jako ty nebudu vyjadřovat ke věcem o kterých nemám šajn, přesto že to je tak jednoduché. Naposled tu spravedlivější společnost na papír házel Marx, Lenin a ještě pár dalších, moooc pěkně to na papíru vypadalo. A co to dalo práce vrátit se do té "horší" formy. To víš papír snese všechno, skutečnost může být jiná. Vyzkoušej místo čtení cizích myšlenek použít svoji hlavu a domyslet to do důsledků. A nebo zpět, možná je lepší že to neděláš. Jinak hodně štěstí ve tvém černobílém světě budoucnosti s absolutní pravdou.

    Leonardo Cupranek
    12. října • 8:09

    Az mi nekdo "fikne dceru", ukradne auto, vykrade byt - policie bude ta polsedni, ktera neco zjisti. A i kdyz si to uto najdu sam, policie neudela nic pro to, abych ho dostal zpet.
    Vrazdy jsou u vas "sebevrazdy" a krazede se po uplynuti lhuty odkladaji, aniz se mezi tim snazite neco zjistit.
    Detektivum padla ve 4 odpoledne ( vlastni zkusenosti).
    Abych nekrivdil - samozrejme, ze taky nekdy nejakeho pachtele odhalite. To samozrejme nepopiram.
    Ale jelikoz nejste primo placeni poskozenymi (popripade jejich pojistovnami) nemate primou motivaci se nejak extremne snazit. Nebo to zvyseni platu na 30000 jste si zaslouzili tim, ze jsou s vami vasi "zakaznici" vice spokojeni?


    Ale kdyz uz vam vadi cist cizi literaturu, ctete nekdy alespon treba Mladou frontu ci Hospodarske noviny?

    http://www.libinst.cz/clanek.php3?no=35&tisk=n
    http://www.libinst.cz/clanek.php3?no=98&tisk=n
    http://www.libinst.cz/clanek.php3?no=410&tisk=n
    http://www.libinst.cz/clanek.php3?no=134&tisk=n
    http://www.libinst.cz/clanek.php3?no=179&tisk=n
    http://www.libinst.cz/clanek.php3?no=90&tisk=n
    http://www.libinst.cz/clanek.php3?no=433&tisk=n
    http://www.libinst.cz/clanek.php3?no=454&tisk=n

    Polda
    12. října • 15:59

    Tak hodně úspěchů.

    Peter L
    13. října • 10:55

    ja by som skôr zaželal veľa úspechov tebe, pretože ty tu hovoríš za inštitúciou, ktorej efektivita je tak strašne nízka, že si ju môže dovoliť platiť skutočne len štát - teda my všetci (napriek jazyku, ktorím hovorím som tvojim spoluobčanom). Ale potom je tu zase Cupránkova otázka, či si naozaj chceme (napriek tomu, že musíme)  predplácať služby tejto organizácie - pretože v normálnom svete si predsa nekupujem niečo, s čím som maximálne NEspokojný.

    Čo mi je platné, že po tom, ako mi 4x vyrabovali auto - a páchateľ ďoteraz neznámy (napriek zanechaným odtlačkom prstov a krvi) bolo v rámci akcie KRIŠTOF zadržaných x vozidiel v zlom technickom stave.

    Asi by to malo byť skôr naopak - v prvom rade vysoká efektivita v objasňovaní vrážd, krádeží áut atď a až potom by mali prichádzať akcie typu KRIŠTOF. Čo ty  na to?

    Polda
    13. října • 17:56

    4x vykradené auto, to zřejmě parkuješ na ulici, šance na chycení pachatele v autě je dána pozorností hlídkujícího poldy a jeho snahou dotyčného v autě "bezdůvodně buzerovat" jak to nazývá Leonardo a to na základě svého osobního odhadu a pak ještě samořejmě koncetrací policistů v dané lokalitě. Na rozdíl od filmu pachatelé při spatření policie většinou nezačnou hned prchat, ale většinou se chovají naoko v klidu a bezstarostně, rovněž je mylná představa že auto musí krást (či vykrádat) mladý člověk pokud možno zanedbaně oděn. Pak je ještě šance že to nahlásí pozorný občan, v takovém případě je úspěch velmi vysoký, ale naprostou většinu z Vás ani nenapadne zavolat, vykrádají-li auto sousedovi, což je škoda, myslím škoda pro všechny slušné. Jde o to jestli slušná statistika policie např. v severských státech není dána částečně také tím, že je tam na jiné úrovni všímavost běžných občanů. Platí to asi obecně, že s přesnou a včasnou informací je vyšší efektivita. Otisky prstů jsou fajn, ale musí se s něčím porovnat. Pokud máš nějaký solidní a hlavně reálný návrh jak efektivněji zasahovat, sem s ním. Zatím to dělám tak jak nejépe umím, ale vylepšení se určitě bránit nebudu.

    Peter L
    14. října • 9:18

    v prvom rade ti ďakujem za konštruktívny príspevok - nad niektorými vecami som neuvažoval, dík za vysvetlenie. Asi máme na neefektivite PZ takisto vinu svojou nevšímavosťou a ignoranciou.

    Na druhej strane mi ale zostáva stáť hlava nad logikou činnosti PZ - prečo napríklad v mojej štvrti (nie je to žiaden BRONX ani cigánska osada), ktorá je notoricky známa krádežami a vykrádaním áut, nezvýši PZ ostrahu, alebo nezačnú číhať v noci? Prečo sa namiesto toho ukájajú na priblblých monsterakciách typu KRIŠTOF?

    Potom naozaj človek začne uvažovať, či za svoje love dostáva aspoň zlomok toho, čo by mal.

    Polda
    15. října • 9:50

    Jedna z možností, je ta, že se u policie ne každému proplácejí přesčasy a tudíž se za hodiny přesčas dávají hodiny volna. A ty nejlépe dát tahdy kdy není nutno platit příplatky (tedy třeba v době noční služby). Nemohu ale samozřemě tvrdit, že se jedná v tomto konkrétním případě o hlavní důvod absence nočních hlídek.

    Kubas
    11. října • 22:50

    Zdravim Leonarda a všechny liberalni řidiče! Keep fighting, boys! Za svobodnou společnost a levnej beznín!!!!!!

    Marty
    11. října • 15:35

    Milý Poldo,
    Frustraci ze mzdy 30.000, zaplacené ubytovny a jistoty služebního bytu bych sem netahal, to je jiná polévka.
    Pokud nechceš být u Policie, pořiď si obchodní živnost za litr, buduj 5 let firmu z ničeho a potom se modli, aby si od tebe to zboží někdo koupil. Radím také na mezidobí, kdy firma nebude nic vydělávat, poprosit babičku, aby ti dávala půlku důchodu, bys neumřel hlady.
    Pokud ale chceš bejt dobrej polda, přeju ti hodně štestí.
    Myslím, že dobrý poldy potřebujeme jako sůl.
    A až budou, bude mi jedno, že berou 30.000,-, ještě jim zatleskám.
    Když mi odpovíš na e-mail, zjistíš moje celý jméno.
    Čau Marty

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Polda
    12. října • 4:01

    Jednak zatím žádná mzda 30000 není a zřejmě nebude dřív než jí dožene inflace, pak se jedná o průměr a ten se většiny nedotkne, byt jsem si pořizoval už před lety za vlastní, protože služebního se normální polda těžko někdy dočká a ubytovny se tuším taky nějakou dobu neproplácí. Jestli jsem dobrej polda, na to nemohu sám odpovědět. Jinak ať Ti živnost jen kvete.

    Marty
    12. října • 11:49

    Ahoj Poldo,
    diky za odpoved. Ja mam relativne nove informace, kamarad myho kamose prave studuje policejni skolu, rozhodl se prejit na poldu od celniku, jelikoz poznal, ze tam mu msenka nepokvete. Je otazka, jestli ma na to, aby byl nekdy dobrym poldou, jeho znalosti a pristup k zivotu mi prisly jako nevyzrale vzhledem k jeho veku a predpokladanym zkusenostem. Promin, ale myslim, ze tohle je zasadni problem. Pokud chce mit stat dobre poldy, musi zmenit navyky v jejich naboru, tenhle kluk je sice hodne spolecenskej, coz je prima, ale jeho hlavni zajem je alkohol a kolik ma pres biceps, a to si myslim neni zrovna ta nejlepsi vstupenka na ulici mezi zivly.I kdyz ma plnou pusu reci o spravedlnosti, rozhodne mi neprijde jako nekdo, kdo by na ni mel patent, uz vzhledem k jeho minulosti a uz vubec ne jako "novy" policista.Vypravel mi neco situ, kterym musel projit, aby se na skolu dostal (asi 1 ze 4), coz podle me neni pro strazce zakona nic moc...pro srovnani, abych se dostal na VS (AMU), musel jsem projit sitem 1/2 jen abych se dostal do prvniho kola, potom sitem 1/10 a nakonec zase 1/2, coz dela bratru 1 ze 40...mimochodem, to ti jeste nezajisti, ze skolu vystudujes a uz vubec jestli dostanes potom praci. That's real life.
    Ovsem, podle toho co pises ty to vypada, ze neco v hlave mas, ale to problem nasi policie tezko vyresi.
    Preji uspesnou policejni karieru.

    Vix
    14. října • 11:06

    Asi takhle, muj bracha je u PCR uz 5 let, dokonce ho uz 3. povysili, byl v 1. rade jak na zasedani MFF tak i na NATO v Praze. Mesicne bere hrubyho 15.000. Nejakej lampas v policejni funkci, sedi v teple, vymejsli a vyplnuje lejstra a bere okolo 60.000. Od 1. ledna se platy u policie zvednou PRUMERNE o 5.000. Jak si myslite ze to dopadne? Bracha a s nim ostatni chlapi z mistnich oddeleni dostane vic tak o 2.000 a ten lampas o 10.000. Kdyby to bylo jinak, bylo by to poprve v dejinach tyhle zeme ...

    x
    23. října • 16:56

    15 hrubyho je stale pro hodne lidi celkem dost penez za praci. Nerikam, ze to jsou poradny penize k uziveni, ale jsou to dobry penize. Ja nevim ( a to me hodne s...re), proc si sakra vsichni statni zamestnanci z placenych z vybranych dani najednou zacali myslet ze dostavaj malo!!!!! O moji vejlpatu se taky nikdo nestara, prece bud praci chci a muzu za danych podminek delat, nebo reknu ze mi to nestaci a jdu bez reci pryc delat na lepsi, kdyz je moznost. Ja kdyz slysim, ze nejakej priblblej stredoskolak  (+ nejakou tu VOSku nebo akademii) ve statnim rve, ze mu je 15-20 litru malo, tak me chyta vztek. Tak sakra tahnete delat jinam, uvidite, kolik tech 15litru stoji skutecny prace.

    Upozornuji, ze mam vic penez, ne moc, ale staci a jsem vdecny za to co mam. Nenapadlo by me ale takhle si vyskakovat, jako to delali ucitele s klesajicim poctem deti ve skolnim veku;  policajti, co jsou vlaceny z jedny afery do druhy. A to vsechno jsou "statni" lopaty, kdy jejich stat/company ma tezky dluhy. Bejt to soukroma firma, tak budou radi, ze dostanou aspon 12 zakladnich vyplat, natoz ty nemravny 12 a 13ty platy. Statni lopaty asi zijou v jinym state nez ja. 

    Leonardo Cupranek
    23. října • 19:06

    Ano, souhlas.
    Ale proc statni zamestnanci rvou, ze maj malo? To preci musi mit nejaky duvod!

    A ten duvod je, ze dobre vedi, ze kdyz bodou rvat dost hlasite, tak PROSTE DOSTANOU PRIDANO. Ano, ja souhlasim s principem "bud se mi prace vcetne jejiho ohodnoceni libi, nebo jdu hledat jinou".

    Jenze bohuzel ten problem se netyka jen statnich zamestnancu. Zemedelci rvou, ze chtej dotace (bylo moc mokro, nebo moc sucho, nebo se MALO, nebo MOC URODILO), ruzne firmy krici, ze chteji ochranu pred "levnymi dovozy" prostrednictvim cel a kvot, male obchody rvou, ze chtej legislativu proti supermarketum, atd...
    Skonci to tak, ze vsichni budou jen rvat, ze chteji vic a nikdo nebude pracovat, protoze tim revem prijde snadneji k penezum.

    Bohuzel toto je ale ZAKLADNI vlastnost demokracie. Neni to nejaka ceska uchylka ci momentalni porucha systemu. Je to neodstranitelny jev, resp. odstranitlny pouze zmenou systemu. Jedinym zajmem politiku je totiz byt zvolen. A k tomu si dopomohou nejlepe tim, ze ruznym (rvoucim) skupinam naslibuji to, po cem rvou.

    Ten zasadni nedostatek demokracie tkvi v tom, ze politici mohou nekomu slibit nase penize, nam je pak sebrat a te skupine je dat. Dokavad se bude hlasovat o tom, co kdo dostane, misto toho, aby kazdy mel to, co vydela, dokud se bude hlasovat o tom, kolik se komu sebere, dokud o tom budou smet hlasovat i ti, kteri nepracuji a jen dostavaji, nic se nezmeni.

    Polda
    15. října • 9:41

    Jo kámo, tohle nikdo slyšet nechce, to se špatně kritizuje.

    Polda
    12. října • 16:11

    Bohužel podmínky přes všechno populistické tvrzení tisku, nejsou až zas tak růžové, aby se dalo vybírat 1 z 10 a většina lidí si uvědomuje, přesto že to nahlas nepřizná, že to nejsou až zas tak snadno vydělaný peníze a riziko není zanedbatelné(alspoň na ulici). Takže je to jako jinde ot. nabídky a poptávky a jako všude jsou lidé na úrovni a taky povl, akorát u nás to je víc vidět.

    Iceman
    10. října • 14:23

    Pokud jede Avie z Plzne do MB vetsinou nejede prez Vaclavak...

    Marek
    11. října • 21:39

    Nie... ide cez Baranďák a následne južnou spojkou, čo vyjde nastejno

    Sias
    10. října • 9:18

    A mas v aute lekarnicku, pojistky, zarovky, klic na kola, trojuhelnik, hever?

    Gustáv Husák
    10. října • 13:38

    Já mám i rezervu...

    Leonardo Cupranek
    10. října • 10:47

    Mam. Ale kdybych pichnul, tak bych bud pouzil ten genialni spray, nebo zavolal asistenci. Predstava, jak nekde heveruju, me moc nelaka. Predpisy evidentne vychazeji jeste z tech Rakousko-Uherskych.

    Taktez nesplnuji podminku, ze mam nahradni zarovky vsech pouzitych typu, protoze v blinkrech mam zlute LED diody (a nemam nahradni). Nahradni xenony asi taky vozi malokdo. Co delaj majitele luxusnich aut, kde jsou cela koncova svetla z led diod? Museji ssebou vozit celou zadni lampu, nebo jednotlive LADky a mikropajku?

    Kontroluji zaroven s klicem i to, jestli mam ssebou ty spravne adaptery na pojistne srouby?

    Sias
    10. října • 12:36

    No jo! To je vlastne trochu paradox.. to by chtelo trosicku zmenit zakony.. LED svetla maji velkou vyhodu .. maji prakticky neomezenou zivotnost... takze samozrejme jejich majitele nemuseji vozit nahradni LEDky:) Nahradni xenony by byli asi drazsi nez auta vetsiny z nas:))) Ale myslim, ze xonony maji mit tak velmi dlouhou zivotnost. Predpis proste pocita s zarovkama a to by se melo trosku inovovat...

    Martin
    10. října • 8:00

    Akce jako Krystov je nesmysl. Vysoky pocet nehod na silnicich zpusobuje hlavne korupce, kdy se kamaradum s drahymi auty daji protekcni SPS a ti si pak mohou dovolit vsechno. Navic policiste zastavovali hlavne stara auta. Jenomze pokud nekdo boura na dalnici tak jsou to hlavne frajeri, co maji nova auta a musi predjizdet vzdy a vsude.

    Ten vysoky pocet nehod nemaji na svedomi auta, ale ridici a hlavne korupce. I ten co v Tesine? s medourem zabil 3 policisty mel urcite sve dobre zname, takze mel papiry, ktere mu uz davno meli sebrat.

    Takze muj navrh: Kolar a Bambas odstoupit, a Gross at bud vycisti vnitro od starych komunistickych kadru nebo to lepsi nebude.

     

    Polda
    10. října • 16:24

    Máš v tom zmatek, papíry policajti už nějakou dobu nesmí zadržovat.

    capo
    10. října • 8:58

    Časy se mění. Není to SPS, ale ani SPZ, dneska je to SRZ - státní registrační značka.

    Gustáv Husák
    10. října • 13:36

    Není to SPS, není to SPZ, ale ani SRZ, dneska je to RZ...

    wulfik
    10. října • 7:00

    No s tou 911 by to bylo zajímavý, taková malá česká "Užovka 11"

    Mám jenom neblahý pocit, že pokud se policistům koupí nějaká výkonější auta, tak to bude vypadat asi tak, že v něm budou velmi rychle vozit svoje kamarády - s majáčkem a rozhodně ne podle předpisů... to je asi ten největší problém (ovšem záleží asi na jedinci). 

    atnarfus
    10. října • 6:41

    Nikoliv akce, ale trvalý tlak. Někteří řidiči potřebují stálý pocit že je někdo hlídá. 

    ondřej
    10. října • 6:12

    Souhlasím s tím, aby podobné akce byly stále častěji!! A postihy za přestupky byly podstatně vyšší.

    Akai
    10. října • 9:02

    Jasně, pokud možno trvale. Potom budeme sice jezdit na červenou, předjíždět jako prasata, ale budeme mít v pořádku lékárničku.

    Leonardo Cupranek
    10. října • 9:18

    Presne. Policajti ZASADNE kontroluji jen to, co je pro ne pohodlne.

    Nevsimaj si prasat, ktera jezdi na cervenou, nebo predjizdi kolonu po tramvajovem pasu (a pak se tam nasilim cpou). Nikdy nevidel, ze by nekoho takoveho sejmuli.

    Naopak nejradeji maj mista, kde je ctyrprouda silnice dalnicniho typu (Radlice, Roztyly, nad Barrandovskym mostem, atd...), kam nejaky idiot dal nesmyslnou ctyricitku (a nebo tam nesmyslne dal dalnici vedle skoly bez zabradli a podchodu). Tak se vzdy vyradi, protoze tam porusuje rychlost kazdy (protoze je urcena nesmyslne) a protoze tam se da to auto jednoduse zastavit.

    To proste plyne z toho, ze statni "sluzby" nejsou sluzby. U normalni sluzby, kterou si kupujeme na trhu, je poskytovatel sluzby zavisly na spokojenosti sveho zakaznika, jinak zbankrotuje. Policie (a dalsi statni pseudosluzby) jsou zcela odtrzeny od svych zakazniku. Jejich prijem NIJAK nezavisi na tom, jako jsou ti, kteri je plati, spokojeni s jejich vykonem. Napriklad kdyby se nas blok (5 panelaku) slozil a zaplatil si hlidace, vyjde to na 100Kc na domacnost. Od te doby by pravdepodobne nebyl vykraden jediny byt, ukradeno jedine auto. Mestska policie nas stoji daleko vice a dela pro nas DALEKO mene. Kdyby se zrusila i dopravni policie, trh by si opet poradil. Napriklad pojistovnam by doslo, ze vice nehod pro ne znamena vice pojistneho plneni. Proto by A) vice diferenciovali pojistky podle rizikovosti jednotlivych ridicu, aby je motivovali k nehodovosti nizsi. B) Dohodli by se s majiteli silnic/dalnic (neni problem, aby dalnice byly soukrome) na vytvoreni vlastni soukrome policie za ucelem nehodovost dale snizit. Pojistovny by mely ralnou a skutecnou motivaci nehodovost snizovat - vyplaceli by mene pojistneho plneni. Naopak policie vlastne motivaci nema. Naopak: cim vetsi nehodovost a zlocinnost, tim mohou cekat vetsi rozpocet, rychlejsi auta, vice pravomoci, atd...

    Mike
    10. října • 12:54

    To zni hezky, urcite by to fugovalo, ale stacilo by na to jenom 10% lidi, co s tema pul milionu zamestanacu statni zpravy? vysvetlis jim, at jdou delat neco uzitecnejsiho? zatim porad se spis lidi pribiraj, nez propoustej a podle toho to taky vypada

    Akai
    10. října • 15:49

    Taky má státní správa čím dál větší rozpočet. To je podle mě místo, kde by se měl začít snižovat. Jinak se z dluhů nevyhrabou ani vnukové našich vnuků. /Což se asi stejně nevyhrabou/ Už teď jsme zadluženější než většina "banánových republik" v Africe. Sakra, vždyť máme jedny z nejvyšších daní v Evropě.

    ondřej
    10. října • 6:11

    Souhlasím s tím, aby podobné akce byly stále častěji!! A postihy za přestupky byly podstatně vyšší.

    Marty
    11. října • 15:08

    Mily Ondreji,
    ta akce samozrejme nebyla uplne na houby, fraze by mohla spis znit "temer uplne na houby".Ti, co jezdi jako idioti nebo ve vracich si uz brousili zuby na vikend, aby mohli ve sve tuposti pokracovat. Bohuzel se jim to podarilo a za vikend zemrelo priblizne stejne mnozstvi lidi jako u nas zemre na nasledky drog za rok (nas stat mimo jine vynaklada temer stejne prostredky na boj proti nim.....hmmm, chytry kluci...)Bohuzel spousta z nas zamenuje rychlost, potazmo vykon nebo "kroutak" sveho vozu za delku sveho penisu. (pane Zezulko, prosim nemazat, slovo idiot i penis nepatri mezi sprosta slova, dekuji Marty .
    Co se tyce zhodnocení akce, zalezi pouze na uhlu pohledu, z hlediska dlouhodobeho mela akce nulovy smysl.
    Doporucuju ti prispevek Viktora, ten uhodil do cerneho.
    Cau Marty

    Doporučujeme

    Články odjinud