Krizový rok v autobazarech? Ne všude, Auto Esa prodalo o 13 % vozů více

Navzdory globální krizi automobilového průmyslu a snížení dovozu ojetých automobilů do České republiky dokázal autobazar Auto Esa prodat za uplynulý rok nejvíce aut ve své historii. Celkový počet 6 147 prodaných vozů znamená meziroční nárůst prodejů o 13 %. Letošní výhled Auto Esa předpokládá růst prodejů o 10 %. Dovoz ojetých automobilů přitom loni klesl o třetinu na 144 602 vozů.

Podnikatelé budou omlazovat vozový park

Pražský autobazar předpokládá postupné oživení segmentu malého a středního podnikání a na to navazující zvýšení prodejů lehkých užitkových vozidel a vozů střední a vyšší střední třídy. V sektoru levnějších vozů do 150 000 Kč bude podle Auto Esa trh spíše stagnovat.

Počet úvěrů klesl o 9 %

Oproti roku 2009 se snížil prodej vozů financovaných úvěrem, a to o 9 %. „Tuto skutečnost si vysvětlujeme jednak zvýšenou opatrností našich zákazníků, kteří více myslí na budoucnost a neradi se zavazují ke splátkám, a zároveň přísnější posuzování klientů při schvalování úvěrů finančními společnostmi,“ vysvětluje Marcela Pikalová, manažerka pro finanční produkty Auto Esa.

Auta zlevnila o 10 000 Kč

K poklesu došlo také u prodejní ceny vozidel a to v průměru o 10 000 korun. Ekonomická situace v České republice stlačila ceny nových i ojetých vozů na minimum: „Teď musíme ještě podrobněji sledovat poptávku a přání našich zákazníků. To se týká pestrosti značek, modelů a výbavy tak, aby každý zákazník dostál svých individuálních požadavků. V loňském roce jsme prodali 390 modelů od 45 různých značek, dodává obchodní ředitel Auto Esa Tomáš Svoboda. 

Nejprodávanější jsou stále Fabie

V průběhu celého roku 2009 klienti Auto Esa preferovali vozy značky Škoda. Největší zájem byl o modely Fabia, Octavia a Felicia. Dlouhodobé oblibě u zákazníků se těší také Ford Focus a Ford Mondeo. Skupinu nejprodávanějších modelů uzavírají Volkswagen Passat a Opel Astra. Tyto značky téměř kopírují statistiky Svazu dovozců automobilů, dle kterých se do ČR loni dovážely nejvíce Fordy - 20 754, Škodovky - 19 465 a Volkswageny - 17 276.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků