Krizový rok v autobazarech? Ne všude, Auto Esa prodalo o 13 % vozů více

Navzdory globální krizi automobilového průmyslu a snížení dovozu ojetých automobilů do České republiky dokázal autobazar Auto Esa prodat za uplynulý rok nejvíce aut ve své historii. Celkový počet 6 147 prodaných vozů znamená meziroční nárůst prodejů o 13 %. Letošní výhled Auto Esa předpokládá růst prodejů o 10 %. Dovoz ojetých automobilů přitom loni klesl o třetinu na 144 602 vozů.

Podnikatelé budou omlazovat vozový park

Pražský autobazar předpokládá postupné oživení segmentu malého a středního podnikání a na to navazující zvýšení prodejů lehkých užitkových vozidel a vozů střední a vyšší střední třídy. V sektoru levnějších vozů do 150 000 Kč bude podle Auto Esa trh spíše stagnovat.

Počet úvěrů klesl o 9 %

Oproti roku 2009 se snížil prodej vozů financovaných úvěrem, a to o 9 %. „Tuto skutečnost si vysvětlujeme jednak zvýšenou opatrností našich zákazníků, kteří více myslí na budoucnost a neradi se zavazují ke splátkám, a zároveň přísnější posuzování klientů při schvalování úvěrů finančními společnostmi,“ vysvětluje Marcela Pikalová, manažerka pro finanční produkty Auto Esa.

Auta zlevnila o 10 000 Kč

K poklesu došlo také u prodejní ceny vozidel a to v průměru o 10 000 korun. Ekonomická situace v České republice stlačila ceny nových i ojetých vozů na minimum: „Teď musíme ještě podrobněji sledovat poptávku a přání našich zákazníků. To se týká pestrosti značek, modelů a výbavy tak, aby každý zákazník dostál svých individuálních požadavků. V loňském roce jsme prodali 390 modelů od 45 různých značek, dodává obchodní ředitel Auto Esa Tomáš Svoboda. 

Nejprodávanější jsou stále Fabie

V průběhu celého roku 2009 klienti Auto Esa preferovali vozy značky Škoda. Největší zájem byl o modely Fabia, Octavia a Felicia. Dlouhodobé oblibě u zákazníků se těší také Ford Focus a Ford Mondeo. Skupinu nejprodávanějších modelů uzavírají Volkswagen Passat a Opel Astra. Tyto značky téměř kopírují statistiky Svazu dovozců automobilů, dle kterých se do ČR loni dovážely nejvíce Fordy - 20 754, Škodovky - 19 465 a Volkswageny - 17 276.

Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků