Krizový rok v autobazarech? Ne všude, Auto Esa prodalo o 13 % vozů více

Navzdory globální krizi automobilového průmyslu a snížení dovozu ojetých automobilů do České republiky dokázal autobazar Auto Esa prodat za uplynulý rok nejvíce aut ve své historii. Celkový počet 6 147 prodaných vozů znamená meziroční nárůst prodejů o 13 %. Letošní výhled Auto Esa předpokládá růst prodejů o 10 %. Dovoz ojetých automobilů přitom loni klesl o třetinu na 144 602 vozů.

Podnikatelé budou omlazovat vozový park

Pražský autobazar předpokládá postupné oživení segmentu malého a středního podnikání a na to navazující zvýšení prodejů lehkých užitkových vozidel a vozů střední a vyšší střední třídy. V sektoru levnějších vozů do 150 000 Kč bude podle Auto Esa trh spíše stagnovat.

Počet úvěrů klesl o 9 %

Oproti roku 2009 se snížil prodej vozů financovaných úvěrem, a to o 9 %. „Tuto skutečnost si vysvětlujeme jednak zvýšenou opatrností našich zákazníků, kteří více myslí na budoucnost a neradi se zavazují ke splátkám, a zároveň přísnější posuzování klientů při schvalování úvěrů finančními společnostmi,“ vysvětluje Marcela Pikalová, manažerka pro finanční produkty Auto Esa.

Auta zlevnila o 10 000 Kč

K poklesu došlo také u prodejní ceny vozidel a to v průměru o 10 000 korun. Ekonomická situace v České republice stlačila ceny nových i ojetých vozů na minimum: „Teď musíme ještě podrobněji sledovat poptávku a přání našich zákazníků. To se týká pestrosti značek, modelů a výbavy tak, aby každý zákazník dostál svých individuálních požadavků. V loňském roce jsme prodali 390 modelů od 45 různých značek, dodává obchodní ředitel Auto Esa Tomáš Svoboda. 

Nejprodávanější jsou stále Fabie

V průběhu celého roku 2009 klienti Auto Esa preferovali vozy značky Škoda. Největší zájem byl o modely Fabia, Octavia a Felicia. Dlouhodobé oblibě u zákazníků se těší také Ford Focus a Ford Mondeo. Skupinu nejprodávanějších modelů uzavírají Volkswagen Passat a Opel Astra. Tyto značky téměř kopírují statistiky Svazu dovozců automobilů, dle kterých se do ČR loni dovážely nejvíce Fordy - 20 754, Škodovky - 19 465 a Volkswageny - 17 276.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský