Podnikatelé budou omlazovat vozový park
Pražský autobazar předpokládá postupné oživení segmentu malého a středního podnikání a na to navazující zvýšení prodejů lehkých užitkových vozidel a vozů střední a vyšší střední třídy. V sektoru levnějších vozů do 150 000 Kč bude podle Auto Esa trh spíše stagnovat.
Počet úvěrů klesl o 9 %
Oproti roku 2009 se snížil prodej vozů financovaných úvěrem, a to o 9 %. „Tuto skutečnost si vysvětlujeme jednak zvýšenou opatrností našich zákazníků, kteří více myslí na budoucnost a neradi se zavazují ke splátkám, a zároveň přísnější posuzování klientů při schvalování úvěrů finančními společnostmi,“ vysvětluje Marcela Pikalová, manažerka pro finanční produkty Auto Esa.
Auta zlevnila o 10 000 Kč
K poklesu došlo také u prodejní ceny vozidel a to v průměru o 10 000 korun. Ekonomická situace v České republice stlačila ceny nových i ojetých vozů na minimum: „Teď musíme ještě podrobněji sledovat poptávku a přání našich zákazníků. To se týká pestrosti značek, modelů a výbavy tak, aby každý zákazník dostál svých individuálních požadavků. V loňském roce jsme prodali 390 modelů od 45 různých značek, dodává obchodní ředitel Auto Esa Tomáš Svoboda.
Nejprodávanější jsou stále Fabie
V průběhu celého roku 2009 klienti Auto Esa preferovali vozy značky Škoda. Největší zájem byl o modely Fabia, Octavia a Felicia. Dlouhodobé oblibě u zákazníků se těší také Ford Focus a Ford Mondeo. Skupinu nejprodávanějších modelů uzavírají Volkswagen Passat a Opel Astra. Tyto značky téměř kopírují statistiky Svazu dovozců automobilů, dle kterých se do ČR loni dovážely nejvíce Fordy - 20 754, Škodovky - 19 465 a Volkswageny - 17 276.
