Krize výrobců kamionů: Daimler a Scania chystají propouštění

Slabý odbyt v loňském roce nutí výrobce nákladních automobilů k radikálním krokům. K těm, kteří začali šetřit, se dnes přidali Daimler a Scania. Obě firmy oznámily propouštění stovek či tisíců zaměstnanců.
Krize výrobců kamionů: Daimler a Scania chystají propouštění

Kvůli poklesu zakázek zruší světový lídr Daimler až 1300 pracovních míst ve svých továrnách v USA. Firma doufá, že pracovníky znovu zaměstná, jakmile poptávka po nákladních automobilech oživí. Divize Daimler Trucks zaměstnává v montážních závodech v USA zhruba 11 tisíc lidí.

Šéf divize nákladních vozů Daimler Trucks Andreas Renschler deníku Handelsblatt rovněž řekl, že plánuje také zrušení zhruba 800 nevýrobních pracovních míst z celkového počtu 27 tisíc německých zaměstnanců.

Krize eurozóny, která je pro automobilku největším trhem, nutí k omezení výroby a propouštění i švédskou Scanii. Provozní zisk se firmě ve čtvrtém čtvrtletí meziročně snížil o 21 procent na 2,17 miliardy švédských korun (zhruba 6,5 miliardy korun). Firma, jejímž většinovým vlastníkem je německý Volkswagen, během prvního čtvrtletí sníží denní objem výroby v Evropě asi o 15 procent. Propustit tak bude muset kolem 700 zaměstnanců.

Scania loni prodala asi polovinu produkce v Evropě. Objem zakázek v tomto regionu byl ve čtvrtém čtvrtletí meziročně beze změn, provozní marže ale klesla na tříleté minimum.

„Velkým zklamáním v tom čtvrtletí byla ziskovost, kterou podle mě ovlivnila nutnost zlevňovat tahače a snižovat zásoby,“ myslí si analytik z finančního ústavu Handelsbanken Capital Markets Hampus Engellau.

Rozhodnutí omezit výrobu i počet pracovních míst patrně ovlivní i další podobné firmy v regionu. Přetrvávající hospodářská krize v Evropě už totiž citelně snížila poptávku po komerčních vozech, mezi které patří dodávky či tahače.

 

Statistika z tohoto týdne ukázala, že prodej tahačů v Evropě loni klesl o 9,4 procenta. Propad se zrychlil v samotném závěru roku, kdy za prosinec meziročně přesáhl 20 procent.

 

MAN na krizi zareagoval už před dvěma týdny. V jeho továrnách v Salzgitteru a Mnichově nyní 5000 zaměstnanců pracuje jen na jednu směnu. Někteří z nich si museli vzít nucenou dovolenou a továrny nyní stojí o svátcích.

Zdroj: E15.cz
 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků