Krize už zasáhla i Porsche, jeho prodeje prudce poklesly

Krize už zasáhla i Porsche, jeho prodeje prudce poklesly

Více než kdy jindy se v událostech těchto dní zrcadlí lesk i bída automobilového průmyslu. Zatímco zářivé novinky z ženevského autosalonu nám ukazují ty největší krásy světa čtyř kol, současně přicházející zprávy o vývoji ekonomických ukazatelů některých automobilek naznačují, že se nad tímto světem stahují černá mračna. Nejnovější zpráva ze Stuttgartu sice není tak fatální jako informace o úpadku Saabu a problémech Opelu, o to více je ale překvapivá.

U německého Porsche totiž uzavřeli výsledky za první finanční pololetí, které skončilo 31. ledna. A vykázaný  propad tržeb a ještě větší propad prodejů překvapil i velké skeptiky. Porsche totiž meziročně klesly tržby o 13 procent na 3,04 miliardy eur, což by nebylo až tak hrozné, samotný prodej vozů ale meziročně klesl o výrazných 27 procent na 34 266 vozů.

Na první pohled jde o výsledky kopírující současný propad celého trhu. Uvážíme-li ovšem, že jde o čísla za šest měsíců, po které byla minimálně z poloviny ekonomické krize stále spíše stráškem, než realitou a prodeje vozů klesaly maximálně v řádu procent, pokud vůbec, jde o pokles bez nadsázky drtivý. Porsche navíc mělo být podle analytiků jednou z těch automobilek, které se pokles trhu příliš nedotkne a naopak na něm bude relativně získá. Jak vidno, realita je úplně jiná.

Prodeje automobilce poklesly napříč modelovými řadami, nejméně přitom utrpěla klasická 911. Tu si v uplynulém půlroce pořídilo 13 543 zákazníků, tedy o 17 procent méně, než loni. Hůře na tom byl Cayenne s 16 773 prodanými auty a více než dvacetiprocentním poklesem zájmu, tabulce odpadlíků pak vévodí Boxster s šedesátiprocentním poklesem a 3 950 prodanými vozy.

Automobilka doufá ve zlepšení díky příchodu faceliftovaných modelů a dieselového Cayenne, které se právě představuje v Ženevě. Jaký bude další vývoj prodejů firmy si ale vzhledem k jejímu specifickému portfoliu troufá odhadnout málokdo.

Finančně ovšem Porsche problém nemá, zisk firmy dle zveřejněných informací stoupl, a to díky podílu na zisku Volkswagenu, ve kterém drží 50,8 procenta akcií. Podrobnější informace o zisku Porsche ale budou zveřejněny až koncem března.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků