Krize Fiatu: zaměstnanci budou placeni, aby zůstali doma

Krize Fiatu: zaměstnanci budou placeni, aby zůstali doma

Fiat uzavře v červnu a červenci na osm dní svoji centrálu v Turínu. Tímto rozhodnutím bude postiženo kolem 5400 zaměstnanců ústředí společnosti v Mirafiori a Fiat ušetří kolem 1 milionu eur denně.

Zaměstnanci za to, že zůstanou doma, budou dostávat 80 procent svého běžného platu. Vše bude financováno státním programem Cassa Integrazione.

Poprvé zůstanou brány ústředí Fiatu zavřeny 14. a 15. června, potom 20.-21. června a pak ještě čtyři dny v červenci. Navíc bude jako obvykle sídlo společnosti vylidněné v srpnu v čase letních dovolených.

Fiat potupil Itálii, průmyslovou divizi stěhuje do Nizozemska

Fiat potupil Itálii, průmyslovou divizi stěhuje do Nizozemska

V kancelářích v Mirafiori sídlí kromě jiného designérské centrum Fiatu, dále pak prodejní a marketingové oddělení, vývojové středisko, veškerá administrativa.

Fiat se k tomuto kroku rozhodl proto, aby snížil ztráty, které utrpěl v Evropě, Africe a na Středním východu. V prvním čtvrtletí ztráta v těchto regionech narostla téměř dvakrát - na 207 milionů euro. Loni činila ztráta za první čtvrtletí 107 milionů euro. A ani vyhlídky na celý letošní rok pro tyto regiony nejsou příznivé.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků