Krize Fiatu: zaměstnanci budou placeni, aby zůstali doma

Krize Fiatu: zaměstnanci budou placeni, aby zůstali doma

Fiat uzavře v červnu a červenci na osm dní svoji centrálu v Turínu. Tímto rozhodnutím bude postiženo kolem 5400 zaměstnanců ústředí společnosti v Mirafiori a Fiat ušetří kolem 1 milionu eur denně.

Zaměstnanci za to, že zůstanou doma, budou dostávat 80 procent svého běžného platu. Vše bude financováno státním programem Cassa Integrazione.

Poprvé zůstanou brány ústředí Fiatu zavřeny 14. a 15. června, potom 20.-21. června a pak ještě čtyři dny v červenci. Navíc bude jako obvykle sídlo společnosti vylidněné v srpnu v čase letních dovolených.

Fiat potupil Itálii, průmyslovou divizi stěhuje do Nizozemska

Fiat potupil Itálii, průmyslovou divizi stěhuje do Nizozemska

V kancelářích v Mirafiori sídlí kromě jiného designérské centrum Fiatu, dále pak prodejní a marketingové oddělení, vývojové středisko, veškerá administrativa.

Fiat se k tomuto kroku rozhodl proto, aby snížil ztráty, které utrpěl v Evropě, Africe a na Středním východu. V prvním čtvrtletí ztráta v těchto regionech narostla téměř dvakrát - na 207 milionů euro. Loni činila ztráta za první čtvrtletí 107 milionů euro. A ani vyhlídky na celý letošní rok pro tyto regiony nejsou příznivé.
 

bazar

Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 210 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 130 402 km
Cena: 141 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 145 428 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat Stilo 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 69 473 km
Cena: 95 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 131 914 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 140 196 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků