Krize Fiatu vyhnala stovky zaměstnanců do ulic

Klepněte pro větší obrázekNapjatá situace panuje v posledních dnech a týdnech kolem italské automobilky Fiat. Krize, jejíž počátek se datuje již do roku 1995, vyhnala včera do ulic Palerma stovky zaměstnanců Fiatu, kteří tak chtěli dát hlasitě najevo svůj nesouhlas s novou politikou firmy, jež počítá s propuštěním více jak osmi tisíc zaměstnanců.

K tomuto nepopulárnímu kroku přistoupilo vedení firmy poté, co se již sedmým rokem ocitla firma v červených číslech, přičemž naděje na zvrácení tohoto nepříznivého trendu jsou v horizontu několika měsíců čirou utopií. Důvodem špatných hospodářských výsledků Fiatu je především systematicky klesající poptávka po jeho produktech, zejména v divizi osobních automobilů, na kterou se také vztahuje plánované propouštění.

Osobní automobily značky Fiat jsou v posledních letech vytlačovány ze svých pozic především konkurenčními produkty asijských a francouzských výrobců. Dokonce i sami Italové, dříve bezvýhradně oddáni svému Fiatu, nacházejí zalíbení v automobilech zahraniční výroby, což letos způsobilo poměrně dramatické snížení podílu Fiatu na italském trhu z původních 35,5% na 29,6%.

Všeobecně negativní dění kolem Fiatu vyhrocené navíc včerejší stávkou, vyvolalo negativní reakce analytiků Deutsche Bank, kteří svým investorům doporučili okamžitý prodej akcií italské společnosti. Fiat je v současnosti ekonomicky nejslabší evropskou automobilkou, jejíž budoucnost vidí odborníci pod záštitou silného partnera. Tím se pravděpodobně stane americká skupina General Motors, která v automobilce drží již nyní 20% akcií společně s opcí na odkud zbývajících 31 procent akcií tak, aby v roce 2004 kontroloval tento americký gigant společnost Fiat z pozice majoritního vlastníka.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků