Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

Z kolínské automobilky TPCA, která vyrábí miniauta Peugeot, Toyota a Citroën, vyjelo loni 215 tisíc vozů. Je to o pětinu méně než v roce 2011.
Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

I v Kolíně se tak odráží krize poptávky, kterou si prochází evropský automobilový průmysl. Firma kvůli obtížné situaci na trhu a nižším prodejům loni přistoupila ke snižování počtu zaměstnanců.

Meziroční pokles výroby o 55 tisíc aut společnost avizovala už loni v říjnu. Tyto odhady se podle mluvčího potvrdily. „Pro letošní rok neočekáváme, že by měla výroba růst. Předpokládáme spíše stagnaci v objemu výroby či mírný pokles,“ uvedl mluvčí automobilky Radek Kňava. 

Výroba společnosti klesá od roku 2010. O rok dříve podnik firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën vyrobil rekordních 332 500 aut.

TPCA zahájil výrobu v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry v roce 2005. Výrobní kapacita závodu je 340 tisíc aut. Předloni firma vyrobila přes 270 tisíc aut, což představovalo meziroční pokles o 8,5 procenta.

Zisk před zdaněním se předloni firmě snížil o 74 procent na 371 milionů korun, tržby klesly o desetinu na 39,7 miliardy korun. Loňské hospodářské výsledky společnost zveřejní na konci března.

Krize poptávky postihla všechny evropské automobily a francouzský koncern PSA patří k těm nejvíce zasaženým. Firma dnes na jeden den zastavila výrobu v trnavském závodě, příští měsíc by měla továrna stát už čtyři dny. Celosvětové prodeje PSA se loni propadly o 16,5 procenta, a to zejména kvůli propadu poptávky na jihoevropských trzích.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků