Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

Z kolínské automobilky TPCA, která vyrábí miniauta Peugeot, Toyota a Citroën, vyjelo loni 215 tisíc vozů. Je to o pětinu méně než v roce 2011.
Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

I v Kolíně se tak odráží krize poptávky, kterou si prochází evropský automobilový průmysl. Firma kvůli obtížné situaci na trhu a nižším prodejům loni přistoupila ke snižování počtu zaměstnanců.

Meziroční pokles výroby o 55 tisíc aut společnost avizovala už loni v říjnu. Tyto odhady se podle mluvčího potvrdily. „Pro letošní rok neočekáváme, že by měla výroba růst. Předpokládáme spíše stagnaci v objemu výroby či mírný pokles,“ uvedl mluvčí automobilky Radek Kňava. 

Výroba společnosti klesá od roku 2010. O rok dříve podnik firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën vyrobil rekordních 332 500 aut.

TPCA zahájil výrobu v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry v roce 2005. Výrobní kapacita závodu je 340 tisíc aut. Předloni firma vyrobila přes 270 tisíc aut, což představovalo meziroční pokles o 8,5 procenta.

Zisk před zdaněním se předloni firmě snížil o 74 procent na 371 milionů korun, tržby klesly o desetinu na 39,7 miliardy korun. Loňské hospodářské výsledky společnost zveřejní na konci března.

Krize poptávky postihla všechny evropské automobily a francouzský koncern PSA patří k těm nejvíce zasaženým. Firma dnes na jeden den zastavila výrobu v trnavském závodě, příští měsíc by měla továrna stát už čtyři dny. Celosvětové prodeje PSA se loni propadly o 16,5 procenta, a to zejména kvůli propadu poptávky na jihoevropských trzích.

Zdroj: E15.cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků