BMW přesouvá výrobu Mini Cabrio a Countryman do Německa a Velké Británie. Holandská fabrika VDL Nedcar vůli tomu propouští a bojuje o přežití.
Nizozemská továrna VDL Nedcar, založená v roce 1967, bojuje o přežití. V rámci smlouvy s BMW tu běží výroba Mini Countryman a Cabrio. Jenže snížení poptávky během pandemie, turbulentní vývoj trhu a postupný konec současných generací Mini má téměř likvidační dopady.
Zatímco v roce 2019 vyrobil 174.097 vozů, následující rok produkce klesla na 125.666 kusů. Pod vlivem snižující se produkce přechází fabrika na jednosměnný provoz a k 1. listopadu propustí přibližně 1800 zaměstnanců na výrobních i administrativních pozicích. Nutno podotknout, že vedení se k nim zachovalo s pochopením a přiznalo jim dvojnásobné odstupné, než je zákonem stanoveno a další bonusy.
Výroba Mini Countryman se přestěhuje do továrny BMW v Lipsku, zatímco Mini Cabrio bude nově sjíždět z linek v Oxfordu. Možnou záchranou je přesunutí orientace výroby na montáž baterií a aplikaci ekologicky udržitelných příměsí do brzdových kotoučů. Fabrika by mohla nového partnera získat i v rámci expanze čínských značek v Evropě. Nezapomínejme, že BYD zde stále hledá místo pro vybudování vlastní továrny.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman