Kritická chyba vozů Honda ohrožuje i české řidiče. Ověřte si, zda se to netýká i vás

Celosvětová svolávací akce ohledně vadných airbagů už dříve zasáhla rovněž Česko. Honda tak pokračuje v hledání potencionálně nebezpečných vozů.

Kauza okolo problémových airbagů firmy Takata se táhne již velice dlouhou dobu a měla zasáhnout celou řadu výrobců automobilů. Honda naposledy v březnu letošního roku uvedla, že bude pouze v Severní Americe svolávat na 1,2 milionu svých vozidel (a vozů značky Acura). Přesněji se jedná o vadný vyvíječ plynu airbagu, který může být bezpečnostním rizikem.

Nová Honda Jazz oficiálně: Stylový hatchback bude v Evropě pouze jako hybrid

Nová Honda Jazz oficiálně: Stylový hatchback bude v Evropě pouze jako hybrid

Pokud jste dosud nebyli v ČR samotnou automobilkou pozvání do servisu a chcete se ujistit, zda se tato svolávací akce nevztahuje rovněž na vaše vozidlo, Honda poskytuje na svém webu kontrolu auta na základě jeho VIN kódu. Po zadání kódu byste se měli dozvědět, zda se problém týká i vašeho auta.

Jestliže se týká, Honda radí neprodleně kontaktovat nejbližšího dealera značky, aby příslušné součásti zdarma vyměnil. Práce má podle všeho zabrat přibližně 1 hodinu, načež vám bude do modulu airbagu namontován upravený vyvíječ plynu.

Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Nejedná se přitom o žádnou maličkost. Honda uvádí, že vadný vyvíječ je možným nebezpečím pro vás i pro spolucestující v autě. Pokud se v případě nárazu aktivuje airbag, může vyvíječ plynu v airbagu vytvořit při vznícení příliš vysoký vnitřní tlak. V důsledku toho může dojít k roztržení pouzdra vyvíječe plynu a do vozidla mohou přes airbag vniknout kovové úlomky. To může způsobit vážné zranění, v krajním případě smrt.

V posledních zprávách z března letošního roku zaznělo, že vadné vyvíječe plynu airbagů Takata byly celosvětově spjaty s celkem 23 případy úmrtí, z čehož 21 došlo ve vozech Honda, a celkem 290 případy zranění.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků