Krestu v Řecku čeká křest v soutěži mistrovství světa

Již tento týden odstartuje v Řecku 48. ročník Acropolis rallye, sedmého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích...
Krestu v Řecku čeká křest v soutěži mistrovství světa
Již tento týden odstartuje v Řecku 48. ročník Acropolis rallye, sedmého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích (14. – 17. června). Na startu této světoznámé rallye se také objeví Ford Focus WRC zlínského Jolly Clubu, pilotovaný vedoucí posádkou českého šampionátu Roman Kresta – Jan Tománek. Pro Krestu s Tománkem bude tento prestižní start v Řecku premiérou v seriálu světového šampionátu. Za volantem Focusu WRC se Kresta stane nejmladším jezdcem historie českého rallyesportu, který pojede na soutěži mistrovství světa s vozem specifikace World Rally Car. Těch bude v Řecku startovat 28 a společně s několika dalšími vozy skupiny A bude o body bojovat více než 30 špičkových vozů.

V přípravách na řecké inferno, které na posádky čeká příští víkend, Jolly Club WRC Team absolvoval dvoudenní testování na šotolinových tratích u francouzko-španělských hranic. Na tamních cestách si Kresta mohl vyzkoušet šotolinovou specifikaci Focusu WRC a společně s mechaniky a techniky Jolly Clubu optimalizoval nastaveni vozu dle svých představ.

„Z testu máme celu řadu cenných poznatků a zkušeností. Díky náročnosti šotolinových tratí jsme se všichni naučili spoustu drobných věcí, které bychom normálně snadno přehlédli. Nyní máme představu o tom, co nás v Řecku čeká, byť samotná soutěž bude mnohem náročnější než je jakékoliv testování. Zkoušky v Chateau de Lastours byly nesmírně užitečné nejen pro jezdce, ale i pro celý tým,“ shrnul Vaškůj testování ve Francii a dodal: „Hlavním cílem bylo, aby si Roman Focus WRC vyzkoušel a následně přizpůsobil svému jezdeckému stylu. Obojí jsme splnili a do Řecka odjíždíme dobře připraveni. Víme, že Romana a celý tým čeká jedna z nejobtížnějších soutěží celého seriálu. Důležité bude, aby Roman získal co nejvíce zkušeností,“ dodal předseda Jolly Clubu.

Roman Kresta, pro kterého bude účast na Acropolis rallye prvním startem na plnohodnotné zahraniční soutěži a šotolinové rallye zároveň, řekl: „Během testu vše fungovalo podle plánu. Udělali jsme hodně práce. Auto je nyní nastaveno dle mých představ, takže jsem spokojen. Zkoušel jsem pneumatiky, pak jsem se hlavně soustředil na ladění podvozku a diferenciálů, protože dobré nastavení podvozku je základem. Na Acropolis jsem si vybral jedno nastavení, které mi nejvíce sedí a s ním také odstartuji.“

Z Francie se Kresta vrací dnes odpoledne. Do Řecka, kde absolvuje trénink na Acropolis rallye, odlétá posádka v sobotu večer.

I 48. ročník slavné Acropolis rallye potěší týmy a své příznivce s několika novinkami. V letošním roce budou všechny týmy soustředěny do jednoho servisního parku v Parnassos, čímž se všem účastníkům zjednoduší náročnost na přípravu a logistiku technických doprovodů. Přestože Acropolis rallye patří mezi soutěže s nejvyšší „úmrtností“ soutěžních vozů v důsledku vymletých cest se spoustou velkých děr a kamenů, organizátoři tvrdí, že na vozy čekají více upravené tratě. Pro jezdce je letos připravena trať o celkové délce 1850km a 398.9 km rychlostních zkoušek, kterých bude celkem 20.

I když úvodní erzeta je na programu v pátek, slavnostní start absolvují posádky již ve čtvrtek ve 20.00, kdy pojedou více než 200 km z Atén do přímořského městečka Itea, centra rallye. Pro 115 přihlášených posádek je přichystaná zkouška vytrvalosti, preciznosti a rychlosti na neupravených šotolinových cestách, to vše za úmorného horka, v prachu a kamení.

V pátek je na programu šest RZ o délce 143.5km.

Sobotních sedm vložek měří 123.4 km, závěrečná třetí etapa bude rozdělena také do sedmi testů o vzdálenosti 132 km.

Cíl Acropolis rallye bude stejně jako v loňském roce v Iteii, v neděli v 18:30.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků