Kremlík dneškem končí ve funkci ministra dopravy. Něco se mu nakonec podařilo

Od Dana Ťoka (za ANO) převzal jeden z nejnáročnějších rezortů, na rozdíl od svého předchůdce, který se v čele úřadu udržel vůbec nejdéle – čtyři a půl roku – skončil Vladimír Kremlík (za ANO) na postu ministra dopravy už po devíti měsících.

Svou nejdůležitější misi, úkol číslo jedna, přitom dokázal splnit. Ačkoliv od Ťoka zdědil silně problematický, nedotažený a dlouho se vlekoucí klíčový tendr na provoz mýtného systému, změna dodavatele se nakonec obešla bez zásadních potíží. Nový systém začalo od loňského prosince provozovat konsorcium CzechToll/ SkyToll, platnost smlouvy potvrdil Nejvyšší správní soud. Přechod z mikrovlnné technologie na satelitní se až na menší dopravní komplikace obešel bez významnějších potíží.

Vladimír Kremlík končí ve funkci ministra dopravy! Vaz mu zlomily dálniční známky

Vladimír Kremlík končí ve funkci ministra dopravy! Vaz mu zlomily dálniční známky

Na ukončení Kremlíkovy ministerské kariéry stačila týden stará kauza. Minulé úterý ministerstvo dopravy oznámilo, že čtyřsetmilionovou zakázku podřízeného Státního fondu dopravní infrastruktury na provoz informačního systému pro elektronické dálniční známky získala bez výběrového řízení společnost Asseco Central Europe.

Ani ne po týdnu premiér Andrej Babiš (ANO) navrhl odvolání svého muže, na pátek je naplánováno jmenování Kremlíkova nástupce Karla Havlíčka (za ANO). Premiér zároveň prohlásil, že si dokáže představit sloučení ministerstev dopravy, průmyslu a místního rozvoje.

Kremlík napravuje Ťokovy chyby. Zimní kolaps na D1 už by se neměl opakovat

Kremlík napravuje Ťokovy chyby. Zimní kolaps na D1 už by se neměl opakovat

Kauza znovu nasměrovala pozornost na SFDI. Myšlenku na jeho zrušení sdělil sám Kremlík už loni serveru iDnes. Netransparentní zakázka může celý proces urychlit. To by se dotklo i Ředitelství silnic a dálnic, které z fondu čerpá peníze. Na dlouho plánovanou transformaci ŘSD na akciovou společnost ale není organizace připravena, tvrdí předseda dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp.

Za kolaps na D1 mohou kamiony, říká Ťok. Pravda, nebo jenom populismus?

Za kolaps na D1 mohou kamiony, říká Ťok. Pravda, nebo jenom populismus?

„Mohlo by se stát, že by se vedení akciové společnosti silně opevnilo a jakékoliv snahy o zefektivnění systému by se roztříštily o práva managementu daná zákonem,“ tvrdí Šíp s tím, že na organizační změny není připravena ani správa železnic. „Pokud by padl SFDI, povinnost určovat strategii a rozdělovat peníze mezi železnici, silnici a vodu by přešla na některé ministerstvo. To je jako státní orgán limitované ve svých aktivitách, znamenalo by to další omezení,“ dodává Šíp.

Autor: Jiří Liebreich

Článek vyšel na serveru E15.cz >>>

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků