Krátké jízdní dojmy: Audi A3 má sportovní náboj

Zdánlivě nepříliš výrazné změny prodělalo Audi A3, jehož druhá generace právě přichází na evropské trhy. Značka Audi patří společně se španělským Seatem do tzv. sportovní divize koncernu Volkswagen, přesto od nových modelů značky tradičně nemůžeme očekávat výrazné revoluce v designu. Po sedmi letech existence modelu A3 se vůz ve většině rozměrů zvětšil a celkově působí sportovnějším dojmem.

Především jeho o 65 mm delší rozvor napovídá, že na zadních sedadlech faceliftovaného modelu přibude prostor. Tento údaj je zvlášť důležitý proto, že nový koncernový podvozek dostane kromě Audi A3 a nového Volkswagenu Golf (premiéra v září na IAA ve Frankfurtu) také Škoda Octavia. Vylepšená přední náprava a především zcela nové čtyřprvkové zavěšení zadních kol vytváří základ pro skvělou stabilitu vozu. Vyladění podvozku je tvrdší, náklony v zatáčkách minimální. Jízdními vlastnostmi, z nichž vyniká neutrální průjezd zatáčkami, připomíná takové vozy jako Ford Focus či Opel Astra.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 chce zejména ve žluté vypadat sportovně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoli zvenku moc radikální změny nenalezneme, uvnitř objevíme
například nové kruhové výdechy ventilace.

Nové Audi A3 jsme vyzkoušeli s jedním z nových motorů, vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI, který dává výkon 103 kW/140. Již krátká testovací jízda prozradila výrazný zátah agregátu, o němž svědčí točivý moment hodnoty 320 Nm, který je k dispozici již při 1750 otáčkách. Audi A3 dostane mj. na výběr i nový benzínový čtyřválec 2,0 FSI o výkonu 110 kW/150 k. Tato pohonná jednotka vykazuje stejný výkon jako přeplňovaný koncernový motor 1,8 T, avšak jeho průměrná spotřeba činí pouhých 6,9 l/100 km v kombinovaném režimu jízdy. Obě zmiňované pohonné jednotky doplňuje manuální šestistupňová převodovka. Interiéru Audi A3 vládne vyvážená elegance a na první pohled pečlivé zpracování.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dozadu se u třídveřové verze nastupuje trošku obtížněji, nicméně až se usadíte,
budete mít místa dostatek. Oproti starší verzi je rozvor větší o šest centimetrů,
což znamená výrazně větší prostor. Sedačky vzadu mají optimální sklon, podle
všeho se bude dobře cestovat i na větší vzdálenosti.

Základní cena Audi A3 je 560 000 Kč, přičemž tento model pohání známý benzínový čtyřválec 1,6 (75 kW/102 k), který se osvědčuje v pestré škále modelů koncernu Volkswagen. Kompletní ceník A3 ve všech výbavách jsme zveřejnili nedávno. Seznam motorů a stručné představení vozu najdete v našem starším článku.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků