Krátké jízdní dojmy: Audi A3 má sportovní náboj

Zdánlivě nepříliš výrazné změny prodělalo Audi A3, jehož druhá generace právě přichází na evropské trhy. Značka Audi patří společně se španělským Seatem do tzv. sportovní divize koncernu Volkswagen, přesto od nových modelů značky tradičně nemůžeme očekávat výrazné revoluce v designu. Po sedmi letech existence modelu A3 se vůz ve většině rozměrů zvětšil a celkově působí sportovnějším dojmem.

Především jeho o 65 mm delší rozvor napovídá, že na zadních sedadlech faceliftovaného modelu přibude prostor. Tento údaj je zvlášť důležitý proto, že nový koncernový podvozek dostane kromě Audi A3 a nového Volkswagenu Golf (premiéra v září na IAA ve Frankfurtu) také Škoda Octavia. Vylepšená přední náprava a především zcela nové čtyřprvkové zavěšení zadních kol vytváří základ pro skvělou stabilitu vozu. Vyladění podvozku je tvrdší, náklony v zatáčkách minimální. Jízdními vlastnostmi, z nichž vyniká neutrální průjezd zatáčkami, připomíná takové vozy jako Ford Focus či Opel Astra.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 chce zejména ve žluté vypadat sportovně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoli zvenku moc radikální změny nenalezneme, uvnitř objevíme
například nové kruhové výdechy ventilace.

Nové Audi A3 jsme vyzkoušeli s jedním z nových motorů, vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI, který dává výkon 103 kW/140. Již krátká testovací jízda prozradila výrazný zátah agregátu, o němž svědčí točivý moment hodnoty 320 Nm, který je k dispozici již při 1750 otáčkách. Audi A3 dostane mj. na výběr i nový benzínový čtyřválec 2,0 FSI o výkonu 110 kW/150 k. Tato pohonná jednotka vykazuje stejný výkon jako přeplňovaný koncernový motor 1,8 T, avšak jeho průměrná spotřeba činí pouhých 6,9 l/100 km v kombinovaném režimu jízdy. Obě zmiňované pohonné jednotky doplňuje manuální šestistupňová převodovka. Interiéru Audi A3 vládne vyvážená elegance a na první pohled pečlivé zpracování.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dozadu se u třídveřové verze nastupuje trošku obtížněji, nicméně až se usadíte,
budete mít místa dostatek. Oproti starší verzi je rozvor větší o šest centimetrů,
což znamená výrazně větší prostor. Sedačky vzadu mají optimální sklon, podle
všeho se bude dobře cestovat i na větší vzdálenosti.

Základní cena Audi A3 je 560 000 Kč, přičemž tento model pohání známý benzínový čtyřválec 1,6 (75 kW/102 k), který se osvědčuje v pestré škále modelů koncernu Volkswagen. Kompletní ceník A3 ve všech výbavách jsme zveřejnili nedávno. Seznam motorů a stručné představení vozu najdete v našem starším článku.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků