Krátké jízdní dojmy: Audi A3 má sportovní náboj

Zdánlivě nepříliš výrazné změny prodělalo Audi A3, jehož druhá generace právě přichází na evropské trhy. Značka Audi patří společně se španělským Seatem do tzv. sportovní divize koncernu Volkswagen, přesto od nových modelů značky tradičně nemůžeme očekávat výrazné revoluce v designu. Po sedmi letech existence modelu A3 se vůz ve většině rozměrů zvětšil a celkově působí sportovnějším dojmem.

Především jeho o 65 mm delší rozvor napovídá, že na zadních sedadlech faceliftovaného modelu přibude prostor. Tento údaj je zvlášť důležitý proto, že nový koncernový podvozek dostane kromě Audi A3 a nového Volkswagenu Golf (premiéra v září na IAA ve Frankfurtu) také Škoda Octavia. Vylepšená přední náprava a především zcela nové čtyřprvkové zavěšení zadních kol vytváří základ pro skvělou stabilitu vozu. Vyladění podvozku je tvrdší, náklony v zatáčkách minimální. Jízdními vlastnostmi, z nichž vyniká neutrální průjezd zatáčkami, připomíná takové vozy jako Ford Focus či Opel Astra.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 chce zejména ve žluté vypadat sportovně.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoli zvenku moc radikální změny nenalezneme, uvnitř objevíme
například nové kruhové výdechy ventilace.

Nové Audi A3 jsme vyzkoušeli s jedním z nových motorů, vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI, který dává výkon 103 kW/140. Již krátká testovací jízda prozradila výrazný zátah agregátu, o němž svědčí točivý moment hodnoty 320 Nm, který je k dispozici již při 1750 otáčkách. Audi A3 dostane mj. na výběr i nový benzínový čtyřválec 2,0 FSI o výkonu 110 kW/150 k. Tato pohonná jednotka vykazuje stejný výkon jako přeplňovaný koncernový motor 1,8 T, avšak jeho průměrná spotřeba činí pouhých 6,9 l/100 km v kombinovaném režimu jízdy. Obě zmiňované pohonné jednotky doplňuje manuální šestistupňová převodovka. Interiéru Audi A3 vládne vyvážená elegance a na první pohled pečlivé zpracování.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dozadu se u třídveřové verze nastupuje trošku obtížněji, nicméně až se usadíte,
budete mít místa dostatek. Oproti starší verzi je rozvor větší o šest centimetrů,
což znamená výrazně větší prostor. Sedačky vzadu mají optimální sklon, podle
všeho se bude dobře cestovat i na větší vzdálenosti.

Základní cena Audi A3 je 560 000 Kč, přičemž tento model pohání známý benzínový čtyřválec 1,6 (75 kW/102 k), který se osvědčuje v pestré škále modelů koncernu Volkswagen. Kompletní ceník A3 ve všech výbavách jsme zveřejnili nedávno. Seznam motorů a stručné představení vozu najdete v našem starším článku.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků