Koncem milénia se spekulovalo, že se francouzská značka vykašle na velká luxusní auta. Zdroj: Citroën

Koncem milénia se spekulovalo, že se francouzská značka vykašle na velká luxusní auta. | Zdroj: Citroën

Designéři Marc Pinson a Vladimir Pirojkov proto dostali za úkol přesvědčit svět o opaku Zdroj: Citroën

Designéři Marc Pinson a Vladimir Pirojkov proto dostali za úkol přesvědčit svět o opaku | Zdroj: Citroën

Během pouhých několika měsíců stvořili vůz s tvary, které svět neviděl – oblými plochami bez výraznějších prolisů, extrémně konkávním zadním oknem, zadními světly ve tvaru bumerangů a proporcemi typickými pro značku, čili delším předním a kratším zadním převisem. Zdroj: Citroën

Během pouhých několika měsíců stvořili vůz s tvary, které svět neviděl – oblými plochami bez výraznějších prolisů, extrémně konkávním zadním oknem, zadními světly ve tvaru bumerangů a proporcemi typickými pro značku, čili delším předním a kratším zadním převisem. | Zdroj: Citroën

Na autosalonu v Ženevě se tak v roce 1999 představuje studie C6 Lignage, která zaujala mimochodem i bonsají na středovém tunelu. Svým názvem odkazovala na šestiválcový předválečný model C6. Zdroj: Citroën

Na autosalonu v Ženevě se tak v roce 1999 představuje studie C6 Lignage, která zaujala mimochodem i bonsají na středovém tunelu. Svým názvem odkazovala na šestiválcový předválečný model C6. | Zdroj: Citroën

Sériová verze měla premiéru až mnohem později – v březnu roku 2005 na autosalonu v Ženevě. Zdroj: Citroën

Sériová verze měla premiéru až mnohem později – v březnu roku 2005 na autosalonu v Ženevě. | Zdroj: Citroën

Nebylo to kvůli problémům s vývojem, Citroën chtěl jen počkat, až bude mít na trhu zbytek menších modelů s nižšími čísly, od C1 až po C5. Zdroj: Citroën

Nebylo to kvůli problémům s vývojem, Citroën chtěl jen počkat, až bude mít na trhu zbytek menších modelů s nižšími čísly, od C1 až po C5. | Zdroj: Citroën

xotické ale zároveň elegantní tvary karoserie přežily bez větších změn, včetně zakřiveného zadního okna. Vnitřek sice neměl samostatná zadní sedadla a rostlinu, ale nabídl dostatek prostoru, kůže i světla. Zdroj: Citroën

xotické ale zároveň elegantní tvary karoserie přežily bez větších změn, včetně zakřiveného zadního okna. Vnitřek sice neměl samostatná zadní sedadla a rostlinu, ale nabídl dostatek prostoru, kůže i světla. | Zdroj: Citroën

Mimo design uměla C6 zaujmout také technikou, bylo zde samozřejmě hydropneumatické odpružení (na rozdíl od C5 plně variabilní a řízené), dále pak průhledový displej nebo systém varování před opuštěním jízdního pruhu skrze vibrace řidičovy sedačky. Zdroj: Citroën

Mimo design uměla C6 zaujmout také technikou, bylo zde samozřejmě hydropneumatické odpružení (na rozdíl od C5 plně variabilní a řízené), dále pak průhledový displej nebo systém varování před opuštěním jízdního pruhu skrze vibrace řidičovy sedačky. | Zdroj: Citroën

Šestiválcové modely dostaly také třípolohový výsuvný spoiler a aktivní kapotu. Zdroj: Citroën

Šestiválcové modely dostaly také třípolohový výsuvný spoiler a aktivní kapotu. | Zdroj: Citroën

Vůz byl nabízen s třílitrovým benzinovým šestiválcem o výkonu 155 kW, nebo s naftovým čtyřválcem 2.2 HDi (125 kW) a šestiválcem (nejprve 2.7 HDi 150 kW, později 3.0 HDi 177 kW). Zdroj: Citroën

Vůz byl nabízen s třílitrovým benzinovým šestiválcem o výkonu 155 kW, nebo s naftovým čtyřválcem 2.2 HDi (125 kW) a šestiválcem (nejprve 2.7 HDi 150 kW, později 3.0 HDi 177 kW). | Zdroj: Citroën

Uvedení na trh proběhlo v polovině listopadu roku 2005, s předprodukční verzí ale již 14. července jezdil prezident Chirac. Zdroj: Citroën

Uvedení na trh proběhlo v polovině listopadu roku 2005, s předprodukční verzí ale již 14. července jezdil prezident Chirac. | Zdroj: Citroën

Oblíbili si jej také jeho nástupci Sarkozy, Hollande a Macron. Zdroj: Citroën

Oblíbili si jej také jeho nástupci Sarkozy, Hollande a Macron. | Zdroj: Citroën

V roce 2010 prošel model lehkým faceliftem, dostal například LED denní svícení nebo větší zpětná zrcátka. Zdroj: Citroën

V roce 2010 prošel model lehkým faceliftem, dostal například LED denní svícení nebo větší zpětná zrcátka. | Zdroj: Citroën

Montován byl výhradně v továrně v Rennes, roční plán výroby činil 30.000 kusů. Zdroj: Citroën

Montován byl výhradně v továrně v Rennes, roční plán výroby činil 30.000 kusů. | Zdroj: Citroën

Jenže za celou dobu své existence vznikla C6 do roku 2012 v pouhých 23.421 exemplářích – 616 čtyřválcových dieselů s manuálem a 2857 s automatem, šestiválcová nafta s 13.081 kusech s 2.7 HDi a 4084 kusech s 3.0 HDi, benzinových šestiválců bylo 2783. Zdroj: Citroën

Jenže za celou dobu své existence vznikla C6 do roku 2012 v pouhých 23.421 exemplářích – 616 čtyřválcových dieselů s manuálem a 2857 s automatem, šestiválcová nafta s 13.081 kusech s 2.7 HDi a 4084 kusech s 3.0 HDi, benzinových šestiválců bylo 2783. | Zdroj: Citroën

Sama značka přiznala, že šlo o největší propadák od roku 1974, kdy ji převzala skupina PSA. Zdroj: Citroën

Sama značka přiznala, že šlo o největší propadák od roku 1974, kdy ji převzala skupina PSA. | Zdroj: Citroën

Zákazníky odrazoval exotický design i velmi vysoká cena (při vstupu na český trh od 1,25 do 1,63 milionu korun), raději sahali po konzervativnějších a technicky vyspělých autech z Německa. Zdroj: Citroën

Zákazníky odrazoval exotický design i velmi vysoká cena (při vstupu na český trh od 1,25 do 1,63 milionu korun), raději sahali po konzervativnějších a technicky vyspělých autech z Německa. | Zdroj: Citroën

Citroën C6 Zdroj: Citroën

Citroën C6 | Zdroj: Citroën

Citroën C6 Zdroj: Citroën

Citroën C6 | Zdroj: Citroën

Citroën C6 Zdroj: Citroën

Citroën C6 | Zdroj: Citroën

Citroën C6 Zdroj: Citroën

Citroën C6 | Zdroj: Citroën

Citroën C6 Zdroj: Citroën

Citroën C6 | Zdroj: Citroën

Citroën C6 Zdroj: Citroën

Citroën C6 | Zdroj: Citroën

Citroën C6 Zdroj: Citroën

Citroën C6 | Zdroj: Citroën

Citroën C6 Zdroj: Citroën

Citroën C6 | Zdroj: Citroën

Citroën C6 Zdroj: Citroën

Citroën C6 | Zdroj: Citroën

Citroën C6 Zdroj: Citroën

Citroën C6 | Zdroj: Citroën

Designéři Marc Pinson a Vladimir Pirojkov proto dostali za úkol přesvědčit svět o opaku Zdroj: Citroën
Během pouhých několika měsíců stvořili vůz s tvary, které svět neviděl – oblými plochami bez výraznějších prolisů, extrémně konkávním zadním oknem, zadními světly ve tvaru bumerangů a proporcemi typickými pro značku, čili delším předním a kratším zadním převisem. Zdroj: Citroën
Na autosalonu v Ženevě se tak v roce 1999 představuje studie C6 Lignage, která zaujala mimochodem i bonsají na středovém tunelu. Svým názvem odkazovala na šestiválcový předválečný model C6. Zdroj: Citroën
Sériová verze měla premiéru až mnohem později – v březnu roku 2005 na autosalonu v Ženevě. Zdroj: Citroën
27
Fotogalerie

Krásný Citroën C6 byl i přes špičkovou techniku ukázkový propadák. Kdo najde benzin, najde poklad

Náhrada za XM se jako koncept poprvé objevila již koncem minulého století. Oblíbili si ji francouzští prezidenti, ale zákazníci nikoliv.

Na pozici vlajkové lodi přečkal Citroën XM celá devadesátá léta – a to úspěšně. Získal například titul evropského Auta roku, vyrobeno bylo lehce přes 333 tisíc kusů. Koncem milénia se spekulovalo, že se francouzská značka vykašle na velká luxusní auta, designéři Marc Pinson a Vladimir Pirojkov proto dostali za úkol přesvědčit svět o opaku.

Během pouhých několika měsíců designéři stvořili vůz s tvary, které svět neviděl – oblými plochami bez výraznějších prolisů, extrémně konkávním zadním oknem, zadními světly ve tvaru bumerangů a proporcemi typickými pro značku, čili delším předním a kratším zadním převisem. Na autosalonu v Ženevě se v roce 1999 představuje studie C6 Lignage, která zaujala mimochodem i bonsají na středovém tunelu. Svým názvem odkazovala na šestiválcový předválečný model C6.

Sériová verze měla premiéru až mnohem později – v březnu roku 2005 na autosalonu v Ženevě. Nebylo to kvůli problémům s vývojem, Citroën chtěl jen počkat, až bude mít na trhu zbytek menších modelů s nižšími čísly, od C1 až po C5. Exotické a zároveň elegantní tvary karoserie přežily bez větších změn, včetně zakřiveného zadního okna. Vnitřek sice neměl samostatná zadní sedadla a rostlinu, ale nabídl dostatek prostoru, kůže i světla.

Mimo design uměla C6 zaujmout také technikou, bylo zde samozřejmě hydropneumatické odpružení (na rozdíl od C5 plně variabilní a řízené), dále průhledový displej nebo systém varování před opuštěním jízdního pruhu skrze vibrace řidičovy sedačky. Šestiválcové modely dostaly také třípolohový výsuvný spoiler a aktivní kapotu.

Vůz byl nabízen s třílitrovým benzinovým šestiválcem o výkonu 155 kW, nebo s naftovým čtyřválcem 2.2 HDi (125 kW) a šestiválcem (nejprve 2.7 HDi 150 kW, později 3.0 HDi 177 kW). Uvedení na trh proběhlo v polovině listopadu 2005, s předprodukční verzí ale již 14. července jezdil prezident Chirac. Oblíbili si jej i jeho nástupci Sarkozy, Hollande a Macron. V roce 2010 prošel vůz lehkým faceliftem, dostal například LED denní svícení nebo větší zpětná zrcátka.

Vůz vynikal jízdním komfortem, což například dokázal Jeremy Clarkson v jednom z dílů pořadu Top Gear při srovnání s BMW řady 5. Montován byl výhradně v továrně v Rennes, roční plán výroby činil 30.000 kusů. Jenže za celou dobu své existence vznikla C6 do roku 2012 v pouhých 23.421 exemplářích – 616 čtyřválcových dieselů s manuálem a 2857 s automatem, šestiválcová nafta s 13.081 kusech s 2.7 HDi a 4084 kusech s 3.0 HDi, benzinových šestiválců bylo 2783.

Pokud tedy nějakou C6 potkáte, jde o poměrně vzácné setkání. Sama značka přiznala, že šlo o největší propadák od roku 1974, kdy ji převzala skupina PSA. Zákazníky odrazoval exotický design i velmi vysoká cena (při vstupu na český trh od 1,25 do 1,63 milionu korun), raději sahali po konzervativnějších a technicky vyspělých autech z Německa. Název C6 automobilka zrecyklovala pro čínský model z roku 2016.

Citroën C6: Dostupná technická data nabízených verzí
Motor 3.0 HDi 2.7 HDi 2.2 HDi 3.0i
Zdvihový objem [cm3] 2992 2720 2179 2946
Počet válců V6 V6 R4 V6
Palivo Diesel Diesel Diesel Petrol
Výkon [k/min] 241/3800 204/4000 170/4000 211/6000
Toč. moment [N.m/min]  450/1600 440/1900 370/1500 290/3750
Max. rychlost [km/h] 235 230 217 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,5 9,3 10,3 10
Převodovka 6A 6A 6M/6A 6A
Délka [mm] 4.908 m 4.908 m 4.908 m 4.908 m
Výška [mm] 1.860 m 1.860 m 1.860 m 1.860 m
Výška [mm] 1.464 m 1.464 m 1.464 m 1.464 m
Velikost kol 18" 18" 17" 17"
Velikost pneumatik 245/45 245/45 225/55 225/55
Objem nádrže [l] 72 72 72 72
Hmotnost [kg] 1848 1846 1823 1791
Zdroj: citroenet.org.uk

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud