Hrdým majitelem tohoto stroje je architekt společnosti Renault Technologies. Patřil jeho otci, učil se v něm řídit a nyní je stále jako nový.
Pan Mihai pracuje ve pracuje v technickém středisku skupiny Renault v rumunském Titu, kde na 330 hektarech najdete stovky testovacích stolic i celkem 32 kilometrů zkušebních polygonů. V jeho garáži se nachází vůz, ke kterému má výjimečný vztah. Jde největší hit minulé éry tamního automobilového průmyslu – Dacii 1300 (konkrétně model 1310 TLX z roku 1989), která vydržela ve výrobě v celkem 35 let (od roku 1969 do roku 2004) a existuje ve zhruba dvou milionech exemplářů.
Vůz byl licenční verzí Renaultu 12, vedle sedanu se postupem času objevila také provedení kombi Break a pick-up. Varianta 1310 se představila v roce 1979, od původního modelu ji poznáte hlavně díky čtyřem předním světlometům a odlišné zadní optice. Vozidlo se stalo lidovou legendou, která dostala Rumuny na silnice – i díky své příznivé ceně, která by v přepočtu na současné peníze činila pouhých 78.000 Kč! V polovině 80. let se Dacia stavěly z 98 procent z místních dílů, což díky vzájemné kompatibilitě usnadňovalo opravy a údržbu starších modelů.
Tento bílý exemplář zakoupil Mihaiův otec v roce 1992. Rodina hrdého majitele v něm jezdila na dovolené, učil se v něm řídit a má k němu velmi sentimentální vztah. Díky dokonalé renovaci je nyní vůz ve stavu nového kusu. Třináctistovky prý nyní objevuje i řada dalších Rumunů, pro něž jsou návratem do dětství. Mihai také připomíná jejich spolehlivost – na tachometru jeho Dacie je údaj 3400 kilometrů, ale počítadlo se protočí přes nuly při každých 99.999 km. A v tomto případě se tak stalo již třikrát.