Krásné japonské kupé Lexus LC prošlo lehkou změnou. Naštěstí k lepšímu

14 komentářů

Josef
10. dubna • 11:51

Krásné, nádherné, dokonalý šperk. Pro mne bohužel akorát sen...
Dosáhnu finančně akorát na RC, IS nebo ES...

petr r. (petrumr)
10. dubna • 12:59

nevzdávej to, třeba za deset let, jo je to nádherné, oni začali u kol a potom dali kastlu. Jinde je to obráceně a tak to není jak toto hezké.

Ginter
10. dubna • 7:42

Doufám, že hybrid nemá CVT převodovku. Chce se mi blejt, když na videu vidím auto s CVT převodovkou jak závodí s časem při zrychlení. Trápící se motor ve vysokých otáčkách a auto prostě NEJEDE.

eCVThater
13. dubna • 15:00

To pravda a stejně jako CVT se bohužel chová i eCVT. Je to jak moje zkušenost, tak je to kritizováno ve všech testech, kde se eCVT objeví (viz. aktuální Corola 2.0 na auto.cz). Místní Toyota fans budou ale stále mínusovat a ohýbat realitu.

petr r. (petrumr)
10. dubna • 9:32

nedívej se na videa, zajdi do toyoty a projed se 2L nebo 2,5L hybridem, kde při přepnutí sport elektronika si pohlídá otáčky s výkonem. Jak dlouho ti blbci drží ten pedál plynu? Není náhodou lepší přidat a potom ubrat a rychlost letí navrch stejně jek u hnupů co znají na plynovým pedálu jen dvě polohy? Podle psaní nevlastnils nikdy maxi skutr.

Ginter
10. dubna • 12:57

CVT mi z hlediska pocitu a nemožnosti určit, jakou rychlostí, podle zvuku motoru, asi jedu, prostě nevyhovuje. Jel jsem s Yarisem s CVT, asi mildhybrid (na Safari Dvůr Králové) a je tak dobré do města. Všechna auta mám v automatu včetně obytňáku, ale tohle bych nechtěl ani zadarmo - bez příplatku za automat.

petr r. (petrumr)
10. dubna • 13:01

dobře..srovnávat tohle s yarisem pro safari:-| to je stejný srovnávat zahradní sekačku s kombajnem.

Ginter
11. dubna • 7:43

Tak jsem trochu zagooglil a nejedná se o klasické Toyota CVT, ale o neskutečně složitý BAZMEK, který se chová jako CVT. Prostě neuvěřitelný nesmysl. Ve sportovním autě s automatem má být DSG nebo moderní převodovka s hydrodynamickým měničem.

O CVT z Garáž.cz:Až dosud jsme se bavili jen o převodovkách, disponujících pevně danými převody. U CVT (Continuously Variable Transmission) je ale všechno jinak. Žádné pevně nastavené převody tu nejsou a místo ozubených kol se tu nachází řetěz, běhající po dvou řemenicích s kuželovými náběhy. Je-li na jedné straně průměr řemenice větší a na druhé menší, je převod do síly. Převodovka však umí plynule měnit průměr obou řemenic a tím dosáhnout teoreticky nekonečného počtu převodových poměrů.Výhoda bezestupňové převodovky tkví v tom, že umí motor udržet v jedněch konkrétních otáčkách, zatímco plynule mění převod a auto tak zrychluje. Při plném plynu je tedy motor konstantně vytočen do vysokých otáček a do oblasti maximálního výkonu, a akcelerace je zajišťována pouze plynulou změnou převodu v převodovce. Kdo jel někdy na skútru s variátorem, ten ví naprosto přesně, o co se jedná. Z uživatelského pohledu funguje CVT převodovka hodně podobně.Jenže to je zároveň její největší bolest. Jízda s konstantně vytočeným bučícím motorem je hodně otravná a přestože se jedná z pohledu fyziky o nejúčinnější způsob akcelerace, ten správný pocit ze zrychlení tady naprosto chybí. Pocit akcelerace, jaký se nám dostává zejména ve sportovních autech, je totiž dán právě změnou rychlostí a změnami v zátahu motoru. Pokud se ovšem zrychlení slije, pocitově je auto o dost pomalejší.Příliš nepomáhají ani „virtuální rychlostní stupně“, používané u některých automobilek. V principu se jedná jen o přednastavené konkrétní převody, mezi kterými CVT převodovka skáče a vyvolává tak dojem klasického řazení. Zde je omezující rychlost změny převodu a CVT tak působí dost „nepatřičně“. Jedinou oblastí, kde má CVT navrch, je jízda po městě, kdy se může motor převalovat v nízkých otáčkách a celé ústrojí funguje naprosto plynule.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ecvt s V8
11. dubna • 10:50

Ty budes nejaky raketovy kandidat na nobelovku.

ecvt s V8
11. dubna • 10:53

Myslim Gintera. Kdyby zil o trochu drive, oral by konem, jeliko stroj byl dabluv vynalez a uplne nanic.

Malá drobnost
11. dubna • 14:13

Orá se pluhem, ne koněm.

petr r. (petrumr)
12. dubna • 10:04

NE, říká se čím budeš orat? zetorem, varinou, koněm, johnem, fenoušem.....

petr r. (petrumr)
11. dubna • 8:01

a ty neměls nějakýho maxika? Toyota a dsg..:-D:-D:-D Ježíši kristova noha.....Máš něco s nohou, projed se RAV4 nebo C-HR i ten lexus lc je určen pro řidiče, co jim nedělá problémy jezdit na jeden pedál v elektrice. Nevím proč mě něco kopíruješ, když mám kámoše co dělá v KAPS a druhýho u toyoty, kdykaždý týden dojíždí jinou toyotou i v rodinně máme tři toyoty a ještě jsem odborník v autech. Budu kupovat hybridní C-HR, nejsem obchodní blázen a auta používám pro sebe.

Ginter
10. dubna • 16:07

Co je nepochopitelného, že mně CVT jednoduše nevyhovuje? Dle mého názoru je to slepá ulička vhodná tak do skútru nebo městského vozidla (i zde jsem na pochybách). Rychlost odezvy převodovky je katastrofální. Horší je snad už jen robotizovaná převodovka.

Doporučujeme

Články odjinud