Krásné anglické Noble M14 od roku 2005 i pro zbytek Evropy

Nemůžete se rozhodnout mezi krásou italských křivek karoserie a precizností německých motorů? Nyní už si tuto otázku klást nemusíte! Britský Noble snoubí tyto dvě vlastnosti a mnohé další ve svém novém modelu M14.
Před pěti lety začal doma na koleni vyrábět supersporty Brit Lee Noble a od té doby prodal přes tisíc kusů aut. Jeho prvním a dosavadním modelem je M12, který se postupem času více a více vylepšoval a dnes se prodává v pěti verzích, nejostřejší má přídomek GTO 3R. Nová "emčtrnáctka" ale bude mít více komfortu a přitom na prakticky stejné sportovní úrovni. Myslím, že rivalové, jako je Porsche 911 Carrera nebo Ferrari 360 Modena, by se měli držet na pozoru, až tento anglický skvost opustí vrata Nobleho malosériové továrny.

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Design si obstaral sám Lee Noble. Základem je podvozek a ocelový rám z modelu M12, takže auto bude mít podobné rozměry a stejný rozvor kol. Určitě se mnou budete souhlasit, když řeknu, že celé auto působí uhlazeně, kompaktně a přitom dostatečně sportovně a dravě. Tomu přispívají dva nasávací otvory pokračující v liniích kapoty a předních světel. Vzhledem k výkonu a velikosti bude asi nejvíce srovnáván s Ferrari Modenou, oproti té je však nižší a také lehčí. M14 bude vážit jen 1150 kg. Díky tomu a zároveň nepříliš velkým rozměrům můžeme očekávat dobré manévrovací schopnosti. Solidní bude i objem předního a zadního kufru. Vysokou míru sportovních zážitků zajišťují dvojité lichoběžníkové nápravy z lehkých slitin, avšak nastavení podvozku bude o něco málo měkčí než u modelu M12.

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Noble M14 dosáhne stovky za 4,4 sekundy a stošedesátky za 9,5 sekundy. Točivý moment je 524 Nm při 4750 ot./min. a maximální rychlost se pohybuje nad 300 km/h hranicí. To všechno díky nadupanému vidlicovému šestiválci od Fordu se dvěma turby a dvěma mezichladiči vzduchu, který našel svoje místo uprostřed vozu. Na motor navazuje šestistupňová převodovka s rychlým a hladkým chodem. Síla a výkon jsou přenášeny na kola z lehkých slitin o rozměrech 235/40 vpředu a 295/35 vzadu, standartně obuty do pneumatik značky Michelin.

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Pan Lee Noble vsadil vše na ergonomii a komfort. K jednoduchosti přispívá volant s multifunkčními tlačítky a k luxusu červená kůže, která pokrývá přístrojovou desku, volant i sportovně tvarované sedačky. Zajímavostí je rozhodně ručička otáčkoměru, která mění svou barvu podle výše otáček (základní barva je modrá, která volně přechází v růžovou a při dosažení 6100 ot./min. se mění na červenou).

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Podle mě je Noble M14 tím nejlepším ze sportovních vozů, co Británie v posledních letech předvedla. Snad půjde M14 do sériové výroby v nezměněné podobě. Zatím se vozy vyrábí pouze pro Británii, tedy auta s volantem vpravo, ale sám majitel slíbil, že začátkem roku 2005 by měly být i verze s volantem na levé straně. Máme se tedy na co těšit.

Tip: Stáhněte si plakáty Noble M14

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků