Krásná Alfa Romeo Giulia se dožije další generace. Bohužel to bude pouze elektromobil

24 komentářů

Hulk
5. dubna • 22:41

"Sportovně orientovaný sedan si oblíbilo mnoho zákazníků po celém světě."
No to asi sotva, když jej nikdo nekupuje. Vloni prodala Giulia v Evropě 6 tis. aut, pro srovnání třeba 3er se prodalo 113 tis. Prodeje Giulie jsou jeden velký průšvih.

Jarda
7. dubna • 0:35

jako elektrošrot to koupí pár stovek...mamamia :-(

Jim
5. dubna • 13:00

Alfu Romeo kupují z 90% "alfisti" a J. P. Impotento dělá vše pro to, aby značka zanikla.

5. dubna • 19:10

Jo, jenže tihle "alfisti" ji kupují až z bazaru.

Q
6. dubna • 6:35

Jenže často to bývá tak, že ta fanouškovská komunita stojí na těch, kteří si to kupují až ojeté. A zpětně se to odráží v zustatkove hodnotě pro ty, kteří si to kupují jako nové. Jsou to propojené nádoby. Bez jedněch nebo druhých to nejde.

6. dubna • 7:50

To je sice hezké, ale nadšená komunita bazaristů nepomůže prodejům nových aut tolik, aby značce skutečně pomohla.
Může být hezké, že je po světě třeba milión alfistů-bazaristů. Pokud zájemců o koupi nové Alfy je jen padesát tisíc, ta komunita je jí k ničemu. Nehledě na to, že ti bazaroví alfisti obvykle "končí" u 156, a novější modely neuznávají.

Q
6. dubna • 8:20

Ano, vždyť jsem to říkal, bez jedněch ani druhých to nejde.
Vzhledem k tomu, že "bazaroví-alfisti" už novější Alfy neuznávají, zdá se, že ta komunita, která tvořila auru značky, brzy skončí. Není v tom sama, to samé už dříve zažila Honda, nebo BMW.
BMW se povedlo přehodit výhybku na značku pro bohaté, auta pro fleetové zákazníky a nyní se pokouší nalákat všechny milovníky velkých bobřích zubů (nadsázka).
Honda žádnou strategii neměla, prodeje spadly strmě dolů a v Evropě to zabalila.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
6. dubna • 18:23

BMW bylo značkou pro bohaté už od osmdesátých let, jen trošku proměnilo klientelu ze sportovně nadšených boháčů k výstředním boháčům. Co si budeme povídat, normální člověk si bobra nekoupí.
Honda prostě změnila strategii ze sportovní na eko značku a to jí stačí. Na druhou stranu, na Evropě její prodeje nikdy nestály, takže pokud tu skončí, plakat rozhodně nebude.

Q
7. dubna • 7:20

U té Hondy, možná tím jak byla celosvětově zaměřená, jsem ty strategie po roce 2000 nepochopil. Třeba evropské verze Civicu. Z nízkého sportovně laděného modelu udělali nejdříve MPV, pak futuristické Ufo, a pak zase návrat ke sportovnosti. Americké verze se v průběhu doby zase tak moc neměnily.

JK
5. dubna • 14:24

No jo, ale Ti to celé neutáhnou. Tohle bude možnost nabídnout hezké auto i např. fanouškům Tesly, které jsou neuvěřitelně ošklivé. Ono v baterkách už se bude řešit jen design a konektivita. Jsem zvědav, jestli se ovšem povede zapracovat na tom nejhorším - komplexní prodejní politika, kdy Alfa neumí auto nacenit, zpropagovat, následně prodat a když už prodá, tak po prodejní služby. Giulia ani Stelvio nejsou o nic horší v kvalitě a spolehlivosti než konkurence a nejde to. S elektrikou už se na 16v twinspark bude vymlouvat fakt jen diskusní škarohlíd, ale pořád to neznamená, že to budou umět prodat. Ale třeba jim to půjde. Např novou Astrou mě francouzi přinutili vrátit Opel do svého povědomí, třeba se jim povede nakopnout i Alfu. ;)

Pikus
5. dubna • 18:22

Alfa a design mozna ... ale elektronika/konektivita? To si nikdo jako elektro nemuze koupit. To uz nejaky specialni edice s novymi potahy a jinou barvou palubky nezachrani.

JK
5. dubna • 19:48

Tolika věcem/modelům se tady vždy predikuje, že se nemůžou prodávat protože, a nakonec to trh vidí prostě jinak než fanda do aut. Taky se mi nehezky čte, že Alfa bude jen na baterky. Na druhou stranu aspoň bude na co koukat. Dneska je lidem putna nějaká závodní historie kohokoli a od chvíle, kdy BMW představilo nejošklivější auto všech dob - BMW X5, které nejen že se dobře prodávalo, ale začali podobný hnus nabízet i další značky, tak si opravdu nedovolím predikovat, jak bude trh reagovat na elektrickou Alfu.

Q
6. dubna • 6:44

V prémiovém segmentu je několik zavedených značek se silnou pozicí. Jak budou chtít elektrické Alfy přetáhnout zákazníky třeba od BMW, když všichni budou vědět, že je to jen trochu lepší Peugeot? Krome toho bude mít Alfa koncernovou konkurenci DS a Lancia s tou samou technikou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JK
6. dubna • 9:59

To já nevím, to je otázka spíš na Žán Filipa. Až bude všechno na baterky, tak to bude všechno především otázka služeb. Umím si představit, že v takovém koncernu budou loga vlastně definovat výkonostní třídu + naladění podvozku. Např DS bude prostě víc na komfort a Alfa dostane větší výkonové maximum + tvrdší/sportovnější podvozek. Můžou zkoušet kouzlit z pohonem náprav. Dávalo by smysl i např Spider dělat jen pod Alfou, tedy mít něco specificky pro dané logo. Navíc když budou všichni vědět, že je to jen trochu lepší Peugeot, tak to pořád neznamená, že to bude někoho trápit, pokud bude dobře nastavená cena. 156ku ve své době Alfa ultras dojíždějící 33 a 75ky považovali za odpad, že to je jen obyčejný Fiat. Dokonce byla tak sprostá, že to byla předkolka. No a v reálu to byla tuším po 33 druhá nejprodávanější Alfa v celé historii. Dneska budou alfisti nadávat na přechod na baterky, ale to neznamená, že paradozně nebude mít Alfa nakonec další takovou 156ku.

Q
7. dubna • 7:09

V principu samozřejmě ano. Lze udělat rozdíl v naladění podvozku, uspořádání a kvalitě interiéru či ve službách. Ale obávám se, že míra unifikace v rámci koncernů se bude že dále zvyšovat, takže prostor pro odlišení se bude zužovat. A nedivil bych se, kdyby Francouzi udělali z Alfy pouze značku aut (dosud to byla automobilka se svými vlastními továrnami a vývojem).

viper
5. dubna • 14:46

jo nakoupnou ji do tak, že už to nikdy nerozchodí :-D

Anonymizovaný
5. dubna • 12:27

spicaaaaa... Honda a Alfa... dve znacky s nejfanatictejsimi fanousky v ojetinach a odchod od spalovaku jako prvni. Za mne palec nahoru. Pezot v italskem designu vrcici elektrikou bude prodejni trhak. Skodoliby palec nahoru.

Ptakopysk
5. dubna • 12:52

Cena surovin na výrobu baterií vzrostla teď během války asi 5x. Jestli to nepůjde zpět na podobné hodnoty, elektromobilita má vážný problém.

5. dubna • 19:09

Jenže surovin, kterých je v bateriích zanedbatelné množství. To je jako kdybys řekl, že kvůli extrémnímu růstu ceny platiny (do katalyzátorů) mají problém spalováky.

Q
6. dubna • 8:10

Cena platiny i palladia jsou plus minus stejné už několik let. Po začátku války to samozřejmě rychle zdražilo, ale pak to zase rychle spadlo dolů. Takže s katalyzátory do spalováků nebude problém. Krom toho katylyzátor stojí řekněme 10 nebo 20 tisíc Kč, takže i kdyby to zdražilo an dvojnásobek, tak se zas tak moc neděje.
Naopak třeba nikl, což měla být náhrada za drahý kobalt do LCO/NMC Li-Ion baterek, stojí dvojnásobek co dříve. A v baterce, kde je hlavním prvkem katody nikl, ho může být i 50 kg. Měď zdražuje pomaleji, ale trvale a už stojí taky dvojnásobek co dříve. Elektromobil přitom vozí až 100 kg mědi (baterie, vodiče, elektromotory).

6. dubna • 18:20

To pořád nemá na cenu významný vliv, takže kde je ten problém?
Tesla navýšila cenu o pár tisíc, ne na dvojnásobek, stejně tak i ostatní. Ne, já vím, kde je problém, v hloupém odporu k elektrovozům.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
7. dubna • 6:51

Vždyť jsem nepsal, že elektromobily zdražily na dvojnásobek. Pravda je jiná. Elektromobily NIKDY nezlevni na úroveň aut se spalovacím motorem, jak už minimálně 10 let slýchávam.

Anonymizovaný
5. dubna • 13:46

EU zvedne daně a rozdá je na dotacích. Úkol zněl jasně...

viper
5. dubna • 11:54

a to bude konec Alfy jako takové

Doporučujeme

Články odjinud