Kráska se srdcem od AMG: Aston Martin Vantage oficiálně odhalen

Nový nejmenší Aston Martin je oficiálně odhalen.

Aston Martin Vantage minulé generace tu s námi vydržel od roku 2005. Takových aut moc není a přesto asi nikdo při pohledu na ladnou karoserii neřekl, že je přestárlý. Nahradit takové auto muselo být zejména pro designéry velká výzva.

Nyní se po upoutávkách můžeme podívat na výsledek. Povedlo se? Obrázek si udělejte sami v obsáhle fotogalerii. Vzhled je inspirovaný posledními bratry ve zbroji, jako je DB11 nebo závodní Vulcan.

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Právě s DB11 sdílí V8 od AMG, který je ve větším GT základem nabídky pod dvanáctiválcem. První taková německo-britská motorová spolupráce umí díky přeplňování 375 kW, 510 koňských sil, a 685 Nm maximálního točivého momentu. Spárována je s automatickou osmistupňovou převodovkou od ZF. A pozor, na manuální skříň nezapomněli, tři pedály budou k dispozici později.

Podle inženýrů Aston Martinu je motor umístěn tak nízko a za přední nápravou, jak to jen šlo. Díky tomu činí rozložení hmotnosti ideálních 50:50. Hmotnost bez provozních kapalin činí 1530 kilogramů a i díky tomu zvládne baby Aston stovku za 3,6 sekund a maximálně se rozjede na 313 km/h.

Šasi je evolucí toho hliníkového v DB11, byť 70 % je prý unikátní. Zadní část je prý pevnější, což má poskytnout řidiči lepší spojení s autem. Přední náprava je lichoběžníková, vzadu je multi-link. Adaptivní tlumiče nabízí tři režimy tuhosti: Sport, Sport Plus a Track. Zajímavostí je elektronický zadní diferenciál, který automaticky upravuje svornost na základě jízdní situace.

Interiér je laděn sportovně a od DB11 se významně liší - chybí například typický dlouhý tunel. Volič převodovky se opět skládá ze čtyř tlačítek.

Aston Martin má novou chloubu. V Tokiu otevřel své největší dealerství

Aston Martin má novou chloubu. V Tokiu otevřel své největší dealerství

Britové se zaměřili i na aerodynamiku, avšak s cílem nenarušit jednoduché a elegantní křivky karoserie. Magie se proto odehrává především pod autem. Přední splitter zrychluje vzduch, který proudí pod autem, kde jej usměrňují kanály ven k zadnímu difuzoru.

Nový Vantage je zatím v Německu k mání za 154.000 eur, což v přepočtu odpovídá zhruba čtyřem milionům korunám. První vozy budou předány v druhé čtvrtině roku 2018.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků