Kráska se srdcem od AMG: Aston Martin Vantage oficiálně odhalen

Nový nejmenší Aston Martin je oficiálně odhalen.

Aston Martin Vantage minulé generace tu s námi vydržel od roku 2005. Takových aut moc není a přesto asi nikdo při pohledu na ladnou karoserii neřekl, že je přestárlý. Nahradit takové auto muselo být zejména pro designéry velká výzva.

Nyní se po upoutávkách můžeme podívat na výsledek. Povedlo se? Obrázek si udělejte sami v obsáhle fotogalerii. Vzhled je inspirovaný posledními bratry ve zbroji, jako je DB11 nebo závodní Vulcan.

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Právě s DB11 sdílí V8 od AMG, který je ve větším GT základem nabídky pod dvanáctiválcem. První taková německo-britská motorová spolupráce umí díky přeplňování 375 kW, 510 koňských sil, a 685 Nm maximálního točivého momentu. Spárována je s automatickou osmistupňovou převodovkou od ZF. A pozor, na manuální skříň nezapomněli, tři pedály budou k dispozici později.

Podle inženýrů Aston Martinu je motor umístěn tak nízko a za přední nápravou, jak to jen šlo. Díky tomu činí rozložení hmotnosti ideálních 50:50. Hmotnost bez provozních kapalin činí 1530 kilogramů a i díky tomu zvládne baby Aston stovku za 3,6 sekund a maximálně se rozjede na 313 km/h.

Šasi je evolucí toho hliníkového v DB11, byť 70 % je prý unikátní. Zadní část je prý pevnější, což má poskytnout řidiči lepší spojení s autem. Přední náprava je lichoběžníková, vzadu je multi-link. Adaptivní tlumiče nabízí tři režimy tuhosti: Sport, Sport Plus a Track. Zajímavostí je elektronický zadní diferenciál, který automaticky upravuje svornost na základě jízdní situace.

Interiér je laděn sportovně a od DB11 se významně liší - chybí například typický dlouhý tunel. Volič převodovky se opět skládá ze čtyř tlačítek.

Aston Martin má novou chloubu. V Tokiu otevřel své největší dealerství

Aston Martin má novou chloubu. V Tokiu otevřel své největší dealerství

Britové se zaměřili i na aerodynamiku, avšak s cílem nenarušit jednoduché a elegantní křivky karoserie. Magie se proto odehrává především pod autem. Přední splitter zrychluje vzduch, který proudí pod autem, kde jej usměrňují kanály ven k zadnímu difuzoru.

Nový Vantage je zatím v Německu k mání za 154.000 eur, což v přepočtu odpovídá zhruba čtyřem milionům korunám. První vozy budou předány v druhé čtvrtině roku 2018.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků