Královský Range Rover značku nepotřebuje

Nejluxusnějším modelem značky Land Rover jezdí nejen nejmladší člen britské královské rodiny, ale i samotná Alžběta II. Občas dokonce sama řídí.
Královský Range Rover značku nepotřebuje

Novopečený otec a britský korunní princ William „porušil“ s princeznou Kate nejedno zažité pravidlo královského protokolu. Například to, že se ujal role řidiče a matku malého George odvezl z porodnice v centru Londýna sám. A jak doba a předpisy žádají, usadil dalšího z následníků Alžbětina trůnu spořádaně do dětské bezpečnostní sedačky.

Co však princ William neporušil, to byla značka auta. Vozy Land Rover, respektive Range Rover (od roku 1970), jsou spjaty s britskou královskou rodinou prakticky od svého vzniku v roce 1948. První vozy se objevily v královských garážích v roce 1951, rok před korunovací dosud vládnoucí panovnice Alžběty II.

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

Byť vůz kategorie kdysi offroad, dnes SUV, evokuje svým účelem jízdu v přírodě (vzpomeňte si na scénu z filmu Královna, kde panovnice v podání Helen Mirrenové uvízne s Land Roverem ve skotských kopcích a horské bystřině) a mohlo by se zdát, že hlavní barvou i pro královskou rodinu bude oblíbená anglická zelená, je oficiálním královským autolakem pro tyto vozy námořní modř. Královna se však tradičně drží právě zelené „neoficiální“ barvy.

Pro vozy, jež řídila a pravděpodobně dosud občas královna také osobně řídí, platí pár výjimek, které jsou odepřeny ostatním britským řidičům. Tou nejdůležitější je, že britská královna smí, i pokud řídí sama, vyjet na veřejnou komunikaci bez registrační značky. Což se v podstatě neděje, vozy bez RZ vozí však královnu na oficiálních přehlídkách. A pokud existují záběry královny za volantem jejího Range Roveru z posledních let, espézetku vždy mívá.

Pro její potřeby jsou vyčleněny dva až tři Range Rovery, ale nikdy, až na zasvěcené, se neví, ve kterém se britská královna veze (nebo sama projíždí) – přirozeně z bezpečnostních důvodů.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky