Královský Range Rover značku nepotřebuje

Nejluxusnějším modelem značky Land Rover jezdí nejen nejmladší člen britské královské rodiny, ale i samotná Alžběta II. Občas dokonce sama řídí.
Královský Range Rover značku nepotřebuje

Novopečený otec a britský korunní princ William „porušil“ s princeznou Kate nejedno zažité pravidlo královského protokolu. Například to, že se ujal role řidiče a matku malého George odvezl z porodnice v centru Londýna sám. A jak doba a předpisy žádají, usadil dalšího z následníků Alžbětina trůnu spořádaně do dětské bezpečnostní sedačky.

Co však princ William neporušil, to byla značka auta. Vozy Land Rover, respektive Range Rover (od roku 1970), jsou spjaty s britskou královskou rodinou prakticky od svého vzniku v roce 1948. První vozy se objevily v královských garážích v roce 1951, rok před korunovací dosud vládnoucí panovnice Alžběty II.

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

Byť vůz kategorie kdysi offroad, dnes SUV, evokuje svým účelem jízdu v přírodě (vzpomeňte si na scénu z filmu Královna, kde panovnice v podání Helen Mirrenové uvízne s Land Roverem ve skotských kopcích a horské bystřině) a mohlo by se zdát, že hlavní barvou i pro královskou rodinu bude oblíbená anglická zelená, je oficiálním královským autolakem pro tyto vozy námořní modř. Královna se však tradičně drží právě zelené „neoficiální“ barvy.

Pro vozy, jež řídila a pravděpodobně dosud občas královna také osobně řídí, platí pár výjimek, které jsou odepřeny ostatním britským řidičům. Tou nejdůležitější je, že britská královna smí, i pokud řídí sama, vyjet na veřejnou komunikaci bez registrační značky. Což se v podstatě neděje, vozy bez RZ vozí však královnu na oficiálních přehlídkách. A pokud existují záběry královny za volantem jejího Range Roveru z posledních let, espézetku vždy mívá.

Pro její potřeby jsou vyčleněny dva až tři Range Rovery, ale nikdy, až na zasvěcené, se neví, ve kterém se britská královna veze (nebo sama projíždí) – přirozeně z bezpečnostních důvodů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků