Královský Range Rover značku nepotřebuje

Nejluxusnějším modelem značky Land Rover jezdí nejen nejmladší člen britské královské rodiny, ale i samotná Alžběta II. Občas dokonce sama řídí.
Královský Range Rover značku nepotřebuje

Novopečený otec a britský korunní princ William „porušil“ s princeznou Kate nejedno zažité pravidlo královského protokolu. Například to, že se ujal role řidiče a matku malého George odvezl z porodnice v centru Londýna sám. A jak doba a předpisy žádají, usadil dalšího z následníků Alžbětina trůnu spořádaně do dětské bezpečnostní sedačky.

Co však princ William neporušil, to byla značka auta. Vozy Land Rover, respektive Range Rover (od roku 1970), jsou spjaty s britskou královskou rodinou prakticky od svého vzniku v roce 1948. První vozy se objevily v královských garážích v roce 1951, rok před korunovací dosud vládnoucí panovnice Alžběty II.

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

Byť vůz kategorie kdysi offroad, dnes SUV, evokuje svým účelem jízdu v přírodě (vzpomeňte si na scénu z filmu Královna, kde panovnice v podání Helen Mirrenové uvízne s Land Roverem ve skotských kopcích a horské bystřině) a mohlo by se zdát, že hlavní barvou i pro královskou rodinu bude oblíbená anglická zelená, je oficiálním královským autolakem pro tyto vozy námořní modř. Královna se však tradičně drží právě zelené „neoficiální“ barvy.

Pro vozy, jež řídila a pravděpodobně dosud občas královna také osobně řídí, platí pár výjimek, které jsou odepřeny ostatním britským řidičům. Tou nejdůležitější je, že britská královna smí, i pokud řídí sama, vyjet na veřejnou komunikaci bez registrační značky. Což se v podstatě neděje, vozy bez RZ vozí však královnu na oficiálních přehlídkách. A pokud existují záběry královny za volantem jejího Range Roveru z posledních let, espézetku vždy mívá.

Pro její potřeby jsou vyčleněny dva až tři Range Rovery, ale nikdy, až na zasvěcené, se neví, ve kterém se britská královna veze (nebo sama projíždí) – přirozeně z bezpečnostních důvodů.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků