Královský Range Rover značku nepotřebuje

Nejluxusnějším modelem značky Land Rover jezdí nejen nejmladší člen britské královské rodiny, ale i samotná Alžběta II. Občas dokonce sama řídí.
Královský Range Rover značku nepotřebuje

Novopečený otec a britský korunní princ William „porušil“ s princeznou Kate nejedno zažité pravidlo královského protokolu. Například to, že se ujal role řidiče a matku malého George odvezl z porodnice v centru Londýna sám. A jak doba a předpisy žádají, usadil dalšího z následníků Alžbětina trůnu spořádaně do dětské bezpečnostní sedačky.

Co však princ William neporušil, to byla značka auta. Vozy Land Rover, respektive Range Rover (od roku 1970), jsou spjaty s britskou královskou rodinou prakticky od svého vzniku v roce 1948. První vozy se objevily v královských garážích v roce 1951, rok před korunovací dosud vládnoucí panovnice Alžběty II.

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

Byť vůz kategorie kdysi offroad, dnes SUV, evokuje svým účelem jízdu v přírodě (vzpomeňte si na scénu z filmu Královna, kde panovnice v podání Helen Mirrenové uvízne s Land Roverem ve skotských kopcích a horské bystřině) a mohlo by se zdát, že hlavní barvou i pro královskou rodinu bude oblíbená anglická zelená, je oficiálním královským autolakem pro tyto vozy námořní modř. Královna se však tradičně drží právě zelené „neoficiální“ barvy.

Pro vozy, jež řídila a pravděpodobně dosud občas královna také osobně řídí, platí pár výjimek, které jsou odepřeny ostatním britským řidičům. Tou nejdůležitější je, že britská královna smí, i pokud řídí sama, vyjet na veřejnou komunikaci bez registrační značky. Což se v podstatě neděje, vozy bez RZ vozí však královnu na oficiálních přehlídkách. A pokud existují záběry královny za volantem jejího Range Roveru z posledních let, espézetku vždy mívá.

Pro její potřeby jsou vyčleněny dva až tři Range Rovery, ale nikdy, až na zasvěcené, se neví, ve kterém se britská královna veze (nebo sama projíždí) – přirozeně z bezpečnostních důvodů.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků