Královská svatba: Harry a Meghan osedlali Jaguar E-Type na baterky

Nový královský pár opustil zámek Windsor ve světle modrém roadsteru E-Type v hodnotě přes deset milionů korun, který je kromě volantu vlevo zajímavý také svou pohonnou jednotkou.

Otevřený E-Type, do kterého princ Harry, vévoda ze Sussexu, po víkendové svatbě posadil svou manželku, americkou herečku Meghan Markle, pochází přímo od Jaguaru. Přesto byste mezi jeho předními koly hledali originální 4,2litrový atmosférický řadový šestiválec marně.

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

To, co vypadá jako standardní E-Type Roadster, je ve skutečnosti továrnou elektrifikovaný původní model série 1.5 z roku 1968. Automobilka ho představila loni na podzim jako pozoruhodný demonstrátor využití klasického vozu v kombinaci s moderními technologiemi, v tomto případě elektrickým pohonem.

Unikátní stroj dostal elektromotor o výkonu 299 koní, který čerpá energii z balíčku lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 40 kWh. Jaguar tvrdí, že rozměry baterií  téměř přesně odpovídají zmiňované řadové šestce, zatímco nová pohonná jednotka našla své místo tam, kde mělo auto dříve svou převodovou skříň.

Jaguar se rozhodl vytvořit nejkrásnější elektromobil - z modelu E-Type

Jaguar se rozhodl vytvořit nejkrásnější elektromobil - z modelu E-Type

E-Type s přídomkem koncept Zero je pochopitelně tak trochu environmentální pózou než skutečným zachráncem planety, jelikož jezdí těchto vozů příliš málo, aby měly jakýkoli měřitelný dopad na emise, nicméně jeho dynamika je zajímavá.

Ve spojení s redukčním převodem je Zero schopen akcelerovat z místa na 100 kilometrů v hodině za pouhých 5,5 sekundy, jeho nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 160 km/h a dojezd v „reálném světě“ se podle Jaguaru pohybuje kolem 270 kilometrů.

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

Při pohledu na registrační číslo auta asi není těžké uhodnout, že jde o datum uzavření jejich sňatku, takže nám zbývá dodat už jen cenovku, která podle britských médií činí 350 tisíc liber, v přepočtu 10,3 milionu korun.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků