Královská svatba: Harry a Meghan osedlali Jaguar E-Type na baterky

Nový královský pár opustil zámek Windsor ve světle modrém roadsteru E-Type v hodnotě přes deset milionů korun, který je kromě volantu vlevo zajímavý také svou pohonnou jednotkou.

Otevřený E-Type, do kterého princ Harry, vévoda ze Sussexu, po víkendové svatbě posadil svou manželku, americkou herečku Meghan Markle, pochází přímo od Jaguaru. Přesto byste mezi jeho předními koly hledali originální 4,2litrový atmosférický řadový šestiválec marně.

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

Jaguar I-Pace oficiálně, včetně české ceny: Od konceptu k nerozeznání!

To, co vypadá jako standardní E-Type Roadster, je ve skutečnosti továrnou elektrifikovaný původní model série 1.5 z roku 1968. Automobilka ho představila loni na podzim jako pozoruhodný demonstrátor využití klasického vozu v kombinaci s moderními technologiemi, v tomto případě elektrickým pohonem.

Unikátní stroj dostal elektromotor o výkonu 299 koní, který čerpá energii z balíčku lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 40 kWh. Jaguar tvrdí, že rozměry baterií  téměř přesně odpovídají zmiňované řadové šestce, zatímco nová pohonná jednotka našla své místo tam, kde mělo auto dříve svou převodovou skříň.

Jaguar se rozhodl vytvořit nejkrásnější elektromobil - z modelu E-Type

Jaguar se rozhodl vytvořit nejkrásnější elektromobil - z modelu E-Type

E-Type s přídomkem koncept Zero je pochopitelně tak trochu environmentální pózou než skutečným zachráncem planety, jelikož jezdí těchto vozů příliš málo, aby měly jakýkoli měřitelný dopad na emise, nicméně jeho dynamika je zajímavá.

Ve spojení s redukčním převodem je Zero schopen akcelerovat z místa na 100 kilometrů v hodině za pouhých 5,5 sekundy, jeho nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 160 km/h a dojezd v „reálném světě“ se podle Jaguaru pohybuje kolem 270 kilometrů.

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

Při pohledu na registrační číslo auta asi není těžké uhodnout, že jde o datum uzavření jejich sňatku, takže nám zbývá dodat už jen cenovku, která podle britských médií činí 350 tisíc liber, v přepočtu 10,3 milionu korun.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků