Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Letos proběhl už pátý ročník události nazvané Automotive Interiors Expo, během které porota složená z motoristických novinářů oceňuje inovativní nápady mezi automobilovými interiéry, nevšední koncepty nebo nové technologie, které mají šanci najít si cestu do sériových aut. Letošní ročník naprosto ovládla automobilka Mercedes-Benz.

Nový Mercedes-Benz třídy E má dotykový volant i autopilota  

Nový Mercedes-Benz třídy E má dotykový volant i autopilota  

Interiérovým designérem roku 2016 se stal Hartmut Sinkwitz, šéf designu interiérů v Mercedesu, který má na svědomí například interiér nové třídy E, ale také Mercedesu GLE, Smartu ForTwo a ForFour nebo koncept pro IAA. V hlasování dostal více hlasů než například Peter Schreyer z koncernu Hyundai-Kia, nebo Marc Lichte, šefující designu u Audi, nebo hlavní designéři Mazdy a Renaultu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z těchto interiérů porota vybírala. Také byste jako vítěze zvolili Mercedes?

Nejlepší interiér roku podle porotců nabízí třída E od Mercedesu. Porotce ohromil více než třeba BMW řady 7, Bentley Bentayga, Hyundai IONIQ, Aston Martin DB11 nebo Mazda CX-9. A rovnou můžeme plynule přejít na kategorii interiérové inovace, kterou si také odnáší třída E, konkrétně je to za volant s dotykovým ovládáním.

Myslelo se i na nové technologie, které jsou momentálně ve fázi konceptu. Tady si novináře získal dotykový displej Bosch s haptickou odezvou, která dokáže simulovat různorodé povrchy. Díky tomu by v budoucnu nemuselo být takový problém naťukat třeba adresu do navigace úplně poslepu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Díváte se na nejkrásnější interiér letošního roku. Mercedes-Benz ovšem zvítězil také v kategorii interiérové inovace se svým dotykovým ovládáním na volantu

Mezi koncepty zvítězil interiér Volkswagenu Budd-e, který přichází s netradičním rozhraním. Prý by neměl tolik odpoutávat pozornost jako je tomu u konvenčních systému, protože disponuje ovládáním gesty, hlasovým ovládáním a samozřejmě také rozměrnými dotykovými displeji. Zároveň také využívá haptickou odezvu.

Dodavatelem roku se stala společnost Harman, která má na svědomí výkonné audio systémy v prémiových vozech. Můžete na ně narazit třeba na palubě Astonu Martin DB11, Audi Q2 nebo Maserati Levante.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků