Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Letos proběhl už pátý ročník události nazvané Automotive Interiors Expo, během které porota složená z motoristických novinářů oceňuje inovativní nápady mezi automobilovými interiéry, nevšední koncepty nebo nové technologie, které mají šanci najít si cestu do sériových aut. Letošní ročník naprosto ovládla automobilka Mercedes-Benz.

Nový Mercedes-Benz třídy E má dotykový volant i autopilota  

Nový Mercedes-Benz třídy E má dotykový volant i autopilota  

Interiérovým designérem roku 2016 se stal Hartmut Sinkwitz, šéf designu interiérů v Mercedesu, který má na svědomí například interiér nové třídy E, ale také Mercedesu GLE, Smartu ForTwo a ForFour nebo koncept pro IAA. V hlasování dostal více hlasů než například Peter Schreyer z koncernu Hyundai-Kia, nebo Marc Lichte, šefující designu u Audi, nebo hlavní designéři Mazdy a Renaultu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z těchto interiérů porota vybírala. Také byste jako vítěze zvolili Mercedes?

Nejlepší interiér roku podle porotců nabízí třída E od Mercedesu. Porotce ohromil více než třeba BMW řady 7, Bentley Bentayga, Hyundai IONIQ, Aston Martin DB11 nebo Mazda CX-9. A rovnou můžeme plynule přejít na kategorii interiérové inovace, kterou si také odnáší třída E, konkrétně je to za volant s dotykovým ovládáním.

Myslelo se i na nové technologie, které jsou momentálně ve fázi konceptu. Tady si novináře získal dotykový displej Bosch s haptickou odezvou, která dokáže simulovat různorodé povrchy. Díky tomu by v budoucnu nemuselo být takový problém naťukat třeba adresu do navigace úplně poslepu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Díváte se na nejkrásnější interiér letošního roku. Mercedes-Benz ovšem zvítězil také v kategorii interiérové inovace se svým dotykovým ovládáním na volantu

Mezi koncepty zvítězil interiér Volkswagenu Budd-e, který přichází s netradičním rozhraním. Prý by neměl tolik odpoutávat pozornost jako je tomu u konvenčních systému, protože disponuje ovládáním gesty, hlasovým ovládáním a samozřejmě také rozměrnými dotykovými displeji. Zároveň také využívá haptickou odezvu.

Dodavatelem roku se stala společnost Harman, která má na svědomí výkonné audio systémy v prémiových vozech. Můžete na ně narazit třeba na palubě Astonu Martin DB11, Audi Q2 nebo Maserati Levante.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků