Plnotučný Range Rover s 48voltovou mild-hybridní technologií je dalším krůčkem k dokonalé jízdě a k naplnění přání automobilky.
V únoru tohoto roku jsme informovali o tom, že Range Rover Sport rozšiřuje motorovou nabídku o šestiválcový mild-hybrid. Tento motor se nyní podívá i pod kapotu starého dobrého Range Roveru a pro automobilku je poslední krok k naplnění slibu o možnosti elektrifikace napříč celou modelovou paletou.
Šestiválcový motor Ingenium MHEV je v koncernu JLR nejnovějším přírůstkem. Na začátku roku jím technici šokovali veřejnost i konkurenci. Šest válců, tři litry objemu, twin-scroll turbodmychadlo a elektrický kompresor ve 48V síti s elektromotorem. Právě elektrický kompresor slibuje eliminaci turbo lagu a lepší pružné zrychlení.
O výkon navíc není nouze. Jednotka produkuje 294 kW (400 koní) a 550 N.m točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 6,3 sekund a maximální rychlost činí 225 km/h. Kombinovaná spotřeba pak slibuje hodnotu 9,3 litrů na 100 km.
Kromě motoru je malá novinka i ve výbavě. Aktualizovány byly světlomety Matrix a Pixel LED. Světlomety Matrix nyní mohou díky funkci Sign Post Dimming rozpoznat dopravní značku a vypnout na ní diody, aby neházela odlesky. Světlomety Pixel LED pak nově umí takzvaný Tourist Mode, který přizpůsobuje paprsky tak, aby neoslňovaly chodce.
Obyvatelé Velké Británie mohou vozidlo již objednávat. Dostupnost na českém trhu zatím není známa.