Král světa Range Rover také dostal mild-hybrid. A novou technickou vychytávku

Plnotučný Range Rover s 48voltovou mild-hybridní technologií je dalším krůčkem k dokonalé jízdě a k naplnění přání automobilky.

V únoru tohoto roku jsme informovali o tom, že Range Rover Sport rozšiřuje motorovou nabídku o šestiválcový mild-hybrid. Tento motor se nyní podívá i pod kapotu starého dobrého Range Roveru a pro automobilku je poslední krok k naplnění slibu o možnosti elektrifikace napříč celou modelovou paletou.

Range Rover Sport HST přijíždí jako mild-hybrid. Jeho šestiválec má 400 koní

Range Rover Sport HST přijíždí jako mild-hybrid. Jeho šestiválec má 400 koní

Šestiválcový motor Ingenium MHEV je v koncernu JLR nejnovějším přírůstkem. Na začátku roku jím technici šokovali veřejnost i konkurenci. Šest válců, tři litry objemu, twin-scroll turbodmychadlo a elektrický kompresor ve 48V síti s elektromotorem. Právě elektrický kompresor slibuje eliminaci turbo lagu a lepší pružné zrychlení.

O výkon navíc není nouze. Jednotka produkuje 294 kW (400 koní) a 550 N.m točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 6,3 sekund a maximální rychlost činí 225 km/h. Kombinovaná spotřeba pak slibuje hodnotu 9,3 litrů na 100 km.

TEST Range Rover P400e: Mocný světa pán se zeleným kloboukem

TEST Range Rover P400e: Mocný světa pán se zeleným kloboukem

Kromě motoru je malá novinka i ve výbavě. Aktualizovány byly světlomety Matrix a Pixel LED. Světlomety Matrix nyní mohou díky funkci Sign Post Dimming rozpoznat dopravní značku a vypnout na ní diody, aby neházela odlesky. Světlomety Pixel LED pak nově umí takzvaný Tourist Mode, který přizpůsobuje paprsky tak, aby neoslňovaly chodce.

Obyvatelé Velké Británie mohou vozidlo již objednávat. Dostupnost na českém trhu zatím není známa.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků