Král chce v sezoně GP2 bodovat, tým ho vidí na stupních vítězů

Má před sebou možná rozhodující sezonu dosavadní kariéry. Pokud Josef Král zaujme v letošním formulovém šampionátu GP2, existuje možnost, že se posune na samý vrchol v hierarchii automobilového sportu – do formule 1. K jeho rozletu může přispět i členství v přední stáji Arden International a partnerství uzavřené s Českou pojišťovnou.

Loňský nováček druhého nejprestižnějšího formulového seriálu ví, co ho v devítidílném seriálu, který se jede v rámci evropských velkých cen F1, čeká. „GP2 je docela dobrá průprava, protože s auty je potřeba se víc prát. Řídit monopost GP2 není snadné, což se ale může pozitivně projevit při vstupu do formule 1. Takovým příkladem je třeba Lewis Hamilton, který hned v první sezoně mistrovství světa v roce 2007 bojoval o titul,“ uvedl dvacetiletý Král.

„V poli naprosto identických vozů má největší vliv na výsledek umění pilota a Josef Král je typ jezdce, který dokáže z auta vydolovat skryté možnosti a zároveň umí inženýrům a mechanikům předat informace o jeho chování na trati,“ řekl při předsezónní prezentaci manažer týmu Arden Richard Dent.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Josef Král bude v nadcházející sezoně hájit barvy stáje Arden International

Přáním rodáka z Hradce Králové je bojovat o bodované příčky. „Konkurence je nejsilnější za poslední roky. Na titul může pomýšlet deset jezdců,“ poznamenal Král, ale Dent ho vzápětí opravil. „Měl by stát i stupních vítězů, je to rozhodně v jeho silách.“

Král se na sezonu, jíž v zimě předcházela zkrácená GP2 Asia Series, pečlivě připravoval. Dokonce absolvoval soustředění ve Špindlerově Mlýně. „Sice bych si spíš vybral snowboardové prkno, ale hodně času jsem tam věnoval běžkám. Trénuji denně, spoustu hodin trávím i na simulátoru. Určitě pracuji víc jak na sto procent. Doufám, že to přinese výsledky,“ přál si.

Závodní víkend GP2 se skládá ze dvou závodů. První se jede v sobotu (po kvalifikaci F1) a druhý v neděli (před velkou cenou F1). Oba závody spojuje to, že do druhého se startuje podle výsledků prvního, jen prvních osm jezdců si otočí pořadí. To znamená že ten, kdo dojel v prvním závodě osmý, startuje do nedělního sprintu z pole position. Ten je totiž kratší a není v něm povinný pitstop. Hlavní závod se jede na hodinu, nedělní na 45 minut. V prvním klání se boduje podle klíče 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1, ve druhém 6, 5, 4, 3, 2, 1. Dva body se udělují za vítězství v kvalifikaci a jeden za nejrychlejší kolo v každém ze závodů. První díl seriálu se koná o víkendu 6.-8. května v Istanbulu.

Parametry formulového vozu GP2 Dallara GP2/11

Délka

5065 mm

Šířka

1800 mm

Výška

1072 mm (včetně televizní kamery)

Rozvor náprav

3120 mm

Váha včetně pilota

688 kg

Motor

Osmiválec Mecachrome o objemu 4000 ccm

Výkon

612 koní při 10 000 ot./min.

Točivý moment

500 Nm při 8000 ot./min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h

2,9 s

Zrychlení z 0 na 260 km/h

6,6 s

Maximální rychlost

332 km/h

Maximální přetížení při brzdění

3,5G

Maximální příčné přetížení (v zat.)

3,9G

Převodovka

Šestistup. sekven. Hewland, elektro-hydraul. řazení páčkami pod volantem

Elektronika

Magneti Marelli Marvel 8 ECU/GCU

Brzdy

Brembo

Pneumatiky

Pirelli


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků