Král chce v sezoně GP2 bodovat, tým ho vidí na stupních vítězů

Král chce v sezoně GP2 bodovat, tým ho vidí na stupních vítězů

Má před sebou možná rozhodující sezonu dosavadní kariéry. Pokud Josef Král zaujme v letošním formulovém šampionátu GP2, existuje možnost, že se posune na samý vrchol v hierarchii automobilového sportu – do formule 1. K jeho rozletu může přispět i členství v přední stáji Arden International a partnerství uzavřené s Českou pojišťovnou.

Loňský nováček druhého nejprestižnějšího formulového seriálu ví, co ho v devítidílném seriálu, který se jede v rámci evropských velkých cen F1, čeká. „GP2 je docela dobrá průprava, protože s auty je potřeba se víc prát. Řídit monopost GP2 není snadné, což se ale může pozitivně projevit při vstupu do formule 1. Takovým příkladem je třeba Lewis Hamilton, který hned v první sezoně mistrovství světa v roce 2007 bojoval o titul,“ uvedl dvacetiletý Král.

„V poli naprosto identických vozů má největší vliv na výsledek umění pilota a Josef Král je typ jezdce, který dokáže z auta vydolovat skryté možnosti a zároveň umí inženýrům a mechanikům předat informace o jeho chování na trati,“ řekl při předsezónní prezentaci manažer týmu Arden Richard Dent.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Josef Král bude v nadcházející sezoně hájit barvy stáje Arden International

Přáním rodáka z Hradce Králové je bojovat o bodované příčky. „Konkurence je nejsilnější za poslední roky. Na titul může pomýšlet deset jezdců,“ poznamenal Král, ale Dent ho vzápětí opravil. „Měl by stát i stupních vítězů, je to rozhodně v jeho silách.“

Král se na sezonu, jíž v zimě předcházela zkrácená GP2 Asia Series, pečlivě připravoval. Dokonce absolvoval soustředění ve Špindlerově Mlýně. „Sice bych si spíš vybral snowboardové prkno, ale hodně času jsem tam věnoval běžkám. Trénuji denně, spoustu hodin trávím i na simulátoru. Určitě pracuji víc jak na sto procent. Doufám, že to přinese výsledky,“ přál si.

Závodní víkend GP2 se skládá ze dvou závodů. První se jede v sobotu (po kvalifikaci F1) a druhý v neděli (před velkou cenou F1). Oba závody spojuje to, že do druhého se startuje podle výsledků prvního, jen prvních osm jezdců si otočí pořadí. To znamená že ten, kdo dojel v prvním závodě osmý, startuje do nedělního sprintu z pole position. Ten je totiž kratší a není v něm povinný pitstop. Hlavní závod se jede na hodinu, nedělní na 45 minut. V prvním klání se boduje podle klíče 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1, ve druhém 6, 5, 4, 3, 2, 1. Dva body se udělují za vítězství v kvalifikaci a jeden za nejrychlejší kolo v každém ze závodů. První díl seriálu se koná o víkendu 6.-8. května v Istanbulu.

Parametry formulového vozu GP2 Dallara GP2/11

Délka

5065 mm

Šířka

1800 mm

Výška

1072 mm (včetně televizní kamery)

Rozvor náprav

3120 mm

Váha včetně pilota

688 kg

Motor

Osmiválec Mecachrome o objemu 4000 ccm

Výkon

612 koní při 10 000 ot./min.

Točivý moment

500 Nm při 8000 ot./min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h

2,9 s

Zrychlení z 0 na 260 km/h

6,6 s

Maximální rychlost

332 km/h

Maximální přetížení při brzdění

3,5G

Maximální příčné přetížení (v zat.)

3,9G

Převodovka

Šestistup. sekven. Hewland, elektro-hydraul. řazení páčkami pod volantem

Elektronika

Magneti Marelli Marvel 8 ECU/GCU

Brzdy

Brembo

Pneumatiky

Pirelli


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků