Král chce letos bojovat o stupně vítězů, šanci má už o víkendu

Formulový minišampionát vozů GP2 Asia 2011 skončí o tomto víkendu na starém kontinentu. Ne, nejde o chybu ani o předčasný apríl, ale o záchranu seriálu, který se nepodařilo uskutečnit podle plánu. Pole talentovaných jezdců včetně Josefa Krále mělo letos v zimě smůlu. Potenciální kandidáti pro vstup do formule 1 stihli odjet jen jeden závod v Abú Zabí, další dva podniky pak ztroskotaly na politické situaci v Bahrajnu.

Aby série neskončila úplným fiaskem, management narychlo dojednal konání alespoň druhého podniku asijské série GP2. O tomto víkendu ho bude hostit italská Imola, kde se do roku 2006 jezdila F1. „Je sice divné jet asijský seriál v Evropě, ale je to o mnoho lepší, než kdyby se nejelo vůbec,“ řekl Král, který chce letos prožít lepší sezonu než loni, kdy po červnové havárii ve Valencii a následné léčbě startoval až v úplně posledním závodě sezony.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nováček stáje Arden International, která patří pod křídla šéfa týmu F1 Red Bull Christiana Hornera, se chce letos pravidelně umisťovat na bodovaných místech a případně povyskočit na stupně vítězů. To se mu povedlo už v únoru v Abú Zabí, kde skončil na šestém, resp. druhém místě. „S novým týmem a novým autem to byl dobrý vstup do sezóny. Po Imole se už budu soustřeďovat na testy před letní sezonou,“ sdělil pilot žijící v Hradci Králové.

Hlavní devítidílná série GP2 2011 začíná až v květnu a podle expertů se v ní sejde nejtěžší konkurence za celou její historii. „Těžko říct, kdo má největší šanci bojovat o titul. Na stupně vítězů může pomýšlet takových patnáct jezdců, a tak nebude lehké se v takové společnosti prosadit,“ domníval se dvacetiletý mladík.

Nejbližší příbuzný F1

Všechny týmy používají identické vozy na podvozku italské firmy Dallara. Poháněné jsou vidlicovým osmiválcem Renault, který vyrábí společnost Mecachrome. „Auta GP2 jsou po monopostech F1 a série Indy nejrychlejšími jednomístnými závodními vozy. Šampionát je formuli 1 nejbližší také z pohledu aerodynamiky, pneumatik Pirelli, profesionality týmů nebo i tím, že absolvujeme všechny evropské závody společně s formulí 1,“ vysvětlil Král.

Celková hmotnost:
688 kg (včetně pilota)
Motor:
Atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4 l s výkonem 612 k při 10 000 ot./min.
Krouticí moment:
500Nm při 8000 ot./min
Zrychlení:
0 - 100 km/h, 2,90 s, 0 - 200 km/h, 6,60 s
Maximální rychlost:
332 km/h (aerodynamická konfigurace pro okruh v Monze)
Řízení:
Hřebenové bez posilovače
Převodovka:
Hewland, šestistupňová sekvenční podélně uložená
Elektronika:
Magneti Marelli ECU/GCU včetně systému sběru dat

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků