Zapomeňte na rozbíjení oken. Takhle kradou vozy moderní zloději

Moderní technologie ne vždy slouží jen na dobré účely. Zloději si pomocí nich našli skvělý způsob kradení automobilů. Za vším je jednoduchý trik.
Zapomeňte na rozbíjení oken. Takhle kradou vozy moderní zloději

Na vymlácené okna můžete zapomenout. Vozy se již kradou úplně jiným způsobem. Nedávný případ z anglického Birminghamu ukazuje, že ne vždy musí být nejnovější technologie jen přítelem člověka. Dva zloději si pomocí nich velice snadno přivlastnili bilý Mercedes. 

Zřejmě se jedná o použití jednoduchého řešení postaveného na zesilovači rádiových vln. Díky tomu si auto myslí, že klíč je blízkosti. Přitom se ale nachází například na chodbě za dveřmi domu. Takový případ ukázala světu také anglická policie. Případ se odehrál 25. září, muži zákona ale záznam z kamery zveřejnili až teď. Vůz se zatím nepodařilo najít. 

Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Zlodějům stačí si vyhlédnout vůz s napadnutelným systémem odemykání.  Jeden u dveří domu zachytí signál z klíče, druhý stojí v blízkosti vozu s vysílačem. Vůz se tedy bez problémů odemkne, když zloděj vezme za kliku. Nastartování funguje stejným způsobem. Zloději pak mohou s vozidlem odjet a rychle vyměnit zámky a vstupní zařízení.

Z technického hlediska může být ohroženo každé vozidlo s bezklíčovým odemykáním. Podle dostupných informací je nejlepší ochranou umístění klíče dále od vozu. Případně je dokonce doporučováno umístit jej do kovové krabičky, která by mohla zablokovat detekovaný signál. Anebo jednoduše používat klasický klíč s tlačítky pro dálkové odemknutí. Ani při této variantě ale samozřejmě váš vůz není neodcizitelný. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků