Krádež auta vyloučit nelze, ale můžeme ji ztížit

Je jasné, že pokud si profesionální zloděj vyhlédne konkrétní vůz, nikdo mu v krádeži nezabrání. Po ulicích se ale potuluje spousta amatérských zlodějíčků, kteří si vždycky vyhlédnou auto, u kterého to jde nejsnáze. Proto každá, byť sebepřimitivnější, překážka má svůj smysl.
Krádež auta vyloučit nelze, ale můžeme ji ztížit

Krádež každého auta je čistě otázkou času. Profesionálně vybavení zloději koneckonců dovedou naložit a odvézt i sebelépe vybavený automobil. Pro první odrazení zlodějů - hlavně těch chlapců, kteří se chtějí jen povozit - je důležité nápadné, na první pohled bytelné blokování volantu a pedálů. Může to být řetěz, rozpěrka nebo či tyč. To, že ve voze nesmíme nechat na očích pobertům nic, co by je lákalo, je snad jasné.

Dalším stupněm ochrany je zablokování řadicí páky se zařazenou rychlostí. Opět jsou k dispozici různé systémy v různých cenách. Záleží na typu vozu a složitosti jeho řadicího systému, ale začít můžeme nakupovat už někde kolem 4000 Kč. Někdy bývají zámky kombinovány i s akustickou signalizací. Tím se dostáváme k dalšímu stupni zabezpečení - přerušování elektrických obvodů. Nejlevněji přijde vyjmutí některého kabelu, nebo tajné vypínače, umístěné na skrytých místech.

Složitější a hlavně podstatně dražší jsou pak systémy elektronického jištění, alarmů a imobilizérů, které jsou nabízeny v nepřeberné škále kombinací houkání a blikání či vysílání signálu SOS do pageru či mobilu. Imobilizérem je vybavený každý nově prodávaný vůz, za alarmy je nutné připlatit. A zase záleží na úrovni a složitosti, takže cena se může pohybovat od několika tisíc až do desítek tisíc korun.

Praxe bohužel ukazuje, že vozu volajícího o pomoc si dnes už nikdo ani nevšimne. A většinou právě ty nejdražší vozy, vybavené zabezpečovacím zařízením za desítky tisíc, se stávají kořistí profesionálů nejčastěji. Takže zamezit ztrátě celého auta stoprocentně nejde nikdy. Znepříjemnit zlodějům život ale může každý.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků