Krádež auta vyloučit nelze, ale můžeme ji ztížit

Je jasné, že pokud si profesionální zloděj vyhlédne konkrétní vůz, nikdo mu v krádeži nezabrání. Po ulicích se ale potuluje spousta amatérských zlodějíčků, kteří si vždycky vyhlédnou auto, u kterého to jde nejsnáze. Proto každá, byť sebepřimitivnější, překážka má svůj smysl.
Krádež auta vyloučit nelze, ale můžeme ji ztížit

Krádež každého auta je čistě otázkou času. Profesionálně vybavení zloději koneckonců dovedou naložit a odvézt i sebelépe vybavený automobil. Pro první odrazení zlodějů - hlavně těch chlapců, kteří se chtějí jen povozit - je důležité nápadné, na první pohled bytelné blokování volantu a pedálů. Může to být řetěz, rozpěrka nebo či tyč. To, že ve voze nesmíme nechat na očích pobertům nic, co by je lákalo, je snad jasné.

Dalším stupněm ochrany je zablokování řadicí páky se zařazenou rychlostí. Opět jsou k dispozici různé systémy v různých cenách. Záleží na typu vozu a složitosti jeho řadicího systému, ale začít můžeme nakupovat už někde kolem 4000 Kč. Někdy bývají zámky kombinovány i s akustickou signalizací. Tím se dostáváme k dalšímu stupni zabezpečení - přerušování elektrických obvodů. Nejlevněji přijde vyjmutí některého kabelu, nebo tajné vypínače, umístěné na skrytých místech.

Složitější a hlavně podstatně dražší jsou pak systémy elektronického jištění, alarmů a imobilizérů, které jsou nabízeny v nepřeberné škále kombinací houkání a blikání či vysílání signálu SOS do pageru či mobilu. Imobilizérem je vybavený každý nově prodávaný vůz, za alarmy je nutné připlatit. A zase záleží na úrovni a složitosti, takže cena se může pohybovat od několika tisíc až do desítek tisíc korun.

Praxe bohužel ukazuje, že vozu volajícího o pomoc si dnes už nikdo ani nevšimne. A většinou právě ty nejdražší vozy, vybavené zabezpečovacím zařízením za desítky tisíc, se stávají kořistí profesionálů nejčastěji. Takže zamezit ztrátě celého auta stoprocentně nejde nikdy. Znepříjemnit zlodějům život ale může každý.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků