Krádež auta vyloučit nelze, ale můžeme ji ztížit

Je jasné, že pokud si profesionální zloděj vyhlédne konkrétní vůz, nikdo mu v krádeži nezabrání. Po ulicích se ale potuluje spousta amatérských zlodějíčků, kteří si vždycky vyhlédnou auto, u kterého to jde nejsnáze. Proto každá, byť sebepřimitivnější, překážka má svůj smysl.
Krádež auta vyloučit nelze, ale můžeme ji ztížit

Krádež každého auta je čistě otázkou času. Profesionálně vybavení zloději koneckonců dovedou naložit a odvézt i sebelépe vybavený automobil. Pro první odrazení zlodějů - hlavně těch chlapců, kteří se chtějí jen povozit - je důležité nápadné, na první pohled bytelné blokování volantu a pedálů. Může to být řetěz, rozpěrka nebo či tyč. To, že ve voze nesmíme nechat na očích pobertům nic, co by je lákalo, je snad jasné.

Dalším stupněm ochrany je zablokování řadicí páky se zařazenou rychlostí. Opět jsou k dispozici různé systémy v různých cenách. Záleží na typu vozu a složitosti jeho řadicího systému, ale začít můžeme nakupovat už někde kolem 4000 Kč. Někdy bývají zámky kombinovány i s akustickou signalizací. Tím se dostáváme k dalšímu stupni zabezpečení - přerušování elektrických obvodů. Nejlevněji přijde vyjmutí některého kabelu, nebo tajné vypínače, umístěné na skrytých místech.

Složitější a hlavně podstatně dražší jsou pak systémy elektronického jištění, alarmů a imobilizérů, které jsou nabízeny v nepřeberné škále kombinací houkání a blikání či vysílání signálu SOS do pageru či mobilu. Imobilizérem je vybavený každý nově prodávaný vůz, za alarmy je nutné připlatit. A zase záleží na úrovni a složitosti, takže cena se může pohybovat od několika tisíc až do desítek tisíc korun.

Praxe bohužel ukazuje, že vozu volajícího o pomoc si dnes už nikdo ani nevšimne. A většinou právě ty nejdražší vozy, vybavené zabezpečovacím zařízením za desítky tisíc, se stávají kořistí profesionálů nejčastěji. Takže zamezit ztrátě celého auta stoprocentně nejde nikdy. Znepříjemnit zlodějům život ale může každý.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků