Krádež auta vyloučit nelze, ale můžeme ji ztížit

Je jasné, že pokud si profesionální zloděj vyhlédne konkrétní vůz, nikdo mu v krádeži nezabrání. Po ulicích se ale potuluje spousta amatérských zlodějíčků, kteří si vždycky vyhlédnou auto, u kterého to jde nejsnáze. Proto každá, byť sebepřimitivnější, překážka má svůj smysl.
Krádež auta vyloučit nelze, ale můžeme ji ztížit

Krádež každého auta je čistě otázkou času. Profesionálně vybavení zloději koneckonců dovedou naložit a odvézt i sebelépe vybavený automobil. Pro první odrazení zlodějů - hlavně těch chlapců, kteří se chtějí jen povozit - je důležité nápadné, na první pohled bytelné blokování volantu a pedálů. Může to být řetěz, rozpěrka nebo či tyč. To, že ve voze nesmíme nechat na očích pobertům nic, co by je lákalo, je snad jasné.

Dalším stupněm ochrany je zablokování řadicí páky se zařazenou rychlostí. Opět jsou k dispozici různé systémy v různých cenách. Záleží na typu vozu a složitosti jeho řadicího systému, ale začít můžeme nakupovat už někde kolem 4000 Kč. Někdy bývají zámky kombinovány i s akustickou signalizací. Tím se dostáváme k dalšímu stupni zabezpečení - přerušování elektrických obvodů. Nejlevněji přijde vyjmutí některého kabelu, nebo tajné vypínače, umístěné na skrytých místech.

Složitější a hlavně podstatně dražší jsou pak systémy elektronického jištění, alarmů a imobilizérů, které jsou nabízeny v nepřeberné škále kombinací houkání a blikání či vysílání signálu SOS do pageru či mobilu. Imobilizérem je vybavený každý nově prodávaný vůz, za alarmy je nutné připlatit. A zase záleží na úrovni a složitosti, takže cena se může pohybovat od několika tisíc až do desítek tisíc korun.

Praxe bohužel ukazuje, že vozu volajícího o pomoc si dnes už nikdo ani nevšimne. A většinou právě ty nejdražší vozy, vybavené zabezpečovacím zařízením za desítky tisíc, se stávají kořistí profesionálů nejčastěji. Takže zamezit ztrátě celého auta stoprocentně nejde nikdy. Znepříjemnit zlodějům život ale může každý.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků