Kráčí Volkswagen neohroženě zářným zítřkům vstříc? Ano i ne

34 komentářů

Vw
10. července • 11:49

a není to jedno?, kam kráčí VW, je to soukromá firma jako každá druhá. Nejsme prokuristi firmy nebo jejich ředitelé abych si dělal starosti. Výrobky vw beru jen jako spotřební zboží, jsem jen koncový spotřebitel ,který si však může vybrat jaké auto si koupí a rozhodně nepůjdu honem si koupit nové auto jen proto, že vw je velké ztrátě.

x12345678
10. července • 14:57

Jsme v Česku, zemi fanatických příznivců a fanatických nepřátel čehokoli. Od politiků přes auta, lyže, pivo až po prázdninové destinace.

Stefan
10. července • 10:39

VW a jeho deriváty nepatria medzi moje oblubené značky- stále majú prim japonské a korejské autá u mna!!:-))

Revan_21
10. července • 14:39

Jogurt má pravdu... Nemužeš srovnávat Japonská a korejská auta.... Japonci jsou v technologiich daleko dopředu... to že korejci to kopírujou je věc jiná...

Zelí
11. července • 9:41

Japonci jsou stále v technologickém zpoždění cca 20 let. Je to jejich strategie. Očekávat něco jiného, případně si něco v tomto smyslu namlouvat je zcela mimo realitu. Japonci s ničím novým nikdy nepřijdou. Vždy jen přežvýkají to, co se v evropě vymyslí a pak cca deset let vyrábí. V okamžiku, kdy už je jasné, že je to nezvratný technický trend čili potvrzená inovace a japonci vidí, že začínají být zcela mimo mísu, tak na tom začnou pracovat a pak s velkou barnumskou reklamou to začnou nabízet. To platilo vždy a platí to i dnes.
Namlouvat si něco o jakémsi technologickém náskoku japonců před korejci nemá od okamžiku vstupu jižních kimovců do evropy s výrobou a vývojem žádný reálný základ. Přesunem výroby do evropy se korejci posunuli díky evropským subdodavatelům všech možných komponentů, které se v jejich autech používají a nasazením evropských konstruktérů a designérů, které přeplatili u ostatních německých výrobců, v pohodě na japonskou úroveń.

andy
11. července • 18:35

:-O :-O :-O
super názor. japonci sú v technologickom zpoždení cca 20 let :-))
za kým presne? to by som chcel vedieť aspoň jeden štát (ak vieš, napíš aj dva štáty :-D ) , ktorý je 20 rokov pred Japoncami v technológiách
p.s.: na googli nájdeš nejaké info o štáte Japonsko, lebo z osobnej návštevy asi nečerpáš informácie

JirkaK
14. července • 7:33

On takový "technologický náskok" je dnes dost ošidná otázka. Dnes je možná lepší koupit technologicky deset - patnáct let zastaralé auto s klasickým atmosférickým čtyřválcem, které má mezi plynovým pedálem a škrtící klapkou bowden, používá sice starší, ale dlouhá léta osvědčená a spolehlivá konstrukční řešení, bude brát o 0.5 litru benzínu víc, ale bude spolehlivě sloužit, než nějaký supermoderní výkřik nejnovějších technologií, které mimo bruselských úředníků nikdo vlastně nepotřebuje a díky kterým jen nová auta stojí stále víc za .....
Každopádně pozoruji, že prakticky všechny evropské automobilky začínají mít s tím "technologickým náskokem" trošku docela dost problémy.

jogurt
11. července • 23:46

Česká republika v technologii výroby piva, Čína v indukčních ohřevných systémech, USA a South-Kim v koncových zařízeních mobilní komunikace, Čína v infrastruktuře mobilní telekomunikace, Rusko v těžké bojové technice. USA v bojové letecké technice, USA, EU a Brazílie v civilní dopravní technice. To jen namátkou. Spousta zemí je v ledasčem technologicky daleko před Japonskem. V automotive nikoli. Bez Japonců by téměř žádný světový výrobce nebyl, kde je. Viz například jen namátkou Mitsuoka, Panasonic, Aisin, KYB, Nismo, Jtekt, Denso, Zexel, ....... Jenže o tom začátek téhle diskuse vůbec nebyl, to sem překroutili ti, co vůbec nepochopili obsah příspěvků výše. Ale nechápat psaný text je jaksi standardem na tomto webu. O to větší je tu sranda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
andy
13. července • 12:59

súhlasím s tebou, toto je rozumný príspevok ;-)
dá sa spoznať, kto má reálny prehľad o tom, čo píše a kto len rád ohovára niektorú krajinu B-]

x12345678
10. července • 14:55

Kopírování je jen vršek ledovce. Rozdíly mezi japonským a korejským pojetím konstrukce a výroby aut jsou daleko zásadnější.

jogurt
10. července • 12:12

Docela by mě zajímalo, na základě čeho mají prim. Protože mezi japonskými a korejskými auty je tak obrovská koncepční propast, že je nejde dávat do jedné skupiny jen proto, že jsou "z Asie".

kolemjdoucí
10. července • 17:03

nicméně je ale fakt, že technologicky stoupá v Asii už nejen Japonsko, ale právě také Korea (tedy alespoň půlka). On ten přístup Korejců je v mnoha ohledech Japoncům nejblíž, ale je potřeba si uvědomit, že Korea nedostala na začátku takový "kopanec" v rozvoji jako Japonci po druhé světové válce. Korejci si k tomu došli až s odstupem mnoha let.Nicméně stačí se podívat na způsob, jakým se pustil do vývoje koncern kolem Hyundai, že na to jdou rozhodně chytře a v mnoha ohledech lépe než třeba Číňani. Najali si evropské konstruktéry, designéry a za posledních pět, deset let udělali obrovský skok kupředu. Nyní jim vyrůstá nová generace, která bude mít lepší přístup k vývoji i konstrukci. Japoncům tam rozhodně vyrostl velmi zajímavý technologický konkurent. Ještě je sice pozadu, ale osobně bych se už nebál vedle sebe postavit korejskou a japonskou techniku, a to včetně aut. Rozdíl v ceně velmi dobře odpovídá rozdílu v kvalitě i vyspělosti. Poměr cena/užitná hodnota je momentálně u japonců i korejců velmi podobný (japonec je obvykle dražší, ale také adekvátně vybavenější či kvalitnější).

jogurt
10. července • 18:25

Když pominu to, že odporuješ sám sobě, tak dodávám, že zásadně nesouhlasím. Považujeme-li za korejské automobilky z pohledu jen to, co na EU trhu existuje a nezmírá (myšlen především Ssangyong a Samsung(Koleos)), jde o Hyundai, Kia, Chevrolet a tím to končí. Protože produkty Hyundai a Kia jsou v podstatě jedno a to samé, jde tedy o pouhé dva výrobce, jejichž produktové porfolio není blízké žádné z japonských značek ani spektrem modelů, ani konstrukční a technickou úrovní. Toyota, Mazda, Honda, Nissan, Suzuki ani Mitsubishi se ničeho s korejským rodokmenem rozhodně nemusí z globálního pohledu obávat a na většině území Evropy taky ne. Na tom nic nemění ani kopírování designu evropských aut ani lanaření secondhandových konstruktérů, odpadlých z evropských automobilek. Kecy o kvalitě padnou za vlast pohledem na stav auta po 100tisících km (v našem slovenském fleetu i podstatně dříve), což je i pro lowend eropských a japonských výrobců těsně po záběhu. Technické parametry jsou tvořené ostrou tužkou a papírem, který snese hodně. Situaci dokresluje typický marketing......
Jinak řečeno, tvrdit, že i30/ceed, Sportage, Ix35 či santafé jsou srovnatelné (nebo nedejbože nejlepší/nejkvalitnější/nejoblíbenější) není jen pouhá drzost, je to stejná nebetyčná lež, jako tvrdit, že Jihlavanka nebo Tchibo jsou proti Lavazza či Illy nejlepší/nejkvalitnější/nejoblíbenější.

Mirek
11. července • 11:35

Tak ty už víš, jak vypadají současné generace i30, i40, ceed.... po100 tisících km? A prosím tě odkud ty informace máš, dej odkaz, kdo to vyhodnotil..... Já mám spíše dojem, že tady nepokrytě previntivně nasazuješ, neboť ve tvých očích budou tyto automobilky aušusové, i kdyby vyrobily nejlepší auto na světě.

zkaženej jogurt
10. července • 19:25
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
11. července • 8:10

A tím chceš dokumentovat co? Že třetí nejvýznamnější automobilka světa před dvěma lety byla Wu-Ling? Není. Stejně jako druhou nejvýznamnější není hyundai. Výroba jednoho modelu není z globálního pohledu podstatná. Jistě, elantra je dominantní v části Indočínského teriotoria, hlavně v segmentu lowendové klientely, což je ovšem otázkou času, kdy to převálcují čínské značky. A bude to brzo. Toyota má naproti tomu jasné pokrytí celosvětové a zabírá celé spektrum tříd a typů vozidel jak na lowcost trzích, tak na trzích s vysokou marží. O tom se korejcům nemůže ani zdát. Korea, Singapur a Indonésie se časem zahltí, v Malajsii musí proti domácímu výrobci a o Čínu se pere zbytek světa v čele s mimořádně silným VW. A Čínský trh jasně preferuje domácí a evropské značky, japonské ani korejské tam nehrají první ani druhou ligu. A co je dnes Čína, bude za pět let Indie. Tam se teprve ukáže.

Kankunen
10. července • 9:01

Hlavní důvod je, že konkurence VW napomáhá a nejsou schopni postavit auto, které by bylo bez velkých chyb a generace mohly na sebe navozovat

sup
10. července • 10:08

A ono VW vyrábí auta, která jsou bez chyb? Promiň, ale kde žiješ? :-D

x12345678
10. července • 12:51

Bez velkých chyb ano. Byť si nemyslím, že to je aktuálně argument pro růst či pokles prodejů. Kolika globálních chyb se dopustila Toyota a na prodejnost to mělo vliv nula. PSA se (nepočítáme-li kavalitativní level obecně) žádných velkých chyb nedopouští a je přesto na pokraji krachu.

Tomas
9. července • 21:45

To je zase ten typický novodobý kapitalista . Vyrobit co nekvíce aut - vydělat co nejvíc eur - vyrábět vše v Číně aby akcionáři nejvíc vydělali .....a za co budou žít lidi v evropě .

jogurt
9. července • 22:51

OMG!!!

x12345678
10. července • 14:58

Taky se mi z něj udělalo mdlo. Ale komunistické nepochopení ekonomických zákonitostí je bohužel na vzestupu.

Petr Maleček (dj.kure)
9. července • 21:02

Takže můžeme očekávat, že VW začne tlačit na kvantitu, čili bude nutné potlačit kvalitu. Nebo kdo má tak často a tolikrát kupovat auto? :-)

jogurt
9. července • 22:50

Nemůžeme. V EU se výrazně prodloužil cyklus obnovy fleetu z průměrných 150tkm na 250-300tkm. Žádná velká automobilka si nedovolí to ignorovat.
A v Číně mají E produkty šanci pouze jako kvalitní. Číňané (myšleno ti, co mají peníze) mají docela jasno v tom, jakou kvalitu za své peníze chtějí a na rozdíl od nemalé části evropanů mají jasnou schopnost rozlišit mezi kvalitou a nekvalitou.

George
9. července • 18:39

Hezké by na tom bylo,kdyby se těch 10mio. vozů vyrobilo u nás v Evropě a Číny a spol. exportovalo.Několika akcionářům rostou sice zisky,ale nezaměstnanost díky přesunu výroby na východ stále roste,a bude růst(a né jen díky automobilovému průmyslu).Takže za pár let,bude koncern a né jen on,prodávat v Evropě tak akorát hov.. :-(

Jakub
10. července • 12:41

To je právě rozdíl mezi evropou a čínou potažmo usa. Oni si tam prostě nenechají natahat hotové výrobky bez toho, aby tam firmy neinvestovaly a nezaměstnaly lidi. Evropané klidně firmy vyženou vysokýma daněma, byrokracií, rádobysociaální politikou a pak se diví, že lidi nemají práci a peníze za výrobky místních firem...

x12345678
10. července • 12:55

Až na posledních 5 slov naprostý souhlas. Evropani sice rádi pláčou, že nemají peníze, musí kupovat čínské, turecké a jiné oblečení, rumunská auta, ale podle velikosti pupků a zadnic tedy hlady rozhodně netrpí.

Jan
9. července • 18:57

A jaky by to podle Vas davalo ekonomicky smysl pro dane automobilky? Take je to daleko ekkologictejsi, neni treba transportovat takove ohromne mnozstvi zbozi na znacne vzdalenosti. A evropa zustane usetrena budovani dalsich fabrik.,

George
9. července • 19:07

Jaký??? Že by mělo v budoucnu několik set tisíc lidí práci a za co žrát?,,A evropa zustane usetrena budovani dalsich fabrik." Děláte si prdel,nebo nečtete noviny??Co chcete asi tak s tou rostoucí nezaměstnaností v budoucnu dělat??Říct těm lidem,at' jsou spokojeni,že se můžou jít EKOLOGICKY napást??Jaký smysl to dává,že se všechno vozí z Číny k nám??To je taky normální,EKO ???

jogurt
9. července • 20:02

Není, ale spotřební zboží a auta jsou rozdílné komodity. Evropa má jiné náklady a běžná evropská auta s pracovními náklady manuála za 20€/h by v Číně nikdo nekoupil, když tamní náklady na manuálního pracovníka jsou 1,5 USD/h. Clo neclo, nefungovalo by to. Buďme rádi, že VW do EU zatím nedováží auta, která v Číně vyrábí. I na to jednou dojde....

kukol
9. července • 20:47

V Číně musí automobilky vyrábět z jednoho prostého důvodu. Čínský soudruh to tak chtěl. Na auta dřív dal velká cla a tím prakticky znemožnil dovoz. Těm, kdo chtěli v Číně vyrábět a prodávat přidělil čínského automobilku s kterou vyrábí auta a dělí se půl na půl. VW a další mají tedy jen polovinu a navíc se čínské automobilky naučí docela jednoduše auta vyrábět.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
9. července • 22:58

Po 4.-10. návštěvě Číny a tamních podniků pochopíš, jak daleko jsi od reality.

R
9. července • 20:16

no, to, že většina výrobků pochází ze zemí mimo EU je velký průšvih, dokonce si až říkám, jestli to není naschvál, aby místní přistěhovalci z Afriky a okolí a spol. měli solidní sociální příspěvky...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
9. července • 22:56

Ehmm opatrně, policie naslouchá a obvinit s rasismu je snazší než jiného za zneužití sociálních dávek a drobné zlodějny ....

Doporučujeme

Články odjinud