Krach jednání: automobilka Opel v německé Bochumi končí

Zaměstnanci závodu automobilky Opel v německém městě Bochum odmítli plán restrukturalizace. To znamená, že výroba v závodě skončí do konce roku 2014 a závod se poté uzavře.
Krach jednání: automobilka Opel v německé Bochumi končí

Definitivní konec pro bochumskou továrnu znamená krach jednání mezi majitelem a odbory. Americký majitel Opelu, automobilka General Motors, navrhovala, že v závodě po ukončení výroby aut zachová výrobu součástek a část pracovních míst.

V závodě nyní pracuje 3200 zaměstnanců. Vedení slíbilo, že zde nejméně do roku 2016 udrží 1200 pracovních míst, požadovalo však odložení růstu mezd.

Podle odborového svazu IG Metall návrh zamítlo 76,1 procenta hlasujících, protože podle nich byly sliby vedení zavádějící a nejasné.

Předseda správní rady Opelu Steve Girsky již dříve uvedl, že pokud zaměstnanci nebudou s plánem souhlasit, skončí výroba v závodě do 1. ledna 2015.

Klepněte pro větší obrázek
Závod automobilky Opel v Bochumi.

Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a americká mateřská společnost General Motors chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Automobilka zaměstnává v Evropě zhruba 37 tisíc lidí, z toho více než polovinu v Německu, kde má celkem čtyři továrny.

Evropské aktivity GM v loňském roce vykázaly provozní ztrátu 1,8 miliardy dolarů (36 miliard korun). Automobilka GM je v Evropě ztrátová již 13 let za sebou.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků