Krach jednání: automobilka Opel v německé Bochumi končí

Zaměstnanci závodu automobilky Opel v německém městě Bochum odmítli plán restrukturalizace. To znamená, že výroba v závodě skončí do konce roku 2014 a závod se poté uzavře.
Krach jednání: automobilka Opel v německé Bochumi končí

Definitivní konec pro bochumskou továrnu znamená krach jednání mezi majitelem a odbory. Americký majitel Opelu, automobilka General Motors, navrhovala, že v závodě po ukončení výroby aut zachová výrobu součástek a část pracovních míst.

V závodě nyní pracuje 3200 zaměstnanců. Vedení slíbilo, že zde nejméně do roku 2016 udrží 1200 pracovních míst, požadovalo však odložení růstu mezd.

Podle odborového svazu IG Metall návrh zamítlo 76,1 procenta hlasujících, protože podle nich byly sliby vedení zavádějící a nejasné.

Předseda správní rady Opelu Steve Girsky již dříve uvedl, že pokud zaměstnanci nebudou s plánem souhlasit, skončí výroba v závodě do 1. ledna 2015.

Klepněte pro větší obrázek
Závod automobilky Opel v Bochumi.

Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a americká mateřská společnost General Motors chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Automobilka zaměstnává v Evropě zhruba 37 tisíc lidí, z toho více než polovinu v Německu, kde má celkem čtyři továrny.

Evropské aktivity GM v loňském roce vykázaly provozní ztrátu 1,8 miliardy dolarů (36 miliard korun). Automobilka GM je v Evropě ztrátová již 13 let za sebou.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků