Kozí dech slaví 60 let: Mopedy Stadion v Rakovníku dělali 7 let

11 komentářů

Antiautomat
7. června • 18:57

...pekna akcia. Gratulujem majitelom. A nemyslim to ironicky. Super historicke masinky!Inak, moj favorit z tych casov je Manet, ale to uz je iny pribeh. ;-)

Kuk Vykuk
7. června • 11:57

Smradu jak v Cařihradu.

Standa
7. června • 14:30

Neboj, to nebyl diesel ;-) to byl dvoutakt, a ten voní jako mísa ovoce. :-D

Kuk Vykuk
8. června • 1:32

No právě, ten voní jak chcíplá smrt 3-[

USA
7. června • 10:31

moped byl muj první "zavodni" stroj. pak fichtl, a od 13 motorka dvaapula a od 15 jsem spadnul zase na fichtla, ale to uz legalne.
dnes bych na motorku kvůli bezpecnosti nevlez, ale k jezdcum na tehle dabelskych strojích chovam uctu a radsi je mam před sebou nez za sebou ...

Lojza
9. června • 8:58

Muj otec jeste ma Stadiona cerveneho. Ucil me s tim ridit, tak jsem jako malej capart sedel na nadrzi .To jsem byl frajer na tu dobu,kdyz mi ho otec po case pujcil na projizdku po meste. Vsichni meli pouze babety ti nejlepsi Simsony-):-D

Miliardar
7. června • 9:47

Je možná hezké žít nostalgií, ale já to ani nebudu zkoušet: https://goo.gl/29fqnV... (sekce Učení). Protože není nic krásnějšího než něco vyrábět, tvořit než koukat na věci co fungují a nefungují. A nebudeme si nic namlouvat, ale u kozího dechu to platí dvojnásob. :-D A jen tak naokraj můj cíl se jmenuje Concorde. B-]

Driver
7. června • 9:41

Nostalgie :-D
Jsem se na tom učil jezdit někdy ve 13ti.
Super vzpomínky i historie ale objektivně?
Byly to ale neskutečné šmejdy.
Zapalování se z neznámých příčin muselo seřizovat každou chvíli, svíčky a fajifky měly životnost v řádu dní, pak se snižoval výkon, přehřívalo se to, ucpávaly trysky, spojka šla chvíli dobře, chvíli hůř, vlastně člověk víc servisoval, než jezdil a brzdy byly zoufalé. Třeba Simson o pár let později, to bylo jako zázrak. 10let jste jezdili, a i potom to startovalo na první šlápnutí, 4kvalty, spojka fungovala studená i teplá a nebyl problém na tom dojet k moři.

dilema
7. června • 22:22

Tehdejší novinář I. M. Jehlička na mopedu Stadion přejel Sinajskou poušť. Jeli tam tenkrát kromě Stadionu i na motocyklu Jawa Pionýr a skútru Manet 100 v doprovodu dvou Škodovek 1202. Napsal o tom knihu "Stopy míří na Sinaj". Takže to asi zas tak nespolehlivé nebylo, když o rok dříve před jejich cestou v té poušti zahynuli 3 Američané, kteří to zkusili projet na mnohem silnějších motorkách.

Standa
7. června • 10:01

No já tedy nevím, v jakém stavu byl ten váš stadion, a nemohu tudíž soudit. Ale našel jsem v roce 1988 v seníku pohozený tento moped S 22, ležel tam v seně asi 25 let. Vyčistil jsem karbec, trysky, seřídil odtrh, nalil benzín, a za chvíli už jsem jezdil po vesnici. Takže to asi nebylo tak špatné, protože jsem neměnil ani fajfku, ani svíčku, prostě nic. Ale pravda je, že pak už jsem ho víc neviděl - ukradli mi ho, takže nevím, jak dlouho ještě spolehlivě jezdil.

Ficus
7. června • 9:28

Mám S11 i 22 a pořád to jezdí...

Doporučujeme

Články odjinud