Kouření v autě: podle britských lékařů by mělo být zakázáno

Kouření v autě: podle britských lékařů by mělo být zakázáno

Britští lékaři vytáhli tvrdě do boje proti kouření v automobilech. Požadují jeho zákaz. Koncentrace cigaretového kouře v uzavřeném autě může být podle nich až třiadvacetkrát vyšší než v zakouřeném baru. Cigaretový kouř obsahuje na 5000 chemických látek, které způsobují rakovinu, poškozují srdce a cévy a vyvolávají alergické reakce. V uzavřených autech ohrožuje hlavně malé děti a starší lidi. 

Klepněte pro větší obrázek
V Česku umírá na následky kouření 50 lidí denně.  

Britská asociace lékařů proto vyzvala vládu, aby se zachovala „odvážně“. Děti by neměly být vůbec vystaveny účinkům tabákového kouře. Ty děti, které vdechují zakouřený vzduch, mají celý život snížené plicní funkce, častěji trpí záněty dýchacích cest a středního ucha. Alergie a astma u nich má horší průběh než u dětí, které nejsou tabákovému dýmu vystaveny.

Starší lidé jsou zase náchylnější na problémy s dýcháním. To se může výrazně zhoršit, pokud budou vdechovat cigaretový kouř v autech. 

 

„Každý rok v Anglii zemře více než 80 000 lidí kvůli kouření. A to číslo stoupá. Ve světě je to šokujících šest milionů,“ řekla doktorka Nathansonová.

 

Lékaři ale nevidí jen čísla, denně se střetávají s konkrétními případy – dětmi, které se narodí postižené v důsledku kouření. 

Doktorka Nathansonová vyzvala vládu, aby přijala zákon zakazující kouření v autech. „Velká Británie postoupila výrazně kupředu v boji proti kouření, když ho zakázala na veřejných místech. Ale je třeba jít dále.“

A reakce britské vlády? Vlažná. Zatím chystá podle svého mluvčího jen velkou kampaň namířenou proti kouření.

Ozvala se však i opačná strana. Simon Clark, představitel kuřácké skupiny Forest řekl: „Co by mělo ospravedlnit zákaz kouření v autech? A pokud by to prošlo, tak co bude následovat? Zakážeme kouřit doma?“


 
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků