Korsická rally

Na korsickou rally vždy některý z týmů angažuje jezdce, který se více či méně specializuje na asfaltové soutěže. V letošním ročníku si tak počínaly týmy Peugeot, Ford i Subaru.
Korsická rally
Na korsickou rally vždy některý z týmů angažuje jezdce, který se více či méně specializuje na asfaltové soutěže. V letošním ročníku si tak počínaly týmy Peugeot, Ford i Subaru.

U Peugeotu startovaly tři vozy, když právě ten třetí řídil asfaltový specialista Panizzi. Tři vozy nasadil také Ford, ke stabilním jezdům se přidal ještě Ital Liatti. Subaru mělo na startu pouze standardní dva vozy, ale k Burnsovi se tentokrát přidal Jean-Joseph.

Ostatní tovární týmy, které se účastnily, nastoupily v klasickém složení

Peugeoty už od prvních kilometrů všem ukazovaly, kdo že je na Korsice doma a po prvních čtyřech RZ měly desetisekundový náskok na první vůz stáje Ford, řízený Carlosem Sainzem. Na poslední zkoušce první etapy převzal vedení Panizzi před Delecourem, který ztrácel šest sekund. To je zajímavé zejména v souvislosti s tím, že má za sebou dlouho závodní pauzu.

Další etapa začala zrušením osmé zkoušky kvůli neukázněným divákům. To však nebylo poslední přerušení v soutěži. O další přerušení se postaral Colin McRae. Po velmi rychlém úseku prolétl s Focusem kamennou zídkou a spadl do rokle. Zastavil se až o strom a to ještě koly vzhůru. Nicky Grist, spolujezdec Colina McRae se z vozu bez problémů dostal sám, ale Colin McRae z něj částečně díky počátečnímu bezvědomí a hlavně díky tomu, že nárazem se posunul ochranný oblouk a zablokoval dveře, nemohl sám dostat.

Po krátkém vyprošťování byl Colin McRae vytažen ze svého Focusu a převezen do nemocnice v Bastii, kde zjistili zlomeninu lícní kosti a pohmožděné plíce, což podle vyjádření lékařů nejsou zranění nijak vážná.

V poslední zkoušce druhé etapy se na první pozici vrátil Delecour. Důvodem, však bylo to že Panizzi nemohl nastartovat vůz. Před závěrečnou etapou měl Delecour na Panizziho náskok dvě desetiny sekundy, třetí Sainz ztrácel 25 s, čtvrtý Burns půldruhé minuty a devátý Mäkinen, který měl za sebou drobnou nehodu, dokonce přes čtyři minuty.

V závěrečné etapě se o vítězství podělili Burns (2x), Panizzi (1x), Delecour (1x), Gronholm (1x) a Sainz (1x).

Na několika posledních zkouškách si Delecour a Panizzi několikrát vyměnili vedoucí pozici v absolutní klasifikaci a to byl asi největší důvod k tomu, že přišlo z týmu Peugeot rozhodnutí o tom, že vyhraje Panizzi. Mluvčí týmu Peugeot to zdůvodnil tím, že v době vydání rozhodnutí vedli bratři Panizziové a „navrch“ měli i v průběhu celé soutěže.

Dalším podnikem v kalendáři MS v automobilových soutěžích je italská rally San Remo, která začíná 20. října.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků