Výroba Polestaru 2 byla v Číně spuštěna navzdory koronaviru. Panují zde nutná opatření

Pandemie koronaviru nezabránila ve spuštění výroby druhého modelu značky Polestar. Zaměstnanci jsou však pod drobnohledem.

Přestože místní opatření pomalu zvolňují a počet nově nakažených v Číně podle nejnovějších zpráv klesá, situaci byste zde mohli stále popsat jako vážnou. Ani to však nezastavilo Polestar, aby v továrně v oblasti Luqiao nespustil plánovanou výrobu modelu s číslovkou 2, tedy čtyřdveřového elektromobilu Polestar 2.

Volvo v nové reklamě postavilo čtyři náklaďáky na sebe. Výsledek ve světě nemá obdoby

Volvo v nové reklamě postavilo čtyři náklaďáky na sebe. Výsledek ve světě nemá obdoby

Automobilka vzniklá z divize Volva a rovněž patřící pod střechu čínského koncernu Geely si je však nynější situace vědoma, a proto byla produkce spuštěna s řadou přísných opatření. Ostatně podobným způsobem si dříve i Volvo zajistilo restart produkce v některých svých továrnách v Číně.

Tak například, pracovníkům Polestaru v Luqiao je pravidelně měřena teplota a jsou kontrolováni na příznaky nákazy, ochranné prostředky jsou pro všechny zaměstnance samozřejmostí a pravidelně zde probíhá dezinfekce prostorů továrny.

Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Ženeva 2019 živě: Poprvé za volantem Polestaru 2. Takové Volvo pro vegany...

Prvním variantou Polestaru 2, která putuje do výroby, je zaváděcí Launch Edition startující na ceně 58.800 eur (pro německý trh), tedy v přepočtu za asi 1,6 milionu korun. Jde o specifikaci s dvojicí elektromotorů, systémovým výkonem 300 kW (408 koní) a baterií o kapacitě 78 kWh – pro dojezd až 470 km (WLTP).

Tyto vozy se dostanou prvně k evropským zájemcům, podle všeho už během července, načež bude pokračovat zahájení prodeje v Číně a USA. Později nicméně přijede i základní specifikace s jedním elektromotorem, nižším výkonem i dojezdem, jejíž cena má začínat na ceně 39.900 eur (asi 1,1 milionu korun).

Koronavirus online

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků