Škodě zdražení v době koronaviru jen tak neprojde. Vlivný člen dozorčí rady zuří

85 komentářů

Helle
22. února • 19:10

Vzhledem k tomu, kolik je na trhu lepších a hlavně levnějších aut, tak se zase nic tak zásadního neděje. Pouze mi kdysi babička říkala : kdo chce hodně, nemusí nakonec dostat nic.

Helle
22. února • 18:39

Vzhledem k tomu, kolik je na trhu lepších a hlavně levnějších aut, tak se zase nic tak zásadního neděje. Pouze mi kdysi babička říkala : kdo chce hodně, nemusí nakonec dostat nic.

agent 007
28. dubna • 22:32

Tak budeme kupovat jiné auta.

Petr
9. dubna • 23:10

Proč se nad tím vůbec někdo pozastavuje? Nové Škodovky stejně u nás většinou kupují firmy a ty se mohou rozhodnout pro jinou značku. Stejně jako soukromá osoba. K tomu se teď vše zcela zamotalo, takže nikdo neví jak to bude a jen čas ukáže jestli to bylo chytré rozhodnutí. Nakonec výši cen určují prodeje na západě a nikoliv u nás.
Ač mám sám Škodovku, tak pokud bych si nyní kupoval nové auto, šel bych do Toyoty.

E15
10. dubna • 16:31

A tu Toyotu bys volil na základě nějaké zkušenosti a nebo podle papírových předpokladů? Protože pokud jde o kvalitu jízdy, tak je to docela šok (konkrétně RAV4) a to i ve srovnání s obyčejným VW (Tiguan). Taky jsem o Toyotě uvažovali, ale reálné vyzkoušení nás rychle vyléčilo. Pokud ale někdo řeší výhradně spolehlivost a spotřebu a jinak už vůbec nic, pak je cílovka.

petr r. (petrumr)
10. dubna • 17:47

rav4 s 2,5L hybridem o 222koní? nebo 218koní?
Škodovky se nemají srovnávat s autama, které jsou vlastně stejné ato s předraženým tiguanem když na moravě(slezsku) se vyrábí evropská špička tucson.

E15
10. dubna • 19:17

Ve srovnání s tou RAV4 je ten předražený Tiguan pořád o dost levnější. A pokud jde o otázku 222 a nebo 218 koní, tak prodejce Toyoty říkal, že je to úplně jedno, prý vůbec žádný rozdíl.

petr r. (petrumr)
10. dubna • 20:05

ježíš kristus ten výkon se liší počtem elektromotorů, tak někdo řekl, že toyota je blbá a tys to zbaštil aji s navijákem. V tiguanu máš kardan, v hybridní toyotě dva elektromotory. Tuším, že jsi sedl na lepVW a po poznání ti praskla žilka, měl ses držet té baby co mají toyoty doma.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
10. dubna • 21:20

Já vím, že 222HP je AWD a má vzadu elektromotor! Ale prodejce TOYOTY!!! říkal, že se to na silnici nijak neprojevuje. Pokud je prodejce TOYOTY idiot a kecá kraviny, není to můj problém (ani za to nemůže VW). Poptávali jsme 222HP, zkoušeli jsme 218HP.

petr r. (petrumr)
10. dubna • 22:52

Tak si jdi k VW a couvej na spalovák.

petr r. (petrumr)
10. dubna • 7:30

tohle jsem chtěl napsat a bude jich více jak toyota v Kolíně spustí výrobu nového yarise. Hyundai rozjíždí výrobu aut v uterý a určitě udělá na popud toyoty(edice best) taky něco pro nás co nemají dost peněz.

asdf
9. dubna • 23:02

Svině kvičí

petr r. (petrumr)
9. dubna • 19:42

kdyby škodovkáři vystoupili z odborů to by byla sranda.:-D

Tom
9. dubna • 21:16

A proč by to dělali? A navíc bys na to také doplatil.

petr r. (petrumr)
10. dubna • 7:26

tome, já jsem vystoupil z odborů a mám více peněz než ti co tam zůstali. Odborář mě říkal, že se to vlastně nesmí.:-D Ted jedu podle zákoníka práce, mám více dovolené, mám stravenky místo dovážené stravy atd. Na ten jejich pomeranč a kolekci sere hlavně ten, co se umí o sebe postarat, maká a není zvšdaví živit druhý. Tome otevři oči, jestli jsi špička v daném oboru tak odborářské vodění za ručičku nepotřebuješ.

Mirek
9. dubna • 22:29

Zkus rozvinout větu, že by na to on doplatil také.

joe
9. dubna • 16:51

Kia prodlužuje sedmiletou záruku u aut kterým to v těchto dnech končí o dva měsíce, proti tomu mi připadá ta sranda záruka u škodovek legrační...:-)):-)):-))

Hloupý Honza
9. dubna • 16:42

Většině populace v této době to je stejně úplně jedno i kdyby zdrazily o 100%!!!!!!

Shimi
9. dubna • 16:46

Přesně tak ;-)

666
9. dubna • 16:25

Zdražení v době největší krize v dějinách lidstva je naprostá hloupost !!! Na jaře jsem si chtěl koupit novou Škodu, ale po zdražení na to seru. Z principu B-]

EL2020
9. dubna • 17:08

Mám spadeno na Octavii PHEV, ale v rámci krize budu chtít skandálně OBŘÍ slevu! :-))

Platyn75
9. dubna • 14:51

Já osobně bych si nic z koncernu nekoupil tak mi to je jedno. Konkurence má lepší auta i levnější.

OOOO
9. dubna • 14:59

Koncern nemá konkurenci. Je spousta levnějších aut, ale určitě nejsou žádná lepší! To si tu všichni zapište za uši a přestaňte pyskovat! !!! 3-[

Jozef
9. dubna • 18:40

Skoré uzdravenie želám z nevedomosti 🙏

OOOO
9. dubna • 19:13

Jako obvykle je zase nejchytřejší ten, který toho nejméně ví! 3-[

Mirek
9. dubna • 22:31

To myslíš vážně? Prvního dubna už bylo."Koncern nemá konkurenci. Je spousta levnějších aut, ale určitě nejsou žádná lepší! To si tu všichni zapište za uši a přestaňte pyskovat! !!!"

R
9. dubna • 14:18

A co treba takhle: očekáváme menší prodeje, zvýšíme ceny a zisk zůstane plus-minus stejný ;-)

Kryshna
9. dubna • 14:06

Mezi přáteli mám dva, kteří mají malé firmy, několik zaměstnanců a jde o obchodní firmy. Jeden z nich chtěl ještě před covidem výměnu vozového parku v počtu 5ks. Ted to stopnul a vyčkává, na to co bude a na lepší ceny aut. Tak uvidíme, Skoda se asi do hledáčku nedostane... vzhledem k tomu že nasadili jiný, než očekávaný trend. Stejně je to zvláštní, nevyrábí a přesto zdražují 😃

E15
9. dubna • 14:21

Nás zastihl Covid ve stejné situaci, byť aktuálně poptáváme jen dvě auta. Zase si říkám, že vlastenecká povinnost teď velí koupit buď Škodovku, nebo koncern, nebo alespoň něco evropského. A jako náplast na to italské strádání pak jednu Giulii :-)

mpolan
9. dubna • 18:04

I soukromé osoby teď čekají, jak se vyvinou ceny. Osobně si myslím, že s poklesem budou mnozí pár měsíců čekat. Jak dovozci a výrobci, tak kupující. My budeme spekulovat, kdy to konečně přijde, jim budou utíkat příjmy. Teď je otázkou, kdo to vydrží déle.
Vlastenecká povinnost by sice říkala "koupit Škodu", ale pokud se mi do mých potřeb dovede trefit až Octavií za nesmyslné peníze, pak prostě smůla, nebude Škoda a nebudu vlastenec. Škodu tak či tak zachrání spíš firmy a stát (ten ročně koupí několik tisíc jejich aut).

Ota
11. dubna • 7:52

pokud budou chtit plnit ctvrtletn , pulrocni a rocni plany, zlevni okamzite a nebo, po vzoru francouzu, nasadi slevy jak krava ... typicky francouzove maji u vsech cenikovych cen automaticky slevy.

ACE
9. dubna • 13:48

A není to celkem jedno, kdo si koupí novou škodu, snad kromě pár důchodců tu Fabii.

eCVThater
9. dubna • 14:13

Tak proto ještě nerozjeli výrobu! Koronáč Škodovce právě decimuje cílovku. :-O

Karel
9. dubna • 13:35

Ten pan je zcela mimo realitu a neumí matematiku základní školy. Když si vybrecim vyšší platy (náklady), logicky se to musí projevit na ceně pro zákazníka. Nebo jaký je sen odboráře? Prodávat s nulovou marzi? Pak o práci přijdou všichni, protože firma nebude mít peníze na vývoj atd. Fakt neskutečný a neuveritelny

Lojza
10. dubna • 12:07

ty jsi take nulova marze. Skoda davala napr. na nektere modely velkym korporacim pujcovnam slevy i pres 25% na kary. Ze by skodovka byl lidumil a na tech autech prodelavala, asi ne....

Pavel
9. dubna • 15:29

Firma musí hlavně vydělat na dieselgate, emisní pokuty, vývoj elektromobilizace a akcionáře. Když něco zbude, bude to fajn :-D
Takže zájemci račte přitlačit za svou vysněnou koncernovou novou krásku....

homer
9. dubna • 15:09

mel bys informovat zeme s nejvetsi produktivitou prace a nejvetsim hdp o svym objevu jak jim skodej odborari

Takurcite
9. dubna • 13:08

A ze by se pan odborar taky pozastavil nad platama a premiema zamestnancu, co tam pobiraji?
A ted v korone sedi doma na zadku a berou a berou.
To ne, to se zas bude kricet pred vanocema, ze ten 100 tisicovej bonus pro frantu, co utahuje sroubky (ale dobre utahuje, panecku!) je malo, uz se na ty vyzirky tesim :)Ale ono jim asi ted sklapne. A abychom si rozumeli, tim nemyslim zamestnance, ale odborare...

OTTO
9. dubna • 13:03

Jinak celá ta naše diskuze i článek jsou jen taková zbytečná virtuální realita, protože když jsou výroba i prodeje na nule, tak je vlastně úplně jedno, jaká hausnumera si napíší do ceníků. Řekl bych, že to je teď to poslední, co někoho reálně zajímá.

Adamantium
9. dubna • 12:43

Je čistě jen a pouze na majiteli, o kolik zdraží nebo kolik si za zboží řekne. A je čistě jen a jen na zákaznících, aby takovou cenu akceptoval či nikoliv. Bavíme se samozřejmě o konkurenčním prostředí, což automobilové je..

OTTO
9. dubna • 12:57

Tak to samozřejmě. Pro mě za mě ať si zdraží ne o 4, ale klidně o 40%. Jejich boj.

Radek
9. dubna • 12:16

Tak to je opravdu VLIVNÝ člen představenstva, z kterého si Helmuti určitě sednou na prdel. V podstatě je tam trpěný aby bylo učiněno zákonům za dost - snaží se pro Škodováky urvat prachy co to jde, kdyby měli soudruzi z NDR možnost se odborů zbavit, tak už tam dávno není. V tom představenstvu se určitě klepou strachy až po nich bude chtít vysvětlení, určitě z toho ani nespí.

Jan
13. dubna • 4:35

Pán Povšík je jedno veľké vyžrané prasa, ktorý sa drží koryta zubami nechtami! Keď som v r. 2003 nastupil do Skody Auto, uz vtedy bol v predstavenstve a je tam dodnes! Prečo asi? Lebo mu ročne za toto členstvo kvapka do vrecka milion-dva, ak nie viac! Pritom v zákulisí sa z neho všetci Nemci v predstavenstve smejú! On len povie akože "bububu" aby sa nepovedalo! V skutočnosti je mu to vsetko u prdele!

homer
9. dubna • 15:03

cim vyspelejsi ekonomika tim vlivnejsi odbory a nevymysleli je bolsevici jak se domnivas

Josef
9. dubna • 12:43

Bude hezké sledovat, jak se bude odborář "rozčilovat", až se bude Superb vyrábět v Turecku...:-)

hasič (ten původní)
9. dubna • 16:02

Naši odborářští bosové v čele s panem Falbrem, Štěchem, Povšíkem ,či Střehulou mají hromady geniálních nápadů, nezpochybnitelné know-how téměř na všechno, plus fůru kapitálu, který našetřili svojí tvrdou prací. Do podnikání se bohužel z těchto pánů nevrhnul ani jeden. Je to pro tuto zemi velká škoda, protože dnes mohli mít tito bosové/manageři desítky firem a tisíce zaměstnanců , kterým by platili minimálně švýcarské mzdy.... Věřím tomu, že kdyby Povšík řídil Škodovku, zaměstnanci nejezdí Škodovkami, ale Mercedesy 😀.

OTTO
9. dubna • 12:55

Superb se nejspíš nebude vyrábět vůbec a pokud ano, tak určitě ne v Turecku.

Freddka
9. dubna • 12:15

Tedka uprostred pandemie vubec nikdo zadne auto nekupuje, takze jestli je cena o par procent vyssi nebo nizsi je uuuuuplne jedno.Co se bude dit potom, to se muzeme nechat prekvapit. Automobilka budto pujde cestou zachovat produkci a prodavat levneji, nebo zdrazit a uzivat si vysoke marze a pozavirat par fabrik a presunout je do levnejsich zemi. To se obecne dela velmi tezko a ted jim v tom nikdo moc nemuze branit.V roce 2008 vetsina automobilek sva auta zdrazila. Tak uvidime co udelaji tentokrat.Ono taky dost zalezi “jak drahe budou penize”, tedy co udelaji ti, kdo na auta lidem a firmam pujcuji penize. - auto muze byt levne, ale pujcka penez na nej muze byt draha a to potom automobilce taky moc snizeni ceny nepomuze.

Nyte
9. dubna • 16:29

Nevím, jak v roce 2008, ale v letech 2009-2013 se zlevňovalo až na samé dno.

OTTO
9. dubna • 19:02

Přesně tak, dobře si to pamatuju, protože jsem kupoval Octavii v roce 2009 a už tehdy byly ceny jinde než rok-dva předtím a pak to šlo ještě víc dolů...

Milan MID
9. dubna • 12:12

za ty peníze si koupím raději Mazdu 2 l to je jiné kafe !!!!Oni asi chtějí Škodovku odrovnat NĚMČOUŘI POSR...

Nyte
9. dubna • 16:27

Správně se to píše "bych koupil". Reálně ten předražený zázrak nikdo nekupuje.

Josef
9. dubna • 11:52

"Odborný" názor Odboráře....;-)
Přitom je naprosto logické, když poptávka letí nahoru, tak se zdražuje a naopak, když vázne odbyt, tak se cena zboží snižuje. Škodovka nestačí vyrábět a uspokojit poptávku, tak proč nezdražit, že?;-)

Nyte
9. dubna • 16:24

"Škodovka nestačí vyrábět a uspokojit poptávku"Škodovka nevyrábí a poptávka není, Josefe.

Josef
9. dubna • 19:20

Snad si nemyslíš že cenová politika a rozhodnutí se dělají jen tak ze dne na den a že to neprochází rozhodovacím, připomínkovacím a schvalovacím procesem? Čili že už bylo rozhodnuto dříve, ještě před "virózou".

Nyte
10. dubna • 1:55

To je ve výsledku jedno. Zdražili uprostřed pandemie, zastavené výroby a prognóz o pětiprocentním propadu HDP, to je realita..

OTTO
9. dubna • 12:54

Ve kterém paralelním vesmíru je tak vysoká poptávka, že Škodovka nestačí vyrábět? To platilo naposledy tak před měsícem....

Josef
9. dubna • 13:26

Třeba je ta poptávka tak vysoká, že je aut málo na skladě. Proč i v tomto případě tedy nezdražit, že? Vždyť i Ferrari drží a zvyšuje cenu, aniž by zvyšovala výrobu, tak proč by to nemohla dělat Škoda? (Češi za svoji škodověnku rádi připlatí... Protože přece jiné lepší auto neexistuje.):-))

Ja
9. dubna • 11:28

To je dobre jen to zdrazte vzdyt to jsou super kary.

OTTO
9. dubna • 10:51

Jinak doufám, že jestli Angela opět rozjede šrotovné, tak že Babiše nenapadne se přidat. Minule jsme se svezli jako černí pasažéři a to celkem ušlo :-D.

McQ
9. dubna • 10:51

jestli zdražují kvůli kursu EUR, tak až klesne, určitě opět zlevní

agent 007
28. dubna • 22:40

EU chce, aby jsme to zalepili, proč?

OTTO
9. dubna • 10:46

Zdražení v době krize je samozřejmě nesmysl (vzpomeňme na Baťu, který v době Velké krize zlevnil plošně o 50%!). Toto zdražení má v podstatě jediný možný smysl a to, aby po znovurozjetí výroby a otevření prodejen mohli o to více zlevnit. Na jejich předchozí slevy kolem 9ti % teď nebude nikdo zvědavý. Buď zlevní o 30% a nebo se mohou s prodeji rozloučit.
Takže Povšík má pravdu a zdůvodnění koncernu, že bylo rozhodnuto před mnoha měsíci a už to nešlo zvrátit... Co to jako je? Jestli takovou blbost jako cenovou úpravu řeší s takovou pružností, tak to ty ID.3 nerozjedou ani za 5 let a na aktuální krizi budou reagovat zřejmě hyperlowcostovou Octaviíí 5 až někdy počátkem 30tých let.... :-P

Mr.Cool
9. dubna • 10:51

Ale oni nezdražovali. Jen přecenili vůči kurzu. Když ti schudne pan Novák s panem Omáčkou a zbytek zákazníků ne, tak všem zlevníš?

Mirek
9. dubna • 11:41

Nějak jsem si nevšiml, že by zaměstnanci Škoda a zaměstnanci všech českých dodavatelských firem dostávali plat v eurech, aby takto zdražovali a navíc u některých aut opakovaně během několika měsíců.

Medvěd
9. dubna • 13:12

Předpokládám, že Škoda vse plánuje v €, od toho se to pak odvíjí. U nás ve firmě je to stejné a ročně nejméně jednou na někdy i čtyřikrát měníme ceny, náhody nebo dolů podle vývoje kurzu, vždy ale s určitým zpožděním.

agent 007
28. dubna • 22:38

Kdo jim povolil planovet v eckach? Jsme v CR.

Mirek
9. dubna • 20:33

Se Škodou musíš mít tohle dojednané a Škodě nemůžeš ceny měnit, jak se ti napadne, cena je dopředu stanovena a pokud chceš něco změnit, jedině přes jednání se Škodou, ale na změnu ceny musíš mít jejich souhlas, jinak nemáš nárok..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Medvěd
9. dubna • 21:35

Tak to je jasné, bavím se o koncových maloobchodních cenách.

Freddka
9. dubna • 12:55

Tak tady neni slov, zjevne netusis ani ň o cem mluvis.“že by zaměstnanci Škoda a zaměstnanci všech českých dodavatelských firem dostávali plat v eurech”.
To mas pravdu, zaplatit se jim musi v korunach. Ale jak automobilka tak automotive dodavatele vetsinu exportuji do zahranici a za to dostanou eura. Ty eura musi nejprve prevest na koruny aby zaplatili zamestnancum v korunach. Kapis to?
Automobilka exportuje urcite vic nez 90% produkce, doma v CR se proda par tisic kusu.

Mirek
9. dubna • 20:30

Chlapče, když koruna oslabila a Škoda prodává auta za eura stejně, tak na výplatu po přepočtu na koruny spotřebují na mzdové náklady méně euro. Jestli to nechápeš, nemotej se do něčeho, čemu evidentně nerozumíš. Jinak řečeno, nedávno dostali za euro 25 Kč, nyní 27 Kč, takže pracovní síla pro Škodu u nás zlevnila a zlevnily i všechny nakupované díly, pokud neměly firmy domluvenou platbu v eurech.. Kapiš to? Máš zanedbanou matematiku?

OTTO
9. dubna • 12:59

Takže oslabení koruny je pro nic pecka, protože tržby zůstanou, ale mzdové náklady hezky pěkně klesnou.
Je teda trochu problém, že teď žádné tržby nemají, takže jim je ta slabá koruna platná jak mrtvému zimník B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rokyta ex Acz
9. dubna • 13:05

Zastávám názor, že jakákoliv umělá cenová regulace u nestrategických věcí je víceméně bezpředmětná. Volný trh si ukáže sám, které hodnoty snese a které už nebude akceptovat. Je pouze na uvážení podnikatele, jak si svoji cenovou hladinu nastaví.

bzzz
9. dubna • 13:48

No vsak volny trh odval sveho casu vyrobu vicemene vseho spotrebniho do Ciny...

OTTO
9. dubna • 13:20

To samozřejmě souhlasím.

OTTO
9. dubna • 10:54

Euro za 27 Kč tu bylo celé roky, nevšiml jsem si, že by pak při posílení na 25 Kč nějak zlevňovali. To za prvé, druhá věc je, že po koronaviru se probudíme do úplně jiné ekonomické reality, kdy to bude spíš tak, že zchudnou úplně všichni až na sem tam nějakého pana Omáčku nebo Nováka. Komu ta zdražená auta potom chtějí prodávat, je mi záhadou...

Mr.Cool
9. dubna • 11:00

Ano, počítám, že před koncem roku půjde udrndat větší slevy.

Mr.Cool
9. dubna • 10:35

To je série článků, jak pro duševně slabší. Ceny mají spočítané na eura, tak se se změnou kurzu přeceňuje, protože by pak probíhaly reexporty do zemí s eurem. Plácání českého odboráře nikoho nezajímá.

Jezdec
9. dubna • 16:14

Ale nepovídej. Až bude koruna posilovat, tak se jistě nic nestane.

Kosanovič
9. dubna • 10:33

Hlupáku Povšíku, podívej se jak letí nahoru ceny u konkurence, nebo se podívej na platy ve Škodovce vs platy v Kolíně nebo v Nošovivcích nebo se podívej jaké % platu dostáváte i kdyz sedíte na zadku nebo se podívej jak propouští někteří konkurenti (Honda, Nissan a další) a pak raději mlč.

Moik
9. dubna • 15:39

Tak stačí jeho vyjádření, že ekonomiku nahodí stát, banky a velké firmy. Stát by to tak rád měl, ale tolik peněz naštěstí nemá. Banky nebudou nic nahazovat, pomůžou těm, u kterých můžou něco získat a velké firmy se spolehnou na státní tiskárnu cenin. Jedinej, kdo nahodí ekonomiku je bohužel podnikatel a osvč.

Kuk Vykuk
10. dubna • 1:12

Stát bude nahazovat akorát ten zkurvenej Agrofert, na všechny ostatní se zvysoka vysere.

petr r. (petrumr)
10. dubna • 17:34

škodovky tady nemusí být, ale bez jídla se neobejdem, třeba u ná babiš snížil nezaměstnanost a zastavil pohřebák dvou podniků. Co tam máš dál?

Roman
9. dubna • 15:01

Například Ford nebo Renault některé modely zlevnil.

Assasin
9. dubna • 10:26

Klasické jednání párekoncernu. Zaříkávači škodovek a wurstu si mnou ruce. Auta jsou i o celkové firemní kultuře a vstřícnosti k cílové skupině kupujících. Toto je obrázek, který hovoří sám za sebe. Netřeba dál komentu.B-]

Doporučujeme

Články odjinud