Škodě zdražení v době koronaviru jen tak neprojde. Vlivný člen dozorčí rady zuří

Opravdu vysoké a nešťastně načasované. Takto komentuje zdražení vozů Škoda předseda odborů automobilky.

Škoda od dubna zdražila své modely napříč celou nabídkou, takže například taková Scala nebo Kamiq vyjdou až o 20.000 Kč dráž, zatímco elektrické Citigoe iV po dříve výhodném startu už atakuje základní cenu půl milionu korun. Že je zdražování modelů v období pandemie koronaviru a celkového útlumu ekonomiky vysoce nevhodné, si přitom myslí i předseda odborů KOVO Jaroslav Povšík.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Dle Povšíka, který je rovněž členem dozorčí rady Škody Auto, je nynější zvýšení cen vozů až o 4 % tristní. K současné situaci se předseda odborů vyjádřil v posledním vydání Škodováckého odboráře, kde uvádí, že lehké zdražování bylo na pořádku dne, v tuto chvíli a v této výši je nicméně nestandardní.

Škoda Citigoe iV do zásuvky už stojí půl milionu. Během chvíle dvakrát zdražila

Škoda Citigoe iV do zásuvky už stojí půl milionu. Během chvíle dvakrát zdražila

„Samozřejmě ceny se upravovaly vždy, řekněme o jedno procento, to bylo ještě přijatelné. Momentální rozsah zdražení ve výši až čtyř procent je opravdu vysoký, naprosto nešťastně načasovaný do světa zkoušeného pandemií COVID-19, do sílící finanční krize, kdy například v České republice nemůžeme vozy ani prodávat,“ uvedl Povšík.

Škoda v ČR opět zdražila Kamiq a Scalu. Výbava navíc nepřichází, jiná je i záruka

Škoda v ČR opět zdražila Kamiq a Scalu. Výbava navíc nepřichází, jiná je i záruka

Škoda stejně jako další automobilky nejen koncernu VW pozastavily v Evropě výrobu z důvodu potlačení šíření nákazy novým koronavirem. A přestože se má činnost výrobce zase pomalu oživovat, nikdo přesně neví, kdy se provoz rozjede opět na sto procent. Dle mluvčího Škody Pavla Jíny teď ani nemůže automobilka zákazníkům přesně zajistit termín dodání nově objednaného vozu.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Výrazné zdražení během těchto podmínek se může zdát naprosto kontraproduktivní. Mluvčí automobilky ovšem také uvedl, že tento krok byl naplánován už několik měsíců zpátky, přičemž na růst cen má vliv rovněž inflace nebo růst ceny energií. Škoda prý chápe, že zdražení není v době pandemie úplně šťastné, přesto ale nešlo odložit.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

„V této branži dělám dlouho, a toto jsem nečekal. Jako člen dozorčí rady Škoda Auto musím zjistit, jak vůbec rozhodnutí o navýšení cen probíhalo. Pokud někdo postupoval podle víry, že ekonomiku nahodí jen sám spotřebitel, tak je to zcela scestné. Ekonomiku musí nahodit stát, banky a zdravé podniky,“ dodal ve svém komentáři Povšík.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 31 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků