Všechny tři české závody Škodovky byly kvůli koronaviru zavřené od 18. března. Výroba se v nich rozjela dnes ráno, situace se ale do starých kolejí jen tak nevrátí.

Všechny tři české závody Škodovky byly kvůli koronaviru zavřené od 18. března. Výroba se v nich rozjela dnes ráno, situace se ale do starých kolejí jen tak nevrátí.

 V České republice stále platí nouzový stav , obchody, služby a výroba se však znova dávají do pohybu. A to včetně autoprůmyslu, který tvoří zhruba 9 % hrubého domácího produktu, přímo zaměstnává více než 150.000 lidí a dalších 400.000 lidí je na něj napojeno skrze dodavatelské firmy.

V České republice stále platí nouzový stav, obchody, služby a výroba se však znova dávají do pohybu. A to včetně autoprůmyslu, který tvoří zhruba 9 % hrubého domácího produktu, přímo zaměstnává více než 150.000 lidí a dalších 400.000 lidí je na něj napojeno skrze dodavatelské firmy.

Hyundai v Nošovicích rozjel po odstávce kvůli pandemii koronaviru výrobu 14. dubna, dnes se podle plánu rozjely linky všech tří továren Škody Auto (Mladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí).

Hyundai v Nošovicích rozjel po odstávce kvůli pandemii koronaviru výrobu 14. dubna, dnes se podle plánu rozjely linky všech tří továren Škody Auto (Mladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí).

 "Mohu potvrdit, že veškeré činnosti, které byly naplánované na 6:00 ráno, úspěšně začaly a výroba je obnovena,"  řekl ČTK Tomáš Kotera, vedoucí komunikace podniku automombilky Škoda Auto.

"Mohu potvrdit, že veškeré činnosti, které byly naplánované na 6:00 ráno, úspěšně začaly a výroba je obnovena," řekl ČTK Tomáš Kotera, vedoucí komunikace podniku automombilky Škoda Auto.

Podle ČTK není jasné, jak bude provoz po obnovení výroby fungovat. Běžně se pracuje v třísměnném provozu, podle odborů však až na výjimky nepojede noční směna.  „Zásadně vše bude vycházet ze zákona, některé lokality, jako Kvasiny nebo dokonce i Vrchlabí, pojedou na 50 procent,“  řekl pro Škodovácký odborář předseda odborů KOVO Jaroslav Povšík.

Podle ČTK není jasné, jak bude provoz po obnovení výroby fungovat. Běžně se pracuje v třísměnném provozu, podle odborů však až na výjimky nepojede noční směna. „Zásadně vše bude vycházet ze zákona, některé lokality, jako Kvasiny nebo dokonce i Vrchlabí, pojedou na 50 procent,“ řekl pro Škodovácký odborář předseda odborů KOVO Jaroslav Povšík.

Se spuštěním výroby v závodech Škodovky jdou ruku v ruce i  hygienická opatření, která mají zamezit šíření koronaviru . Doporučuje se dodržování rozestupů, časté mytí rukou a používání dezinfekce, naopak se nedoporučuje spolujízda či používání veřejné dopravy.

Se spuštěním výroby v závodech Škodovky jdou ruku v ruce i hygienická opatření, která mají zamezit šíření koronaviru. Doporučuje se dodržování rozestupů, časté mytí rukou a používání dezinfekce, naopak se nedoporučuje spolujízda či používání veřejné dopravy.

V Mladé Boleslavi městská doprava kvůli pandemii koronaviru nejezdí, podle ČTK však jezdí svozové autobusy, které zaměstnance přivážely až k branám závodu. Zájem o ně však údajně byl minimální.

V Mladé Boleslavi městská doprava kvůli pandemii koronaviru nejezdí, podle ČTK však jezdí svozové autobusy, které zaměstnance přivážely až k branám závodu. Zájem o ně však údajně byl minimální.

 V České republice stále platí nouzový stav , obchody, služby a výroba se však znova dávají do pohybu. A to včetně autoprůmyslu, který tvoří zhruba 9 % hrubého domácího produktu, přímo zaměstnává více než 150.000 lidí a dalších 400.000 lidí je na něj napojeno skrze dodavatelské firmy.
Hyundai v Nošovicích rozjel po odstávce kvůli pandemii koronaviru výrobu 14. dubna, dnes se podle plánu rozjely linky všech tří továren Škody Auto (Mladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí).
 "Mohu potvrdit, že veškeré činnosti, které byly naplánované na 6:00 ráno, úspěšně začaly a výroba je obnovena,"  řekl ČTK Tomáš Kotera, vedoucí komunikace podniku automombilky Škoda Auto.
Podle ČTK není jasné, jak bude provoz po obnovení výroby fungovat. Běžně se pracuje v třísměnném provozu, podle odborů však až na výjimky nepojede noční směna.  „Zásadně vše bude vycházet ze zákona, některé lokality, jako Kvasiny nebo dokonce i Vrchlabí, pojedou na 50 procent,“  řekl pro Škodovácký odborář předseda odborů KOVO Jaroslav Povšík.
11
Fotogalerie

Škoda následuje Hyundai. V Česku opět rozjela výrobu, snadné to ale mít nebude

Všechny tři české závody Škodovky byly kvůli koronaviru zavřené od 18. března. Výroba se v nich rozjela dnes ráno, situace se ale do starých kolejí jen tak nevrátí.

V České republice stále platí nouzový stav, obchody, služby a výroba se však znova dávají do pohybu. A to včetně autoprůmyslu, který tvoří zhruba 9 % hrubého domácího produktu, přímo zaměstnává více než 150.000 lidí a dalších 400.000 lidí je na něj napojeno skrze dodavatelské firmy.

Hyundai v Nošovicích rozjel po odstávce kvůli pandemii koronaviru výrobu 14. dubna, dnes se podle plánu rozjely linky všech tří továren Škody Auto (Mladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí). Už od 17. dubna se mělo vyrábět i v kolínské automobilce TPCA, ta však odstávku prodlužila až do 4. května. Odstávky v březnu a dubnu zapříčinily propad výroby až o 170.000 vozidel, což je zhruba 12 % roční produkce. Tržby automobilek by se mohly propadnout až o 50 miliard korun.

"Mohu potvrdit, že veškeré činnosti, které byly naplánované na 6:00 ráno, úspěšně začaly a výroba je obnovena," řekl ČTK Tomáš Kotera, vedoucí komunikace podniku automombilky Škoda Auto. Podle ČTK není jasné, jak bude provoz po obnovení výroby fungovat. Běžně se pracuje v třísměnném provozu, podle odborů však až na výjimky nepojede noční směna. „Zásadně vše bude vycházet ze zákona, některé lokality, jako Kvasiny nebo dokonce i Vrchlabí, pojedou na 50 procent,“ řekl pro Škodovácký odborář předseda odborů KOVO Jaroslav Povšík.

Se spuštěním výroby v závodech Škodovky jdou ruku v ruce i hygienická opatření, která mají zamezit šíření koronaviru. Doporučuje se dodržování rozestupů, časté mytí rukou a používání dezinfekce, naopak se nedoporučuje spolujízda či používání veřejné dopravy. V Mladé Boleslavi městská doprava kvůli pandemii koronaviru nejezdí, podle ČTK však jezdí svozové autobusy, které zaměstnance přivážely až k branám závodu. Zájem o ně však údajně byl minimální.

Zdroj: ČTK, Škodovácký odborář

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud