Škoda a další značky se pouští do boje proti koronaviru. Například výrobou respirátorů

Hned několik automobilek včetně mladoboleslavské Škody se pouští do výroby ochranných pomůcek v boji proti koronavirové pandemii.

Zatímco automobilovou produkci pozastavují i ty největší značky ve světě, včetně koncernů VW, FCA či PSA, výrobci se v době krize obrátili alespoň na částečnou produkci příslušenství, které pomůže v boji proti současné pandemii koronaviru. Chtějí tak vyjít vstříc lékařům a dalším oborům, kde je v tuto dobu nedostatek ochranných pomůcek a dalších zařízení.

Právě i mladoboleslavská Škoda po uzavření svého provozu zahájila ve spolupráci s Institutem pro informatiku, robotiku a kybernetiku (CIIRC) ČVUT výrobu respirátorů. Do masek vyráběných pomocí 3D tisku se poté jen našroubuje filtr. Denně má u škodovky vzniknout asi 60 kusů.

Výroba Polestaru 2 byla v Číně spuštěna navzdory koronaviru. Panují zde nutná opatření

Výroba Polestaru 2 byla v Číně spuštěna navzdory koronaviru. Panují zde nutná opatření

ČVUT (České vysoké učení technické) bude tyto nové respirátory nejvyšší třídy dodávat do fakultních nemocnic s podporou ministerstva zdravotnictví. Kromě Škody pak navázala vysoká škola spolupráci s dalšími firmami a odborníky. Díky tomu má ČVUT od příštího týdne zajisti výrobu až 10.000 kusů respirátorů denně.

Obdobné zprávy zazněly u koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) a Fordu, kteří také spouští produkci lékařského příslušenství. Například Ford s pomocí společnosti 3M začne v USA rovněž produkci respirátorů a ve spolupráci s GE Healthcare chce započít výrobu plicních ventilátorů.

Valentino Rossi se snaží jít příkladem. Jeho dar pomůže v boji pro koronaviru

Valentino Rossi se snaží jít příkladem. Jeho dar pomůže v boji pro koronaviru

V obou případech jsou k produkci příslušenství využívaný i existující automobilové díly Fordu, například ventilátory a součástky využívané pro interiéry vozů. Nakonec se Ford pustil i do výroby ochranných štítů na obličej.

FCA zase oznámilo výrobu více jak milionu kusů ochranných roušek měsíčně. Zprvu pro nemocnice a zdravotní střediska v Severní Americe. Generální ředitel koncernu Mike Manley nicméně dodal, že další aktivity v boji proti této pandemii oznámí v nadcházejících dnech.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 127 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků