Kanceláře nejsou třeba. FCA přejde v Česku na stálý home office, PSA se přidá taky

Jak se během pandemie koronaviru ukázalo, kanceláře prostě nejsou třeba a práce z domova šetří finance a také čas.

Pandemie koronaviru silně zasáhla fungování automobilového průmyslu a mnoho značek se po vyhlášení krizového stavu u nás, ale také ve světě, schýlilo k zavedení home officů pro své kancelářské zaměstnance. Způsob práce z domu se přitom natolik osvědčil a prověřil, že některé automobilky jej ponechají na stálo.

Jakmile se ukázalo, že zaměstnanci zvládají provádět svou práci stejně efektivně či ještě lépe rovněž z domu čistě elektronicky a operativně, potřeba stálých kancelářských prostorů se projevila jako zbytečná. Nehledě na možnost zastoupení ušetřit finance za vysoké nájmy, což se v období nízkých prodejů vozů automobilkám jednoduše hodí.

Autosalon Ženeva 2021 nebude. Výrobci nemají zájem, budoucnost je nejistá

Autosalon Ženeva 2021 nebude. Výrobci nemají zájem, budoucnost je nejistá

Server iDNES.cz tedy uvádí, že první české zastoupení automobilky, které přejde na stálý home office pro své zaměstnance, bude FCA, a to již během července. Vedení FCA se odstěhuje z kanceláří na pražské Brumlovce, kde sídlilo asi pět let. Takzvaný smart office bude nicméně nadále obsahovat i pravidelná osobní setkání zaměstnanců a týmů.

S ohledem na spojení obou koncernů se na podobný model najede také u českého zastoupení francouzského PSA, které kromě home office využije i systém řízeného sdílení kanceláří – opět tedy způsob, jak ušetřit za nájem vlastních kancelářských prostorů. Na tento způsob práce mají najet zaměstnanci od září.

Nový Citroën C4 a ë-C4 oficiálně: Čekali jsme hodně, ale takovou eleganci ne!

Nový Citroën C4 a ë-C4 oficiálně: Čekali jsme hodně, ale takovou eleganci ne!

Právě PSA už totiž měsíc nazpět oznámilo globální záměr zavést alespoň u části svých kancelářských zaměstnanců práci z domu, a to i po ukončení mimořádných podmínek kvůli pandemii koronaviru. Využívání home officů chce samozřejmě automobilka využívat pro činnosti, které přímo nesouvisejí s výrobou.

Ostatně podíl zaměstnanců, kteří využívají práci z domu nastálo či pouze částečně, se od roku 2019 u PSA rapidně zvyšuje. Tímto způsobem už tehdy pracovalo na 18.000 zaměstnanců, zatímco v roce 2016 jich bylo pouze 2500. Lze tedy očekávat, že podobného trendu se postupně chytí i další jména v automobilovém průmyslu.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást PSA Peugeot Citroën.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků