Kanceláře nejsou třeba. FCA přejde v Česku na stálý home office, PSA se přidá taky

Jak se během pandemie koronaviru ukázalo, kanceláře prostě nejsou třeba a práce z domova šetří finance a také čas.

Pandemie koronaviru silně zasáhla fungování automobilového průmyslu a mnoho značek se po vyhlášení krizového stavu u nás, ale také ve světě, schýlilo k zavedení home officů pro své kancelářské zaměstnance. Způsob práce z domu se přitom natolik osvědčil a prověřil, že některé automobilky jej ponechají na stálo.

Jakmile se ukázalo, že zaměstnanci zvládají provádět svou práci stejně efektivně či ještě lépe rovněž z domu čistě elektronicky a operativně, potřeba stálých kancelářských prostorů se projevila jako zbytečná. Nehledě na možnost zastoupení ušetřit finance za vysoké nájmy, což se v období nízkých prodejů vozů automobilkám jednoduše hodí.

Autosalon Ženeva 2021 nebude. Výrobci nemají zájem, budoucnost je nejistá

Autosalon Ženeva 2021 nebude. Výrobci nemají zájem, budoucnost je nejistá

Server iDNES.cz tedy uvádí, že první české zastoupení automobilky, které přejde na stálý home office pro své zaměstnance, bude FCA, a to již během července. Vedení FCA se odstěhuje z kanceláří na pražské Brumlovce, kde sídlilo asi pět let. Takzvaný smart office bude nicméně nadále obsahovat i pravidelná osobní setkání zaměstnanců a týmů.

S ohledem na spojení obou koncernů se na podobný model najede také u českého zastoupení francouzského PSA, které kromě home office využije i systém řízeného sdílení kanceláří – opět tedy způsob, jak ušetřit za nájem vlastních kancelářských prostorů. Na tento způsob práce mají najet zaměstnanci od září.

Nový Citroën C4 a ë-C4 oficiálně: Čekali jsme hodně, ale takovou eleganci ne!

Nový Citroën C4 a ë-C4 oficiálně: Čekali jsme hodně, ale takovou eleganci ne!

Právě PSA už totiž měsíc nazpět oznámilo globální záměr zavést alespoň u části svých kancelářských zaměstnanců práci z domu, a to i po ukončení mimořádných podmínek kvůli pandemii koronaviru. Využívání home officů chce samozřejmě automobilka využívat pro činnosti, které přímo nesouvisejí s výrobou.

Ostatně podíl zaměstnanců, kteří využívají práci z domu nastálo či pouze částečně, se od roku 2019 u PSA rapidně zvyšuje. Tímto způsobem už tehdy pracovalo na 18.000 zaměstnanců, zatímco v roce 2016 jich bylo pouze 2500. Lze tedy očekávat, že podobného trendu se postupně chytí i další jména v automobilovém průmyslu.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků