Hyundai v Nošovicích znova rozjíždí výrobu. Své k tomu řekli i zaměstnanci

Českému autoprůmyslu bude trvat ještě dlouho, než se z krizového stavu způsobeného pandemií koronaviru zase stabilizuje. Nějak se ale začít musí.

Výrobu museli v minulých týdnech z logických důvodů pozastavit všichni tuzemští výrobci osobních vozů, jenže zatímco v kolínské TPCA se začne situace vracet do starých kolejí zřejmě až v pátek 17. dubna a mladoboleslavská Škoda počítá s obnovením výroby od 27. dubna (výroba v obou závodech pozastavena 18. března), v nošovické automobilce Hyundai se vyrábí už od dnešního rána (výroba přerušena 21. března).

Zaměstnanci během nuceného volna dostávali 70 % platu. Právě peníze budou pro řadu z nich tím nejsilnějším argumentem, proč se vrátit zpátky do práce. "Pořád lepší pracovat za 100 % platu, než být doma za 70. Myslím si, že je v pořádku, že se to obnovilo. Ani předtím jsem nezaznamenal nějaké problémy," řekl dnes ráno ČTK jeden ze zaměstnanců, který přijel na ranní směnu.

V Nošovicích se začíná s ranní a odpolední směnou s tím, že zaměstnanci, na které zrovna vyšla noční směna, zůstávají doma se 70 % platu. Zároveň jsou ale připraveni nastoupit do práce v případě, že by během restartu výroby pochyběli zaměstnanci.

V souvislosti se stále trvajícím nouzovým stavem výrobce zavedl bezpečnostní opatření, která mají zamezit šíření nebezpečného viru. "Omezujeme setkávání zaměstnanců. Jako příklad mohu uvést speciální režim v kantýnách, kde lidé budou chodit postupně a zároveň budou mít takové miniboxy, ve kterých budou odděleni od ostatních," řekl ČTK mluvčí závodu Pavel Barvík.

Odstávka v nošovické továrně automobilky Hyundai se dotkla i dodavatelů, kteří jsou na výrobu vázáni. Desítky firem už rovněž obnovují výrobu. "Tito dodavatelé jsou s námi sladěni a fungují v režimu stejně jako my. Jen v Moravskoslezském kraji se to týká 12.000 zaměstnanců, z nichž 3300 pracuje pro nás, 8700 pro přímé dodavatele," řekl ČTK Barvík. Mluvčí závodu dále uvedl, že se Hyundai i kvůli opatřením na hranicích předzásobil potřebními díly.

"Bezpečné asi teď není nic, ale my musíme jít dál. Už to asi propukne a budeme to mít asi všichni, život se nezastaví kvůli tomu, že je nemoc, a do práce lidi chodit musí. Musí vydělávat a musí platit účty. Bohužel, musíme se s tím poprat," komentoval pro ČTK současnou situaci další ze zaměstnanců.

Zdroj: ČTK

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků