Až 100.000 pracovních míst v ohrožení! Německý auto průmysl se třese z koronaviru

Pandemie koronaviru tvrdě zasáhla i německý automobilový průmysl. Podle nejnovějších odhadů klesne produkce o miliony aut a práci možná ztratí až stovka tisíc lidí.

Nejen automobilový gigant Volkswagen se rozhodl pozastavit výrobu v evropských závodech, a to na minimálně dva až tři týdny – což ostatně zasáhlo i českou Škodu Auto. Deník Welt tak nyní přichází s prognózou, jak může stav automobilového průmyslu v Německu pandemie koronaviru ovlivnit.

Škoda a další značky se pouští do boje proti koronaviru. Například výrobou respirátorů

Škoda a další značky se pouští do boje proti koronaviru. Například výrobou respirátorů

A vyhlídky podle finančního experta Ferdinanda Dudenhöffera nejsou zrovna kladné. Očekává se totiž, že německá automobilová produkce letos klesne na zhruba 3,8 milionu vyrobených vozů, ve srovnání s 5,1 miliony za loňský rok. Tento razantní pokles samozřejmě ovlivní i snížený zájem lidí v tuto dobu řešit koupi nového auta.

Dudenhöffer tedy rovněž odhaduje, že v závislosti na výše zmíněném je v německém auto průmyslu ohroženo kolem 100.000 pracovních míst. To je zhruba 12 % lokálně zaměstnaných lidí v oblasti automobilové produkce a dodavatelství. Celkem má tato oblast německého průmyslu asi 830.000 pracovních míst.

Výroba Polestaru 2 byla v Číně spuštěna navzdory koronaviru. Panují zde nutná opatření

Výroba Polestaru 2 byla v Číně spuštěna navzdory koronaviru. Panují zde nutná opatření

Finanční expert proto upozorňuje automobilky, aby povzbuzovaly zájem o nákup nových aut. Nepřekvapí, že především o hybridy a elektromobily, na jejichž nákup se v Německu vztahují ekologická zvýhodnění ve výši až 5000 euro (asi 136.500 Kč).

„Například by mohli výrobci začít nabízet levnější formu takzvaného předplatného pro nový automobil, avšak s určitou garancí vrácení vozu v případě ztráty zaměstnání,“ dodává Dudenhöffer.

Koronavirus online

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků