SsangYong vede úspěšnou politiku schopných, dobře vybavených a cenově dostupných SUV. S novým modelem se pustí do zatím nezastoupeného segmentu. Dostane se i do Evropy.
Jihokorejská automobilka usilovně pracovala na novém projektu s pracovním názvem J100, který má být představitelem filozofie založené na bytelnosti a houževnatosti. Nový model dostal oficiální název Torres a jedná se o první počin značky v novém segmentu.
Pokud se vám zdá název povědomý, pak máte pravdu. Dobrodružný charakter a možnost úniku od civilizace, automobilka vyjádřila spojením s patagonským národním parkem Torres, který je proslulý úchvatnými horskými scenériemi s ledovci, jezery a řekami. Není divu, že byl v roce 1978 označen organizací UNESCO jako světová biosférická rezervace.
Tento přístup prezentuje mohutná příď s poměrně úzkou maskou chladiče a světlomety s LED denním svícením. Oba prvky nechávají vyniknout robustnímu přednímu nárazníku. Vzadu lze očekávat horizontální otevírání pátých dveří vzhledem ke klice umístěné na pravé straně.
V modelovém portfoliu vyplní Torres mezeru mezi středně velkým Korandem a velkoprostorovým Rextonem. Sériová výroba spolu s předobjednávkami na domácím trhu je naplánována na červen. Do Evropy zavítá koncem roku 2023 jako elektromobil s názvem U100.
Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.
V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.
SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand