Korejské tažení nemá žádoucí efekt: zisk automobilky Hyundai klesl

Čistý zisk největší jihokorejské automobilky Hyundai ve čtvrtém čtvrtletí překvapivě klesl o šest procent na 1,89 bilionu wonů (34 miliard korun). Přitom korejským autům se dařilo těžit z krize některých evropských automobilek.
Korejské tažení nemá žádoucí efekt: zisk automobilky Hyundai klesl

Rekordní prodeje ale nestačily, hospodaření firmy stáhla dolů silnější domácí měna a náklady na odškodnění majitelů aut za chybné informace o spotřebě pohonných hmot. 

Korejský won loni posílil vůči dolaru téměř o osm procent. To snížilo hodnotu zahraničních příjmů společnosti Hyundai v domácí měně a poškodilo její konkurenceschopnost.

Firma si navíc musela dát stranou peníze na odškodnění zákazníků poté, co u některých modelů v Severní Americe chybně uvedla příliš nízkou spotřebu pohonných hmot. Společnost slíbila zákazníkům finanční kompenzace za vyšší náklady na pohonné hmoty.

Analytici podle průzkumu agentury Reuters předpokládali, že čtvrtletní zisk stoupne na 2,15 bilionu wonů ze dvou bilionů před rokem. Firma ve čtvrtletí zvýšila prodej o 11 procent na 1,23 milionu vozů.

Firma čeká těžký rok

V letošním roce hodlá Hyundai zvýšit prodej o šest procent na 4,66 milionu vozů. Tempo růstu prodeje Hyundai by tak sice bylo nejpomalejší od roku 2007, ale rychlejší než předpokládaný nárůst celého automobilového trhu o tři procenta.

„Vzhledem k tomu, že letos neplánují žádné významné nové modely, to bude pro Hyundai náročný rok,“ upozornil jeden z analytiků společnosti GS Asset Management. „Slabost světové ekonomiky letos bude pokračovat,“ dodal.

Korejci už umí víc, než jen levná auta

Prodej automobilky Hyundai v Evropě loni navzdory dluhové krizi stoupl o více než deset procent. Ve Spojených státech se zvýšil o téměř devět procent. V letošním roce však firma počítá v Evropě s poklesem o 6,5 procenta, zatímco v USA chce prodej zvýšit o 4,4 procenta, napsala agentura Reuters.

Hyundai společně se sesterskou firmou Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Automobilky byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. V posledních letech však zapracovaly na designu i kvalitě, a začaly tak dosahovat vynikajících výsledků v prodeji.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků