Korejská jednohubka po modernizaci

Již déle než tři roky si nejmenší model korejské značky Daewoo – pětidvéřový Matiz – získává přízeň motoristů v celé Evropě, Českou republiku nevyjímaje. Už loni avizovaná modernizace vozu konečně dorazila i k nám.
Korejská jednohubka po modernizaci
Matiz byl vždy prezentován jako kompaktní vůz za dobrou cenu, a jak se zdá, tyto přednosti si uchovává i v dalším stádiu své existence. Proti minulosti základní prodejní cena trochu narostla – nyní začíná na 223 900 korunách. Nicméně i tak vůz zůstává atraktivní volbou pro nemalou část motoristické obce. Ta bude vedle ceny u vozu jistě oceňovat pětidvéřovou karosérii, dostatečný vnitřní prostor, dobré jízdní vlastnosti, v menších rychlostech pružný motor a v neposlední řadě i tříletou záruku na vůz.

Co se (ne)změnilo

Modernizace Matizu byla sice zástupci značky na českém trhu prezentována jako důkladná, ale nemáte-li přímé srovnání s předešlým modelem, budete odlišnosti hledat jen ztěží. Oblá karosérie zůstala Klepněte pro větší obrázekzachována, tedy i základní rozměry. Na přední masce se změnily pouze směrové blikače (nyní jsou kulaté), opticky se spojil do jednoho celku přední nárazník a jinak řešené je  víko kapoty. Na boku přibyly už u základní verze ochranné plasty. Vzadu je nyní značka SPZ (po novu registrační značka) umístěna na pátých dveřích, doposud byla součástí zadního nárazníku. Poněkud jinak jsou nyní uspořádána i zadní světla.

Změny nastaly i uvnitř vozu – nové jsou výplně dveří s objemnějšími odkládacími kapsami, do loketních opěrek jsou u vyšších verzí výbavy integrovány ovladače elektrického stahování oken, na konzoli mezi sedadly řidiče a spolujezdce jsou nyní držáky nápojů a odkládací prostor na mince a další drobnosti. Došlo rovněž ke změně barvy a grafiky přístrojové desky, o další prvky se rozšířila i nabídka nadstandardní výbavy (přehrávač CD, elektrické ovládání vnějších zrcátek aj.).

Chudá výbava

Podle rčení: Nechci slevu zadarmo – byla i nižší pořizovací cena u Matizu dosažena ochuzením výbavy. Základní výbava S se může pyšnit pouze tónovanými skly, vnitřní cirkulací vzduchu, střešními nosiči, Klepněte pro větší obrázekotevíráním palivové nádrže z místa řidiče, imobilizérem, dvěma reproduktory a přípravou pro instalaci autorádia. Ve vyšší výbavě SE za základní cenu 243 900 korun vyjmenovanou výbavu rozšiřuje elektrické ovládání oken, centrální zamykání, přední mlhovky, otevírání pátých dveří z místa řidiče, čtyři zabudované reproduktory, poklice kol a nárazníky v barvě vozu. Posilovač řízení, airbagy, ABS či klimatizace jsou u Matize pouze za příplatek. Posilovač přijde na 11 tisíc, oba airbagy na 15 tisíc, ABS na 18 tisíc a klimatizace na 20 tisíc korun. Za metalický lak je příplatek pět tisíc korun. Dělená zadní sedadla zatím nejsou v nabídce ani za příplatek.

Pod kapotou nic nového

I v dalším období existence bude Daewoo Matiz pohánět klasický tříválec o objemu 796 cm3, který má výkon 37 kW, tedy 50 koní. Na stokilometrovou hranici se Matiz s tímto motorem dostane za 17 sekund, maximální rychlost je ohraničena hodnotou 144 km/h. Kombinovaná spotřeba se pohybuje na úrovni šesti litrů na 100 km jízdy. Jedinou změnou v motorové oblasti je tak snížená hlučnost chodu a vibrace, jakož i zlepšení v oblasti emisí (vyhovuje normě Euro III). V příštím roce (srpen 2002) by současný motor pod kapotou Matize měl doplnit čtyřválec o objemu 1,0 litru.

Smělé plány

Podle zástupců Daewoo Motor Czech zákazníci korejské značky stále ještě upřednostňují nízkou pořizovací cenu auta nad různými prvky výbavy. Snad proto mají do budoucna dosti smělé cíle – do konce roku chtějí našim motoristům prodat ještě 700 modelů Matiz, v příštím roce by prodej malých Daewoo měl dosáhnout tří tisíc kusů. Uvidíme …
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků