Korejská jednohubka po modernizaci

Již déle než tři roky si nejmenší model korejské značky Daewoo – pětidvéřový Matiz – získává přízeň motoristů v celé Evropě, Českou republiku nevyjímaje. Už loni avizovaná modernizace vozu konečně dorazila i k nám.
Korejská jednohubka po modernizaci
Matiz byl vždy prezentován jako kompaktní vůz za dobrou cenu, a jak se zdá, tyto přednosti si uchovává i v dalším stádiu své existence. Proti minulosti základní prodejní cena trochu narostla – nyní začíná na 223 900 korunách. Nicméně i tak vůz zůstává atraktivní volbou pro nemalou část motoristické obce. Ta bude vedle ceny u vozu jistě oceňovat pětidvéřovou karosérii, dostatečný vnitřní prostor, dobré jízdní vlastnosti, v menších rychlostech pružný motor a v neposlední řadě i tříletou záruku na vůz.

Co se (ne)změnilo

Modernizace Matizu byla sice zástupci značky na českém trhu prezentována jako důkladná, ale nemáte-li přímé srovnání s předešlým modelem, budete odlišnosti hledat jen ztěží. Oblá karosérie zůstala Klepněte pro větší obrázekzachována, tedy i základní rozměry. Na přední masce se změnily pouze směrové blikače (nyní jsou kulaté), opticky se spojil do jednoho celku přední nárazník a jinak řešené je  víko kapoty. Na boku přibyly už u základní verze ochranné plasty. Vzadu je nyní značka SPZ (po novu registrační značka) umístěna na pátých dveřích, doposud byla součástí zadního nárazníku. Poněkud jinak jsou nyní uspořádána i zadní světla.

Změny nastaly i uvnitř vozu – nové jsou výplně dveří s objemnějšími odkládacími kapsami, do loketních opěrek jsou u vyšších verzí výbavy integrovány ovladače elektrického stahování oken, na konzoli mezi sedadly řidiče a spolujezdce jsou nyní držáky nápojů a odkládací prostor na mince a další drobnosti. Došlo rovněž ke změně barvy a grafiky přístrojové desky, o další prvky se rozšířila i nabídka nadstandardní výbavy (přehrávač CD, elektrické ovládání vnějších zrcátek aj.).

Chudá výbava

Podle rčení: Nechci slevu zadarmo – byla i nižší pořizovací cena u Matizu dosažena ochuzením výbavy. Základní výbava S se může pyšnit pouze tónovanými skly, vnitřní cirkulací vzduchu, střešními nosiči, Klepněte pro větší obrázekotevíráním palivové nádrže z místa řidiče, imobilizérem, dvěma reproduktory a přípravou pro instalaci autorádia. Ve vyšší výbavě SE za základní cenu 243 900 korun vyjmenovanou výbavu rozšiřuje elektrické ovládání oken, centrální zamykání, přední mlhovky, otevírání pátých dveří z místa řidiče, čtyři zabudované reproduktory, poklice kol a nárazníky v barvě vozu. Posilovač řízení, airbagy, ABS či klimatizace jsou u Matize pouze za příplatek. Posilovač přijde na 11 tisíc, oba airbagy na 15 tisíc, ABS na 18 tisíc a klimatizace na 20 tisíc korun. Za metalický lak je příplatek pět tisíc korun. Dělená zadní sedadla zatím nejsou v nabídce ani za příplatek.

Pod kapotou nic nového

I v dalším období existence bude Daewoo Matiz pohánět klasický tříválec o objemu 796 cm3, který má výkon 37 kW, tedy 50 koní. Na stokilometrovou hranici se Matiz s tímto motorem dostane za 17 sekund, maximální rychlost je ohraničena hodnotou 144 km/h. Kombinovaná spotřeba se pohybuje na úrovni šesti litrů na 100 km jízdy. Jedinou změnou v motorové oblasti je tak snížená hlučnost chodu a vibrace, jakož i zlepšení v oblasti emisí (vyhovuje normě Euro III). V příštím roce (srpen 2002) by současný motor pod kapotou Matize měl doplnit čtyřválec o objemu 1,0 litru.

Smělé plány

Podle zástupců Daewoo Motor Czech zákazníci korejské značky stále ještě upřednostňují nízkou pořizovací cenu auta nad různými prvky výbavy. Snad proto mají do budoucna dosti smělé cíle – do konce roku chtějí našim motoristům prodat ještě 700 modelů Matiz, v příštím roce by prodej malých Daewoo měl dosáhnout tří tisíc kusů. Uvidíme …
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků