Nedávno jsme tu měli příspěvek na  téma sněhových řetězů  a jejich úmorné nasazování či sundávání se zkřehlými prsty.

Nedávno jsme tu měli příspěvek na téma sněhových řetězů a jejich úmorné nasazování či sundávání se zkřehlými prsty.

Skoro to vypadá, že ho četly i Hyundai s Kiou a rázem odpověděly patentem na mnohem pohodlnější způsob boje se sněhem a ledem. Zdroj: Goodyear

Skoro to vypadá, že ho četly i Hyundai s Kiou a rázem odpověděly patentem na mnohem pohodlnější způsob boje se sněhem a ledem. | Zdroj: Goodyear

Jak by se vám líbilo zvýšit trakci na zledovatělém povrchu pouhým stiskem tlačítka? Zdroj: Kia

Jak by se vám líbilo zvýšit trakci na zledovatělém povrchu pouhým stiskem tlačítka? | Zdroj: Kia

Obě značky přicházejí se „sněhovými řetězy“ integrovanými přímo do kola. Zdroj: Kia

Obě značky přicházejí se „sněhovými řetězy“ integrovanými přímo do kola. | Zdroj: Kia

Po obvodu kola je šest modulů ze slitiny s tvarovou pamětí, jejíchž vysunutí a zasunutí je ovládáno elektricky po vyslání impulzu třeba aktivací zimního režimu jízdy. Zdroj: Kia

Po obvodu kola je šest modulů ze slitiny s tvarovou pamětí, jejíchž vysunutí a zasunutí je ovládáno elektricky po vyslání impulzu třeba aktivací zimního režimu jízdy. | Zdroj: Kia

Dráty se vysunou z radiálních drážek a zaštítí zvýšenou trakci. Zdroj: Kia

Dráty se vysunou z radiálních drážek a zaštítí zvýšenou trakci. | Zdroj: Kia

Pokud již nejsou třeba, opět se elektricky zasunou do kanálků. Zdroj: Kia

Pokud již nejsou třeba, opět se elektricky zasunou do kanálků. | Zdroj: Kia

Značky zkoumají soulad s legislativou a životaschopnost sériové výroby. Zdroj: Goodyear

Značky zkoumají soulad s legislativou a životaschopnost sériové výroby. | Zdroj: Goodyear

Skoro to vypadá, že ho četly i Hyundai s Kiou a rázem odpověděly patentem na mnohem pohodlnější způsob boje se sněhem a ledem. Zdroj: Goodyear
Jak by se vám líbilo zvýšit trakci na zledovatělém povrchu pouhým stiskem tlačítka? Zdroj: Kia
Obě značky přicházejí se „sněhovými řetězy“ integrovanými přímo do kola. Zdroj: Kia
Po obvodu kola je šest modulů ze slitiny s tvarovou pamětí, jejíchž vysunutí a zasunutí je ovládáno elektricky po vyslání impulzu třeba aktivací zimního režimu jízdy. Zdroj: Kia
8
Fotogalerie

Korejci nasazují sněhové řetězy pomocí tlačítka. Integrovali je přímo do kola

Řidičům v horských oblastech by nový typ sběhových řetězů značně ušetřil práci.

Nedávno jsme tu měli příspěvek na téma sněhových řetězů a jejich úmorné nasazování či sundávání se zkřehlými prsty. Skoro to vypadá, že ho četly i Hyundai s Kiou a rázem odpověděly patentem na mnohem pohodlnější způsob boje se sněhem a ledem.

Jak by se vám líbilo zvýšit trakci na zledovatělém povrchu pouhým stiskem tlačítka? Obě značky přicházejí se „sněhovými řetězy“ integrovanými přímo do kola. V podstatě jde o princip dnešních plastových pásků, které se po jednom nasazují na kolo. Po obvodu kola je šest modulů ze slitiny s tvarovou pamětí, jejíchž vysunutí a zasunutí je ovládáno elektricky po vyslání impulzu třeba aktivací zimního režimu jízdy.

Dráty se vysunou z radiálních drážek a zaštítí zvýšenou trakci. Pokud již nejsou třeba, opět se elektricky zasunou do kanálků. To znamená, že nijak neomezují jízdu po hladkém asfaltu. Při přirozeném opotřebení pneumatiky je řidič upozorněn dříve, než by se plášť sjel až na výsuvné modely.

Nápad má momentálně podobu patentu podaného na úřadu v Jižní Koreji. Značky zkoumají soulad s legislativou a životaschopnost sériové výroby.

Doporučujeme

Články odjinud