Korejci mají možná nejlepší systém sledování mrtvého úhlu. Takto funguje v Kie Sorento

Kia se detailněji zaměřuje na hi-tech výbavu nového Sorenta. Zvýšenou bezpečnost zajistí i systém BVM.

Kia nám zbrusu nové Sorento už představila po stránce designu, rozměrů a rovněž techniky pod kapotou. Teď však vypichuje novou bezpečnostní výbavu, kterou SUV nabídne. Jako první model Kie v Evropě totiž dostane Sorento systém kamerového sledování mrtvého úhlu (BVM – Blind-Spot View Monitor), který už můžeme znát například z Hyundaiů Santa Fe a Nexo.

Tento „druhý pár očí“ řidiče slouží ke zvýšení bezpečnosti celé posádky vozidla i ostatních účastníků silničního provozu tím, že eliminuje slepé úhly výhledu po obou stranách vozu. Namísto pouhého varování o situaci kolem vozu se tak řidiči rovněž zobrazí na displeji přístrojové desky pohled na pravou či levou stranu SUV.

Nová Kia Sorento detailně: V Evropě jen jako hybrid, až 230 koní a super výbava

Nová Kia Sorento detailně: V Evropě jen jako hybrid, až 230 koní a super výbava

Systém je provázán s plně digitálním přístrojovým štítem o úhlopříčce 12,3 palce a směrovou signalizací vozu. Když dá řidič znamení o změně směru jízdy s úmyslem přejet do jiného pruhu a ve slepém úhlu výhledu se skrývá jiné vozidlo, asistent na levé či pravé straně přístrojového štítu zobrazí dění za vozidlem. Kamery jsou zabudované do krytů vnějších zpětných zrcátek.

Systém BMV bude u Sorenta nabízen v rámci paketu, jenž zahrnuje funkci monitorování okolí (SVM) a asistenta pro zamezení kolizím při parkování (PCA), přičemž součástí bude i audiosystém Bose Performance Series.

Světovým autem roku 2020 je Kia Telluride. Porsche Taycan zářilo v dalších kategoriích

Světovým autem roku 2020 je Kia Telluride. Porsche Taycan zářilo v dalších kategoriích

Mezi další bezpečnostní prvky nového Sorenta pak bude patřit nejen sledování překážek před vozem, za vozem a blížících se vozů v křižovatce s funkcí krizového brzdění, ale také inteligentní omezovač rychlosti, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a predikcí z navigačních dat, 360stupňový kamerový systém kolem vozu, sledování bdělosti řidiče, udržovaní jízdy v pruhu nebo asistent pro jízdu v koloně. Objeví se rovněž systém autonomního parkování na dálku, tedy bez nutnosti řidiče uvnitř vozu.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků