Korejci dokončili vývoj revoluční převodovky. S řazením pomůže i navigace

WRC R2 TwinCharger  |  22. 02. 2020 10:23

Jen pekne vsiiichni vyrobci zdokonalujte automaty. At je to konecne tak dobre, ze z toho budou vsichni, tedy i tradicni kvedlaci na vetvi a prestanou delat ofrky

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 02. 2020 10:49

Stále to nechápeš, je dost lidí, kteří chtějí manuál ne proto že by byl lepší, ale jde jim o to aby auto řídili a ne se jen přepravovali

Odpovědět  |   | 
Alfredo  |  22. 02. 2020 10:57

To mají ale dost blbé. Posilovač řízení, posilovač brzd, elektronický pedál plynu.

Odpovědět  |   | 
§  |  22. 02. 2020 11:06

Elektronické vstřikování, elektronické zapalování. Přitom každý správný řidič si bohatost směsi a předstih nastavuje nejraději sám ručně.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 02. 2020 14:33

Někdy to dej video na net, ať se pobavíme jak si to u současnýho auta šteluješ.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 02. 2020 07:35

Ale no tak, to byla hodně laciná ironie.
Je jasné, že předstih zážehu, hodnotu lambda, výkon kompresoru klimatizace, činnost ESP nebo aktivaci airbagů každý rád přenechá řidicím jednotkám.
Ale řazení je něco jiného.

Odpovědět  |   | 
Mr.Question  |  23. 02. 2020 09:06

A co chceš na řazení při dnešní hustotě provozu vymýšlet? Pochopil bych zvlněnou klikatou prázdnou okresku, s pořádnou převodovkou a tuhou spojkou. Takové auto skoro nikdo nemá a taková situace téměř nenastane. Ve větsině případů se jedná o neschopnost přijímat nové věci. Lidem s takovým názorem dělá problém i nová mikrovlnka s jinak poskládanými tlačítky. Nejvíce lidí bere manuál kvůli pořizovací ceně a strachu z drahých oprav automatu. Což je racionální důvod, ten beru.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  23. 02. 2020 09:35

Automat uz z principu je horsi nez manual, uz z principu. Reaguje totiz na situaci, ktera uz vznikla (otacky, zatizeni...). Jeho spojeni s navigaci je pokusem tohle odstranit, ale vsechny veci se v mape podchytit nedaji, ze. Dalsi veci je, ze razeni probiha tak, jak chce vyrobce. Kdyz je vyrobce predpisy tlacen na emise a tim na spotrebu, proste naladi prevodovku tak, aby se motor moc nevytacel. Ze to kolikrat spotrebu prilis nesnizi a podepise se to na motoru? No a? Dulezite, ze jemu to proslo certifikacnim procesem.

Nezpochybnuju, ze je to pohodlnejsi. Lidi, co maji problem s novou mikrovlnkou, nikdy nepochopili principy razeni a podobne si ten automat koupi a jsou spokojenejsi. Proc ale k tomu samemu nutit i ostatni?

A nez se nekdo ozve. Ano, zkousel jsem, dokonce auto identicke s mym. A ano, bylo to utrpeni.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  24. 02. 2020 21:02

Automatu už dneska nejde jen dravá jízda po okreskách. Všechno ostatní umí stejně dobře a občas líp, jak řidič. Já teď jezdím 3 měsíce s Mondeem PowerShift před tím 4 roky s Passat DSG. U obou jsem překvapený, jak perfektně se s nimi jezdí v 95% případů a v těch 5% kdy spěchám po okresce použiju pádla.

Ale i PS a DSG má mezi sebou rozdíly. Passat se snažil všemožně pomáhat, ale výsledkem bylo cukání a méně komfortní jízda. Např. při zpomalování Passat sází nižší rychlostní stupně docela brzo, aby pomáhal brzdit motorem, výsledkem je ale vždy nekomfotní brždění s neustálou změnou brzdného účinku. Nevím jak to mají naprogamovaný, ale Mondeo při běžné akceleraci úplně eliminuje změnu výkonu motoru po přeřazení. Zrychluje jak elektromobil. v Passatu je po přeřazení znát ztráta výkonu motoru v nižších otáčkách.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 02. 2020 12:21

Hustota provozu je jedna věc. Chápu, že poskakovat hodinu v pražské zácpě není žádný med. Ale ČR není jednom Praha a velká města.
Druhá věc jsou celkové náklady manuál vs. automat, to je jasné.
Ale třetí věc je samotné automatické fungování některých věcí. Mám dvouzónovou automatickou klimu a většinu věcí nechám na automatice. Ale rychlost ventilátoru si skoro vždy nastavuju manuálně, protože mi nevyhovuje, že automatika preferuje rychlost dosažení teploty před hlukem. No a s automatickou převodovkou by to bylo stejné, v určitých situacích by mi nevyhovovalo, jaký rychlostní stupeň preferuje. Naprostá většina automatických převodovek upřednosťnuje své vlastní algoritmy před pokyny řidiče v "manuálním režimu". Budu si na 100% jist, že chci mi zařazenou dvojku a chci ji dotočit do omezovače otáček, nebo si budu na 100% jist, že kilometrové klesání jde jet na čtyřku bez toho, abych musel šlápnout na brzdu ... ale automat upřednostní algoritmus a zařadí něco jiného, to by mi prostě vadilo.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 02. 2020 11:08

To co jsi vyjmenoval není pro řidiče problém, pokud je to udělané dobře a pokud se dají vypnout automatizované systémy.

Odpovědět  |   | 
WRC R2 TwinCharger  |  22. 02. 2020 11:38

Chapu, ale to rika obyvatel planety Zeme, ktery je poplatny sve dobe...
Obe ruce pro volant v aute bez spojkoveho pedalu je taky velka bezpecnostni vyhoda. Porad mam o ruku a nohu vic. Vis co? Kdybychom se narodili do sveta temer jasnovidnych automatu a ja ti dal k rizeni auto s manualem tak mi opacis: Co to je tohle za otravnou predpotopni hruzu? Proc si (ten motor) neradi sam? Ja chci jezdit a ne radit!

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 02. 2020 19:27

Neznám nikoho, kdo by jezdil dlouhodobě s oběma rukama na volantu, to je sice nádherná teorie, ale zvlášť pro profi řidiče totální nesmysl.
Zase to nechápeš, já ti neberu smysl automatu, nebo že je to pro většinu lidí lepší, pohodlnější, vhodnější a pro některé opravdu asi i bezpečnější atd. Jen tvrdím, že je stále dost lidí, co v tuto dobu (néé za 100 let) prostě radši manuál. Stejně jako ne každej bude fotit mobilem, ale jsou lidi co je baví fotit na klasickou zrcadlovku a to ještě černobíle, někdo nechce elektrokolo ale záměrně si vybere kolo bez motoru (a nemusí to bejt o ceně), někdo poslouchá hudbu z gramodesek i když je to jasně překonaná varianta. Ty třeba chceš jezdit a ne řadit, ale stále je dost lidí, co si užívají poslední záchvěvy, kdy ještě mají na výběr.

Odpovědět  |   | 
Nornik  |  22. 02. 2020 22:08

Co je špatnýho na tom si řadit padly pod volantem? Elektronický mezi plyn je taky daleko před nohou na plynu...

Chápu ale, že při průměrným věku auto 16 let se těžko dá sehnat takhle starší kvalitní automat.

U nových auto není pro manuál důvod.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 02. 2020 07:24

Automat má své plusy a minusy.
Manuál má své plusy a minusy.
Volba je na každém z nás podle toho, kterým vlastnostem dává větší váhu a kterým menší váhu. Vzhledem k nižším celkovým nákladům (pořizovací cena, servisní náročnost, spotřeba), zážitku z ovládání auta a vzhledem ke skoro nulovému podílu jízd ve městě volím vždy manuál.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  24. 02. 2020 09:22

A jaký automat, je jich několik a každý se chová jinak a žádný reálně dosažitelný v nových autech se nechová k mé spokojenosti ve všech režimech.

Odpovědět  |   | 
eCTVman  |  22. 02. 2020 11:02

Nejlepší převodovka je žádná převodovka!

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 02. 2020 07:26

Ano, existují stroje, kde je motor přímo spojen s poháněnou hřídelí. Ale u auta si to nedovedu představit.

Odpovědět  |   | 
Racky  |  24. 02. 2020 13:00

Například elektromobil?

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  22. 02. 2020 11:09

Další z důkazů technologické špičky v oboru. Blbečci trubte. Nicméně, nejsem si zcela jist, zda bych v mém vozidle podobnou převodovku chtěl. Vlastně zcela určitě ne !! Chci si určovat sám, kdy řadit. Pokud se ovšem podívám na dnešní 18, podobná věc je pro ně absolutně ta pravá. Vůbec jim nejde o požitek z jízdy, slyšet mechanické cvakání apod. věci. Je to pro ně wopruz, hlavně aby už tam byli.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  22. 02. 2020 11:45

A proto nejvíce aut s automatickou převodovkou kupují starší generace... ale hodíme to na mládež.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  22. 02. 2020 16:00

To se pletes.

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  22. 02. 2020 12:51

BMW predstavilo “satelitem rizenou” prevodovku v roce 2011, takze nevim co je na tom prevratneho :) soucasne prevodovky BMW zohlednuji i semafory a pripadne vyradi a nechaji auto doplachtit.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  22. 02. 2020 14:45

I kamióny řadí podle gps.Hyundai jako vždy jen kopíruje už vymyšlené.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  22. 02. 2020 14:29

Zjova... nacpeme auto senzorama, spojime ho s druzicema, cely to prikryje nadupanej komp a vysledkem je... dostat se na uroven normalniho ridice. Dobra prace. Pritom by stacilo jedine. Nebrat ridicak jako lidske pravo.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  22. 02. 2020 16:14

To zase budou zvratky od koncernových opičáků. To měli přece vymyslet oni a ne ti druzí.

Odpovědět  |   | 
znovu přeobrácený Vóša  |  22. 02. 2020 17:38

Koncernoví opičáci jsou zoufalci 100 let za opicema!

Odpovědět  |   | 
2 Fabia R2 Twincharger  |  22. 02. 2020 17:50

Ti tak něco vymyslí, ti teda jo.

Odpovědět  |   | 
Martinx  |  22. 02. 2020 17:54

BMW používá obdobu už řádku let.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  22. 02. 2020 18:09

... stejně tak Audi a zřejmě i MB a spousta dalších. Prostě největší soused z Nošovic opět rozjel svůj geni(t)ální marketing.

Odpovědět  |   | 
Rumburak  |  22. 02. 2020 21:06

Prostě klasická velkohubá reklama Hyundai, poslední a přesto budou řvát na celé kolo, že jsou první. Na debily to evidentně zabírá a u normálních lidí už dávno ztratili kredit, takže je to celkem jedno.

Odpovědět  |   | 
St.  |  22. 02. 2020 18:17

Ano, to může fungovat ve volné krajině. Jakmile se ale auto dostane do provozu, nedokáže predikovat chování jiného řidiče, jako dokážu já: podle vzhledu (blondýna, machr), klobouku, značky (BWM, Audi, Škoda 120..), podle míry nasupenosti, věku, vetchozrakosti (síla brýlí), atd.
To se auta jen tak nenaučí. Zatím si v hustším provozu vždy beru řízení do rukou já a vypínám asistenty, protože jsou stále velmi hloupí. Není nic horšího, smíchají-li se v provozu lidé s roboty.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  22. 02. 2020 21:29

Závist je prostě závist.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  22. 02. 2020 23:40

Tak si skoč k psychiatrovi, třeba ti s tím mindrákem helfne.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  23. 02. 2020 09:32

Jak vidím ty už tam chodíš dost často.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  23. 02. 2020 10:49

Že je Hyundai poslední je jasné.S tím malým ziskem(hlavně u nás) z prodeje aut nemůžou mít prachy na vývoj.JirkaX 23.40 doobře

Odpovědět  |   | 
Net  |  24. 02. 2020 06:10

Většině elektromobilů stačí převodovka, co umí dopředu a dozadu (plus neutrál a parkování). Vzhledem k tomu, že za pár let se nic jiného prodávat nebude si myslím, že je takovýto vývoj slepá větev.

Odpovědět  |   | 
Rakowski  |  24. 02. 2020 22:24

Jaké revoluční? Já dneska asi vymyslím revoluční kolo. Dyť (nejen) Volvo tohle má x let. Korejci umí jen kopírovat, sami nevymysleli vůbec nic. Je to banda prašiváků.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V závodě srazila pilota a praskaly kosti

Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V…

Ačkoliv měla především zachraňovat, Tatra 623 je do historie zapsána možná nejznáměji jako speciál paradoxně způsobující bolest.

1.  3.  2020 | | 35 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A