Automatická převodovka vs. automatická převodovka s prediktivním řazením. Je v tom rozdíl.
Automobilky Kia a Hyundai oznámily, že dokončily vývoj první prediktivní automatické převodovky ICT na světě. S tímto systémem budou umět automobily vybavené automatickou převodovkou automaticky měnit převodové stupně v závislosti na dopravních a jízdních podmínkách. Funkce se objeví v budoucích modelech obou značek.
Nový systém nazvaný ICT Connected Shift je napojený na páteř řídící jednotky, ze které dokáže monitorovat kamery a radary vozu. Umí také číst 3D navigaci a sleduje práci adaptivního tempomatu. Na základě dostupných dat pak sám ovládá automatickou převodovku.
V čem je oproti standardnímu automatu rozdíl? Systém ICT například rozpozná potřebu akcelerace na dálničním nájezdu a automaticky přepne vůz do režimu Sport. Po zařazení se do pruhu vozidel se vrátí k původnímu režimu. Dále, pokud čeká řidiče dlouhé zpomalování z kopce a radar nedetekuje nic neobvyklého na vozovce, ICT vyřadí na neutrál a nechá vůz plachtit.
S klikatou silnicí si také umí poradit. Divoce nepodřazuje na každý dotek plynového pedálu a plynule drží rychlosti podle toho, jak se silnice zrovna stáčí. Podle pokusu řadil systém ICT v zatáčkách oproti standardnímu automatu o 43 % méně. Četnost používání brzd se snížila přibližně o 11 procent.
Automobilky i nadále plánují systém vyvíjet, aby uměl komunikovat s dopravní signalizací a identifikovat záměry ostatních řidičů. Společně s dalšími systémy pak bude dalším krůčkem k autonomní jízdě. Ostatní automobilky však s podobnými systémy nezahálejí.