Korejci dokončili vývoj revoluční převodovky. S řazením pomůže i navigace

Automatická převodovka vs. automatická převodovka s prediktivním řazením. Je v tom rozdíl.

Automobilky Kia a Hyundai oznámily, že dokončily vývoj první prediktivní automatické převodovky ICT na světě. S tímto systémem budou umět automobily vybavené automatickou převodovkou automaticky měnit převodové stupně v závislosti na dopravních a jízdních podmínkách. Funkce se objeví v budoucích modelech obou značek.

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

VW začíná sbírat data chování řidičů v provozu. Použije je k vývoji autonomního řízení

Nový systém nazvaný ICT Connected Shift je napojený na páteř řídící jednotky, ze které dokáže monitorovat kamery a radary vozu. Umí také číst 3D navigaci a sleduje práci adaptivního tempomatu. Na základě dostupných dat pak sám ovládá automatickou převodovku.

V čem je oproti standardnímu automatu rozdíl? Systém ICT například rozpozná potřebu akcelerace na dálničním nájezdu a automaticky přepne vůz do režimu Sport. Po zařazení se do pruhu vozidel se vrátí k původnímu režimu. Dále, pokud čeká řidiče dlouhé zpomalování z kopce a radar nedetekuje nic neobvyklého na vozovce, ICT vyřadí na neutrál a nechá vůz plachtit.

Nová Kia Sorento poprvé oficiálně: Nekecali. Fakt je úplně jiná!

Nová Kia Sorento poprvé oficiálně: Nekecali. Fakt je úplně jiná!

S klikatou silnicí si také umí poradit. Divoce nepodřazuje na každý dotek plynového pedálu a plynule drží rychlosti podle toho, jak se silnice zrovna stáčí. Podle pokusu řadil systém ICT v zatáčkách oproti standardnímu automatu o 43 % méně. Četnost používání brzd se snížila přibližně o 11 procent.

Automobilky i nadále plánují systém vyvíjet, aby uměl komunikovat s dopravní signalizací a identifikovat záměry ostatních řidičů. Společně s dalšími systémy pak bude dalším krůčkem k autonomní jízdě. Ostatní automobilky však s podobnými systémy nezahálejí.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků