Korby pick-upů mohou vyrábět elektřinu. Stačilo aplikovat jednoduchý nápad

Ginter  |  24. 08. 2020 09:11

Větší blbost jsem neviděl. Jaký bude asi výkonový zisk těchto panelů??? A zcela mě dorazilo "Prozatím mohou fungovat třeba k nabíjení telefonů".

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  24. 08. 2020 09:19

No co je na tom blbého? Prostě když někde zastavíš, kempuješ, tak si můžeš dobít baterku/powerbanku a z ní svítit ve stanu, dobíjet mobil, kameru, foťák, ledničku...Běžně se to tak dělá.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  24. 08. 2020 11:25

Tak to je bomba, příplatek kilo a nabiješ mobil. To tě vyjde kWh na 500 korun. A v kempu máš nástavbu.

Odpovědět  |   | 
ads  |  24. 08. 2020 11:39

FV panely dnes mají výkon kolem 0,2kWp/m2.
Na fotkách je Toyota Tundra double cab, ta má vnitřní rozměr korby cca 1,7*1,7 m. Tudíž rozměr panelů, tak 1,8x1,8 m.
V CZ podmínká se dá v letních měsících z m2 dostat tak 1,4kwh za den, při sklonu cca 45° a otočení na jih. U auta jsou na korbě na plocho, tak účinnost bude tak 0,9.
Tudíž na té Tundře se dá v CZ podmínkách dostat v létě na 1,8*1,8*1,4*0,9=4,1kwh za den.
Což je na kempování až až, protože běžná spotřeba panelákové bytu 3+1 za den býva do 5kwh denně.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  24. 08. 2020 12:12

Tak je to na papíře, ve skutečnosti tolik vyrobí ve slunečný den celá střecha domu.

Odpovědět  |   | 
ads  |  24. 08. 2020 12:34

Ale sedí, přepočet sem to z páteční výroby FVE (to bylo celý den jasno) na baráku. Výkon je 4,8kWp a dalo to 33kWh. S dotacema mi vychází návratnost cca 8let.
I kdyby ten výkon byl poloviční, tak 2kwh pořád dobrý.
Kdyby ten truck byl na elektriku, tak při průměrné spotřebě 25kWh/100km (což by mohlo při americkém klidném tempu a velké kraksně mohlo sedět) , tak to denně 10-20km dojezdu přidá, někde v Kalifornii klidně ještě víc.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  24. 08. 2020 12:47

Kolik je teď výkupní cena za kWh? Dříve to bylo 1,05 Kč.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  24. 08. 2020 13:58

Kouzelne sluvko je to "s dotacema"...

Odpovědět  |   | 
iPace  |  24. 08. 2020 19:43

ale houbelec, to co mam na strese me denne za slunneho dne vyrobi z 12kWp i prez 50kW, rekordni dny mam k 70kWh a to rozhodne neni cela strecha domu, spise tak sestina strechy, tech 12kWp ma cca 50-55m ctverecnich, a to by byl sakra malej baracek pokud by mel strechu do 60 metru ctverecnich

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  24. 08. 2020 12:14

Bez dotací se to nevyplatí ani na baráku.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  24. 08. 2020 19:46

vyplati, bez dotaci a mame jiz splacenou investici po cca 7 letech to co se dnes bez dotaci nevyplati kratkodobe jsou prozatim instalace s baterii, tam je navratnost investice 10-12 let, tedy vesmes zarucni doba na baterie, ale jeste jsem z tech asi 30 uskutecnenych projektu nereklamovali ani jednu sadu baterii

Odpovědět  |   | 
homer  |  25. 08. 2020 07:41

za sedm let si v plusu? Stejnej blabol jako u tepelnyho cerpadla

Odpovědět  |   | 
Anonymizovaný  |  26. 08. 2020 08:35

pocty jsou snadne, veskere porizovaci naklady a naklady na provoz, minus usporene vydaje na alektrinu oproti roku pred instalaci systemu, pokud tohle jednoduche pocitani nechapes tak s tim ti nepomuze asi nikdo

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  24. 08. 2020 12:43

Co furt máte s tím kempováním. Mám obytňák 7.5 m dlouhý a nedokážu si představit, že bych s tímhle jel někam kempovat. Mám 2x 95 Ah jen pro nadstavbu (polointegrál) a dobíjím doma, v kempu nebo cestou od alternátoru. Lednice běží na plyn. Elektřinu potřebuji jen pro LED světla, dobíjení notebooku, mobilů, rychlovarnou konvici 2 kw, kávovar, pohon plynového topení (boileru), vodní čerpadlo. Na jaře a podzim bez přejíždění (startování za účelem dobíjení) v pohodě s rezervou vydržím 2 noci s celonočním topením.

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  24. 08. 2020 18:14

Ve Švýcarsku jsou k vidění zastřešené parkoviště a na nich nainstalované solární panely. Tohle mi dává smysl!

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  24. 08. 2020 20:35

Soláry na budovách dávají smysl, na polích ne.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  25. 08. 2020 13:09

Solár nad plochou parkovacího stání by uživil roční nájezd elektromobilu. A ještě by se auta nesmažila na slunku. Ono to do sebe jednou zapadne. I bez oteplovací hysterie.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  01. 09. 2020 13:20

Při mém ježdění by se střecha s panely na autě-malý plugin hodila.Auto pár dní stojí v práci a měl bych nabito.Elektřina se dá i přes tlumiče získat a jestli to někdo už dal do výroby nevím.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro