Při mém ježdění by se střecha s panely na autě-malý plugin hodila.Auto pár dní stojí v práci a měl bych nabito.Elektřina se dá i přes tlumiče získat a jestli to někdo už dal do výroby nevím.
Ve Švýcarsku jsou k vidění zastřešené parkoviště a na nich nainstalované solární panely. Tohle mi dává smysl!
Solár nad plochou parkovacího stání by uživil roční nájezd elektromobilu. A ještě by se auta nesmažila na slunku. Ono to do sebe jednou zapadne. I bez oteplovací hysterie.
Soláry na budovách dávají smysl, na polích ne.
Větší blbost jsem neviděl. Jaký bude asi výkonový zisk těchto panelů??? A zcela mě dorazilo "Prozatím mohou fungovat třeba k nabíjení telefonů".
FV panely dnes mají výkon kolem 0,2kWp/m2.Na fotkách je Toyota Tundra double cab, ta má vnitřní rozměr korby cca 1,7*1,7 m. Tudíž rozměr panelů, tak 1,8x1,8 m.V CZ podmínká se dá v letních měsících z m2 dostat tak 1,4kwh za den, při sklonu cca 45° a otočení na jih. U auta jsou na korbě na plocho, tak účinnost bude tak 0,9.Tudíž na té Tundře se dá v CZ podmínkách dostat v létě na 1,8*1,8*1,4*0,9=4,1kwh za den.Což je na kempování až až, protože běžná spotřeba panelákové bytu 3+1 za den býva do 5kwh denně.
Co furt máte s tím kempováním. Mám obytňák 7.5 m dlouhý a nedokážu si představit, že bych s tímhle jel někam kempovat. Mám 2x 95 Ah jen pro nadstavbu (polointegrál) a dobíjím doma, v kempu nebo cestou od alternátoru. Lednice běží na plyn. Elektřinu potřebuji jen pro LED světla, dobíjení notebooku, mobilů, rychlovarnou konvici 2 kw, kávovar, pohon plynového topení (boileru), vodní čerpadlo. Na jaře a podzim bez přejíždění (startování za účelem dobíjení) v pohodě s rezervou vydržím 2 noci s celonočním topením.
Bez dotací se to nevyplatí ani na baráku.
vyplati, bez dotaci a mame jiz splacenou investici po cca 7 letech ;-) to co se dnes bez dotaci nevyplati kratkodobe jsou prozatim instalace s baterii, tam je navratnost investice 10-12 let, tedy vesmes zarucni doba na baterie, ale jeste jsem z tech asi 30 uskutecnenych projektu nereklamovali ani jednu sadu baterii
za sedm let si v plusu? Stejnej blabol jako u tepelnyho cerpadla
pocty jsou snadne, veskere porizovaci naklady a naklady na provoz, minus usporene vydaje na alektrinu oproti roku pred instalaci systemu, pokud tohle jednoduche pocitani nechapes tak s tim ti nepomuze asi nikdo ;-)
Tak je to na papíře, ve skutečnosti tolik vyrobí ve slunečný den celá střecha domu.
ale houbelec, to co mam na strese me denne za slunneho dne vyrobi z 12kWp i prez 50kW, rekordni dny mam k 70kWh ;-) a to rozhodne neni cela strecha domu, spise tak sestina strechy, tech 12kWp ma cca 50-55m ctverecnich, a to by byl sakra malej baracek pokud by mel strechu do 60 metru ctverecnich
Ale sedí, přepočet sem to z páteční výroby FVE (to bylo celý den jasno) na baráku. Výkon je 4,8kWp a dalo to 33kWh. S dotacema mi vychází návratnost cca 8let.I kdyby ten výkon byl poloviční, tak 2kwh pořád dobrý. Kdyby ten truck byl na elektriku, tak při průměrné spotřebě 25kWh/100km (což by mohlo při americkém klidném tempu a velké kraksně mohlo sedět) , tak to denně 10-20km dojezdu přidá, někde v Kalifornii klidně ještě víc.
Kouzelne sluvko je to "s dotacema"...
Kolik je teď výkupní cena za kWh? Dříve to bylo 1,05 Kč.
No co je na tom blbého? Prostě když někde zastavíš, kempuješ, tak si můžeš dobít baterku/powerbanku a z ní svítit ve stanu, dobíjet mobil, kameru, foťák, ledničku...Běžně se to tak dělá. :-D
Tak to je bomba, příplatek kilo a nabiješ mobil. To tě vyjde kWh na 500 korun. A v kempu máš nástavbu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.